Onko tänä vuonna ilmestynyt kotimaista piirrettyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
6-vuotias kummityttöni asuu isänsä työkomennuksen takia ulkomailla. Olen jouluksi ajatellut hänelle lähettää suomenkielisen piirretyn elokuvan sekä kirjan.

Viime vuonna lähetin lapsen äidin vinkistä Röllin sydän elokuvan sekä satukirjan. Lähettäisin tänä vuonnakin mielelläni mielellään nimenomaan kotimaisen piirretyn, mutta onko sellaista? Itse en noita niin vielä tunne, kun oma lapsi on vasta vauvaikäinen.

Ja olisiko Ronja ryövärintytär hyvä kirja 6-vuotiaalle, ko maassa tänä syksynä koulunsa aloittaneelle tytölle.

suomalaisista en tiedä, mutta ruotsalainen Mimmi-lehmä ja varis vois olla hyvä, on kuitenkin "kotoisia maisemia" siinä, jos asuvat siis jossain eksoottisemmassa paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kokoko:
ja ronja voi olla vielä liian jännä, itse muista sen lukeneeni joskus 11-12-vuotiaana monta kertaa.

niinkö... Muistelisin että yksi tuttu joka on luokanopettaja kertoi lukeneensa Ronjaa ekaluokkalaisilleen Siksi ajattelin että voisi olla jo hyvä.

Muita vinkkejä... Paketti pitäisi saada kohta jo postiin

meidän kuusvuotiaat tykkäävät tällä hetkellä kovasti esim. Peppi Pitkätossuista, Melukylän lapsista ja joistain muumikirjoista (Muumipapan urotyöt, Muumipeikko ja pyrstötähti, Taikurin hattu, Vaarallinen juhannus). Myös Uppo-nalle ja Pekka Töpöhäntä menevät.

Ronjaa, Veljeni Leijonamieltä ym jännempiä en ole heille vielä lukenut.

Ajattelin jotain ihan uutta elokuvaa siksi etten vahingossa lähetä jotain mitä heillä jo on. Eikös viime vuonna joulun aikaan pyörinyt elokuvissa joku joulupukin porosta kertova elokuva? Olisiko se liian hurja 6-vuotiaalle?

Yhteistyössä