Onko tässä tarpeeksi tarjottavaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LettiLeena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LettiLeena

Vieras
Ristiäiset tulossa, vieraita on tulossa 12-15 ja tarjottavaa mietin. Kukaan vieraista ei ole pitkänmatkalainen, eli kunnon ruokaa ei tarvitse tehdä. Onko tässä tarpeeksi:

-vihersalaatti ja rakuunakastike
-karjalanpiirakat (itse tehdyt) ja munavoi
-lihatäytteinen voileipäkakku
-kalatäytteinen voileipäkakku
-täytekakku
-pullakranssi
-pikkuleivät

Pitäisikö pöydässä olla leivonnaisia "sen seitsemän sorttia" vai riittääkö nuo tarjottavat? Juustokakun väsäämistä vähän mietin... vai pitäisikö väsätä lisäksi myös kuivakakkuja jne... Kokemuksesta toki tiedän, että noistakin ruoista jää syötävää yli mut silti.

Hyvältähän tuo tarjoilu kuullostaa..

Mun mielestä kyllä pelkästään makeat kahvitarjottavat riittää eli kakku, pullaa, pikkuleipää jne. varsinkin kun vieraitakin vähän tulossa.

Mun mielestä taas on ihan sopiva tarjoilu. Omasta kokemuksesta tiedän, että suolainen tekee kauppansa ja makeat jää pääosin syömättä. Eli itse panostaisin myös suolaseen puoleen kuten olet tehnytkin.

Huomioithan että jos jollain on joku ruoka-allergia? Nämä unohetaan turhan usein et sellanen henkilö juo sit vaan kahvia, noloa :ashamed: .
Muuten on tosi hyvä pöytä, ittelläni oli ihan samat paitsi salaattia ei ja vielä oli kuivakakku ja kääretorttu :hug:

Saanko mäkin tulla syömään voileipäkakkua? :p ;)

Tilattiin reilu kaks kuukautta sitten olleisiin häihin voileipäkakut, mutta olivat täydellinen pettymys ja nyt odottelen, että miehen pikkuserkun ristiäiset olis pian ja että siellä tarjottais voileipäkakkua. Kinkkuvoileipäkakku on intohimoni. Toivottavasti en ole sitten ristiäisten aikana synnyttämässä.. Pitäs varmaan itse alkaa väsätä tuollaista kakkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitar:
Hyvältähän tuo tarjoilu kuullostaa..

Mun mielestä kyllä pelkästään makeat kahvitarjottavat riittää eli kakku, pullaa, pikkuleipää jne. varsinkin kun vieraitakin vähän tulossa.

Mun mielestä kannattaa sitä suolastakin olla, jopa enemmän kuin makeeta. Nykyään ihmiset mielellään syö suolasta eikä niinkään paljon makeeta.

Määrä on kieltämättä runsaan kuuloinen... Ehkä jättäsin toisen voileipäkakun pois tai sit vaihtoehtosesti noi piirakat.

Joo, olen yrittänyt panostaa suolaiseen kun viime vuonna järkkäsin yhdet yo-juhlat joissa oli em. lisäksi kuivakakkuja ja lusikkaleipiä. Makeat jäi melkein syömättä, kun taas voileipäkakut meni melkein loppuun. Varsinkin täytekakku tuntuu nykyään olevaan sellainen "pakollinen" juttu, jota ei kuitenkaan kauheasti mene.
Kaikki vieraat ovat vähintään teini-ikäisiä eli sen puolesta ei tartte miettiä... Ja tiedän myös, että kellään ei ole ruoka-aineallergiaa, silti kaikki on vähälaktoosisia.
Mutta pitäisikö tehdä yksi kuivakakku, esim. suklaakakku kuorrutuksella, tai sitten sitruunainen raikas juustokakku mustikkahillopäällyksellä? Niin olis vähän enemmän makeaa?
Hitsi, on tää kans aina yhtä vaikeaa tää tarjoilupolitiikka :)

Minusta tuo ristiäistarjottava kuulosti aivan loistavalta. Olen itse suolaisen ystävä ja yleensä kaikki juhlavieraammekin. Meilläkin suolainen lähes loppuu ja makeat jää pöytään. Tuon salaatin jättäisin minäkin pois?