A
"aloittaja"
Vieras
[QUOTE="annika";24920431]tuommonen hitaastilmpeävyys saattaa olla semmoistaki että lapsi ei vaan tiedä miten kuuluisi käyttäytyä vieraassa tilanteessa. alkujännitystä helpottaa kun etukäteen lapsen kanssa keskustellaan siitä, ketä siellä paikan päällä on, ja mitä heidän kanssaan voisi tehdä/jutella/leikkiä. kerrot esimerkiksi että aikuiset istuu sohvalla ja juttelee/ keittetään kahvit. ja lapset voi kans istua sohvalla tai sitten leikkiä, ja muuta lapset voi näyttää mitä leluja heillä on. voit tarvittaessa vaikka näyttää kuvia niistä ihmisistä kotona ennen lähtöä tai käydä läpi, että siellä on niitä poikia, mitähän ne pojat leikkii siellä, mitä leikkejä lapsesi voisi heille ehdottaa tms.[/QUOTE]
Joo tätä olen yrittänyt toteuttaakin. Näitä lapsia joiden luona tänään käytiin, on meidän tyttö nähnyt ennenkin, mutta siitä on jonkin verran aikaa.
Luulen että jos lapsia olisi ollut esim. vain yksi olisi touhu sujunut paremmin.
Joo tätä olen yrittänyt toteuttaakin. Näitä lapsia joiden luona tänään käytiin, on meidän tyttö nähnyt ennenkin, mutta siitä on jonkin verran aikaa.
Luulen että jos lapsia olisi ollut esim. vain yksi olisi touhu sujunut paremmin.