Onko tarpeeksi 3v lapselle joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarpeeksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Todella vähän;29367956:
Meillä 1 v 2kk tyttö saa nämä:

- Kylvetettävä vauvanukke (on alkanut jo raahaamaan nukkeja mukanaan, tämä riittävän pieni että jaksaa kantaa)
- Elektroninen leikkikeittiö (kylässä tykkäsi leikkiä leikkikeittiöllä)
- Puettava elektroninen apina (tykkäisi pukea nukkeja, mutta ei osaa vielä, tämä helpommin puettava)
- Dubloja 2 laatikkoa (rakentaa jo hyvin dubloilla)
- Lego laatikko dubloille (tosin ei ole oikein lahja kun on säilytysrasia, mutta pakettiin menee, niin saa avata)
- Leikkikahvinkeitin (tykkää kahvinkeittimistä :D)
- Iso piirustus/magneettitaulu (tykkää läiskiä magneetteja jääkaapin oveen)
- Soiva muumi korurasia, sisällä lasten koruja (Prismasta n. 5€, ettei mitään kallita)

Ja vielä pohdin että ostanko puiset nukenrattaatkin, keinuhevosenkin haluaisin antaa...mutta ainakaan kumpaakin ei tule nyt saamaan. Mummilta saa vielä vaatepaketteja, kuten yleensä, ja jonkun lelun. Kummeilta ehkä vielä jotain??

Mielestäni tuo on aika paljon 1v:lle, mutta "tarvitsee" uusia leluja, ja lahjat haluan miettiä sellaisiksi että ovat mahd. paljon lapselle itselleen kivoja.

Ymmärrän kyllä jos ap:n lapsi ei ns. tarvitse leluja. Silti lisäisin tuohon pojalle pari lahjaa.

Tähän sanoisin että menee överiksi pahemman kerran. 1 v:lle elektronisia lastenkeittiöitä, korurasioita ja vaikka mitä. Ymmärtäisin vielä jos vaikka 3 v:lle, mutta 1 v on vielä ihan vauva.

• Tykkää
Reactions: erinys
Mun mielestä hyvät järkevät lahjat. Mä veikkaan että kolme vee laittaa tossut ja uuden paidan päällensä heti, dvd pyörimään ja ottaa pikku autot ja menee tempputunneliin niillä leikkimään :D

Minusta on oikein hyvät lahjat ja ilmeisesti lisäksi kaikki hänen omat toiveensa täytetty. Meillä samanikäinen ja saa 6 pakettia (+toisen puolen mummolassa myöhemmin varmaan pari pakettia), mikä alkaa olla mielestäni jo vähän liikaakin, pari-kolme voisi olla ihanne, mihin jaksaa keskittyä. Mutta helposti tulee jo monta, jos on mummot ja kummit antaneet lahjat ja itsekin halusimme yhden paketin laittaa.

Hyvät lahjat. Meillä vähän alle 3 v poika on toivonut puista junarataa, ja saa sen. Lisäksi tulee toisesta mummolasta potkumopo ja toisesta pyjama. Veikkaan että onnellisempaa lasta ei aattona ole.

No löytyihän sitä muitakin ideologian less is more kannattajia! Serkuilla olen huomannut, että lapset ei jaksa leikkiä leluillaan kun huoneet on vuorattu katosta lattiaan kaikella erilaisella. Keskittymiskyky ei vaan riitä. Ja ainahan ne omat lelut on 'tylsiä'. Kyllä meillä eniten mielikuvituksen varassa (ja niillä ei-leluilla, kuten äidin aamutossuilla) leikitään, milloin mitäkin roolileikkiä :)

Ap

Ei vaatteita lapsille lahjaksi. Lapsi ei välitä sitten pätkääkään mitä hänellä on päällään eikä tiedosta vaatteiden olemassaoloa juurikaan. Kuin ilmaa antaisi lapselle.. tietysti jos on itse pyytänyt jotain niin sitten on asia erikseen :)
mä oon sitten varmaan ihan kauhe kummi, kun vein sokealle kummitytölle lahjaksi vaatteita, joita äiti oli pyytänyt. itse olivat ostaneet hänelle sopivia leluja yllin kyllin, niin turha oli niitäkään enempää viedä.

Meidän neljä- ja kaksivuotiaat saa jouluaattona alle viisi lahjaa kumpikin. Kaksivuotiaalle ei ostettu itse mitään. Saa muutamalta sukulaiselta pari lahjaa, joten ne riittää hänelle ja sitten isoveljen lahjoilla saa toki myös leikkiä. Lapset ovat nyt juuri siinä iässä (erityisesti tuo vanhempi), että ensi jouluna muistaa jo tämän joulun. En halua, että muistaa joulusta jonkun hillittömän lahjaröykkiön, joka on sitten "pakko" toistaa joka vuosi. Laitoin juuri kuusi (!) pussia leluja kaappiin muutamaksi kuukaudeksi, jotta ovat sitten taas mielenkiintoisia uudestaan ja tuntuu, ettei edes huomaa lelujen hävinneen minnekään - niitä vaan on niin paljon.

Ap:lla on hyvät lahjat, varsinkin kun tietää ne oman lapsensa toivelahjoiksi. Samaa sanon kuin joku siitä autot kakkosesta eli ei ole ollenkaan niin hyvä kuin ykkönen. Me näytettiin vuosi sitten kolmevuotiaalle se kakkonen niin, että kelattiin kaikki hurjat kohtaukset :-)

Mun on pakko sanoa, että tälläinen joulun isot lahjaröykkiöt ovat mun mielestä täydellistä wt-meininkiä.
Ei lapsen joulumuistot liitty siihen, kuinka monta lahjaa on saanut.

Mahdan epäillä, että juuri nämä henkilöt, jotka laskevat lahjapakettien määrän, ovat juuri niitä ,jotka eivät edes raski kustantaa sitä oikeaa joulupukkia vierailulle tai sitten keskittyvät itse syömiseen/juomiseen koko joulun, koska "tekivät jo mieluisan joulun lapsilleen" = ostimme lahjoja.

Miksi kukaan ei ole kiinnostunut siitä, onkohan järjestänyt tarpeeksi elämyksiä lapselle eikä laskea lahjojen määrää?

Yhteistyössä