Onko tämä työhakemus ihan surkea? Mitä muuttaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23100198]Ullan ehdotusta kannatan minäkin. Ei ole viisasta heti ensimmäisessä kappaleessa mainostaa alan työkokemuksen puutetta. Kun voi tyssätä hakemuksen lukeminen jo siihen...[/QUOTE]

Yllättävän monet kuvittelevat, että jokainen hakemus luetaan loppuun asti ja sen lisäksi luetaan vielä CV. Ehkä noin tehdään, jos hakemuksia tulee vain muutama tai on todennäköistä, että yhtäkään työtehtävään täysin sopivaa henkilöä ei hakijoissa ole. Jos kuitenkin hakemuksia on paljon ja joukossa lähes varmasti myös päteviäkin hakijoita, niin hakemus voi mennä ö-mappiin jo ensimmäisen lauseen jälkeen.

Minun mielestäni hakemuksessasi tökkii äidinkieli. Itseäni ainakin häiritsee lauseet joissa toistetaan samantyylisiä sanoja. Pahin on heti tuossa alussa tuo kiinnostukseni - kiinnostavalta...:/

Muuten ok, perushakemus.

Peesi.

"se herätti kiinnostukseni, koska tarjoamanne työ vaikuttaa kiinnostavalta ja sopivan haastavalta." okei se herätti kiinnostuksesi, mutta miksi se on kiinnostava muun takia kuin sopivan haastava.

Muutenkin kannattaa välttää perusrimpsuja ja kertoa todellisia syitä, jos vaan niitä on. Toki jos hakee paikkaa vaan sen takia, että se voisi ehkä olla ok homma, niin niitä joutuu hieman keksimään, kun syyt eivät kumpuile itsestään ulos.

Että työnantajalla olisi aikaa lähteä selailemaan pohjatonta nettiä kun tässä ei kuitenkaan tullut ilmi hakija nimeä?
Tai edes työpaikka mitä haetaan?

Tuossa olikin pointtina varmaan se, että se työnantaja saattaa juuri NYT istua koneella, vaikkapa sairaslomalla ja selailla Kaksplussan sivuja ja lukea tätä keskustelua. Se saattaa tunnistaa, että tuossa voisikin olla kyseessä juuri meidän hakema työpaikka tai sitten kun on saanut hakemuksen, niin muistaa tän keskustelun ja tunnistaa tuon tekstin.

Kokonaan eri asia on, onko sillä nyt mitään väliä. Riippuu varmaan työnantajasta ja työpaikasta.

Onneksi olkoon, olen etsimänne henkilö. Olen nuori, itsevarma ja pätevä. Yrittäjän työkokemuksellani kykenen hyvin itsenäiseen työhön ja vastuun ottamiseen. Minulla on kaupan alan koulutus josta on varmasti hyötyä kyseisessä työssä. Asiakaspalvelijana olen luonteva ja helposti lähestyttävä.

Esim. jotain tuollaisat alkuun... Kaikki kirjoitta alkuun että ilmoituksenne herätti mielenkiintoni....

Anteeksi, että vielä viilaan. Hakemuksessasi sanot haluavasi työltäsi kaikenlaista. Entä jos tämä työ ei vastaakaan halujasi? Ilmeisesti aiot ottaa pitkät koko työpaikasta? Ja edelleen tuo " Työ ei ole minulle vain pakollinen rutiini". Ajattelet siis niin, että muille hakijoille ja kenties firman nykyisille työntekijöille se rekrytoija mukaan lukien työ on pakollinen rutiini? Kannattaa välttää ilmaisuja, jotka voidaan tulkita monella tavalla. Hakemuksesi lukija ei välttämättä tulkitse asiaa siten kuin olet hakemustasi tehdessäsi tarkoittanut. Jos kuitenkin tiedät, että juuri se firman omistaja käsittelee hakemukset, niin siinä tapauksessa voit antaa noiden kohtien olla juuri noin kuin ovat.

Haen ilmoittamaanne myyjän paikkaa. Olen halukas tienaamaan ja kova työntekijä. Palkatkaa minut ja saatte rehellisen ja osaavan työntekijän tiiminne.

Heti alkuun asiaa, ei mielistelyä...

Alkuperäinen kirjoittaja työhakemuksia läpi kahlannut;23100406:
Kun niitä hakemuksia voi tulla satoja. Lyhyt ja persoonallinen. Helppo sanoa, mutta tiedän että hankalampi totetuttaa.
Hakemus lyhenee, kun laittaa siihen vain sen, mitä työnantaja saisi palkatessaan hakijan. Ei niitä työpaikkailmoituksia laiteta sen vuoksi, että työnhakija saisi haluamansa vaan että työnantaja saa haluamansa.

Minun mielestäni toistelet ilmoituksessa haluttuja ominaisuuksia. Ok, mutta tärkeämpää on kertoa, mikä tekee sinusta sen iloisen, aktiivisen ja ennakkoluulottoman tiimipelaajan. Saavat varmasti paljon hakemuksia, joissa juurikin luetellaan samat asiat.

Ja tuo alku on mielestäni turhaa diipadaapaa, taas sata hakemusta alkaa näin.

Kuuluiko kampaamo-työhösi myös tuotemyyntiä? Jos edes vähän, niin mainitsisin siitä tuossa yrittäjyyden kohdalla. Mahdollisesti näistä saamasi provikka voisi kertoa tuloshakuisuudestasi siis tietysti siinä tapauksessa että oikeasti sait lisätuloa tuolla. Onko sinun pitänyt yrittäjänä ollessasi hankkia itse asiakkaitasi ja markkinoida itseäsi? Jos kyllä, kerro tästäkin - tulee kuva aktiivisuudesta ja markkinointihenkisyydestä.

Eikä mitään "toivon savani tilaisuuden"- aneluita, vaan reippaasti kerrot, että tulen mielelläni näyttämään suullisen ilmaisun vahvuuteni henkilökohtaisesti.

Lyhyempi ja ytimekkäämpi pitäisi olla kaikinpuolin.

Mitä mieltä olette, kannattaako työhakemuksessa kertoa olevansa yrittäjä (sivutoiminen) kun kyse on saman alan työpaikasta? Onkohan yrittäjyydestä haittaa tai hyötyä.. Kysymys rakennusalan yrityksestä.

[QUOTE="alkup";23099808]No minusta tuo lause ei silti ole mitenkään negatiivinen... no mietin asiaa.[/QUOTE]

Kaikki lauseet missä on sana "ei" ovat negatiivisia. Älä poista lausetta vaan muuta se myönteiseen muotoon eli ilman "ei"tä. Luulisi sinun tietävän jos on kaupallinen koulutus :)

Yhteistyössä