onko tämä vauvan maitoallergiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täysimetyksellä vielä!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täysimetyksellä vielä!!!!!

Vieras
meidän poikavauva (kohta 4kk)on tosi hiljainen ja rauhallinen,oltiin viime viikonloppuna reissussa ja viime perjantaina kakkasi normaalisti ja lauantaina tuli vain vähän limaista kökkeröä(kerran),nyt ei ole kakannut viikkoon,kävin tänään lääkärissä kun on ollut vähän levoton ja täyttä huutoa on ollut ilman syytä,tyhjensivät nyt illalla mahan,ei ollut kovaa eikä pahanhajuista ja lääkäri katsoi kun pojalla on kuiva iho ja karstaa päässä että tämä viittaisi kyllä maitoallergiaan,kannattaa ottaa yhteyttä omaan neuvolaan että tekevät maitotestin ja poika on muuten kunnossa.
onko nämä oireet nyt sitten maitoallergiaa vai voiko vain johtua helteestä??
kertokaa te joille n.4kk ikäiselle on todettu allergiaa miten etenee eteenpäin?

Meillä poika testattiin ruoka-aineallergioista 3 kk ikäisenä,koska oli suolioireinen ja itkuinen.Olin itse myös maidottomalla dieetillä tuolloin usean viikon ajan..helpottuivat oireet mun dieetistä,mutta maitoallergiaa ei silti testin mukaan ollut..

Jos olisi ollut positiivinen tulos siitä prick-testistä oltais saatu varmaan resepti korvikkeeseen tai minä jatkanut maidotonta..Erikoislääkärin vastaanotolla oltiin.

Meillä oli runsasta pulauttelua, iho kuiva(rasvattii 6 kertaa päivässä yhdessä vaiheessa), päässä todella pahanhajuista karstaa jonka alta tuli sellaista keltaista mönjää :x.

Neuvolassa ei kyllä mitään testejä tehä(eikä testi välttis näytä mitään), teidän pitää päästä lastenlääkärille.

Ai niin,neuvoisin teitä antamaan maitohappobakteereita vauvalle..Itse annan vieläkin probiootti baby -jauhetta päivittäin:) Maha toimii nätisti sen avulla ja on muutenkin hyväksi.

Meillä molemmilla ollut iho-oireinen maitoallergia, joka ei ole näkynyt verikokeissa vaan vasta maitoaltistuksessa ja siitäkin parin päivän viivellä näkyvät oireet. Kaksi viikkoa maidottomalla jonka jälkeen osastolle päiväksi altistukseen. Meillä tosiaan ne oireet ei alkaneet heti näkyä vaan käytiin sitten parin päivän päästä uudestaan näytillä kun altistuksesta oli jatkettu normaalilla maidollisella ruokavaliolla.

Voit testata ihan itse maitoallergian. Jätä vaan omasta ruokavaliosta kaikki maito pois pariksi viikoksi, sitten otat takaisin maidon käyttöön. Vertaa vauvan vointia.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Voit testata ihan itse maitoallergian. Jätä vaan omasta ruokavaliosta kaikki maito pois pariksi viikoksi, sitten otat takaisin maidon käyttöön. Vertaa vauvan vointia.
Joo, tää voi auttaa.

Meillä ei maidoton ruokavalio tehnyt mitään eroa, tosin vointi oli muutenkin kokeiluvaiheessa suhteellisen hyvä (olin jo aloittanut kiinteät), ainoa maitoallergian oire oli hirveä nokkosrokko kasvoissa jos vahingossa sai sormiinsa vähänkin maitoa. Isältä peritty.

Vauvan kakka oli kyllä koko täysimetysajan vihreää ja iho-oireitakin oli - mutta atopiaksi sen vain tulkitsin, luultavasti oikein.

Yhteistyössä