Onko täysin julmaa vaatia mieheltä kondomiehkäisyn käyttämistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kondomiehkäisy on nyt ainoa vaihtoehto. Pillerit on läpi käyty laidasta laitaan viimeisten viiden vuoden aikana ja kaikista tulee pahaa haluttomuutta tai migreeniä. Kierukkaa en halua koska se tekee endometrioosin kivuliaammaksi.

Eli nyt sitten vaihtoehtona on joko keskeytetty yhdyntä tai kumi. Raskaus ei tule kysymykseen. Mies ei suostu edes ostamaan kumeja ja minun ostamiani suostuu päälleen vetämään pitkin hampain vasta loppuvaiheessa. Minua asia nyppii niin pahasti että kohta jalat menevät ristiin pysyvästi.

Mies on niin tyhmä. Luulee että koska en ole vielä tullut keskeytetystä raskaaksi en koskaan tulekaan. Stressaan jatkuvasti ja mies ärsyttää! Mies on vähän sitä mieltä että seksin voi sitten kokonaan jättää pois jos se kumia vaatii. ARGH!

Onhan noita muitakin vaihtoehtoja kun pillerit, ehkäisyrengas, laastari, kapseli, rokote jne...Mut voihan sitä toki yrittää sen kumin käytönkin sopia, ei se nyt liikaa vaadittu ole...ei todellakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja å:
jos ei käytä kumia, niin sitten miehen on oltava ilman. ei pitäis olla vaikee valinta.

no eikös ap:n mies ole siihen ilmoittanutkin olevansa suostuvainen , että on mieluummin ilman kuin kumilla pistelee menee..

En tiedä kuinka yksilökohtaista tämä on, mutta meillä on käytetty kumia ehkäisynä koko reilun kymmenen vuoden suhteemme. Miestä se ei kuulemma häiritse.

Sinuna en edes pitäisi vaihtoehtona keskeytettyä yhdyntää, ei se ole mikään oikea ehkäisykeino. Eli kumit, jos ei halua isäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja å:
jos ei käytä kumia, niin sitten miehen on oltava ilman. ei pitäis olla vaikee valinta.

Mutta eikös se mies jo sanonut olevansa mieluummin ilman. Ymmärsin aloituksesta, että nainen on se, joka ei halua olla ilman.

Maira, oletko niin hupsu ettet tiedä mistä nuo ehdottamasi laastarit ja rokotteet tehdään? Niistä samoista hormoneista jotka aiheuttavat migreeniä ja haluttomuutta... Voi elämä :) Ajattelu sallittu.

No sitten jätätte seksin pois.

Katsot sitten kuinka kauan menee, että mies kyllästyy selibaattiin ja hakee kioskilta kortsut.

Ei se sitä loppuikäänsä jaksa, mutta ei gunesi mitään muita vaitoehtoja suositellut kokeiltavaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Maira, oletko niin hupsu ettet tiedä mistä nuo ehdottamasi laastarit ja rokotteet tehdään? Niistä samoista hormoneista jotka aiheuttavat migreeniä ja haluttomuutta... Voi elämä :) Ajattelu sallittu.

Kumma juttu vaan että joillekkin tulee pillereistä näitä nimenomaisia oireita, mutta esim. ehkäisyrenkaan käyttö ei aiheuta mitään, mullekkin nimenomaan ehkäisyrengasta suositeltiin koska ei niin rajusti vaikuta koko kroppaan miten pillerit..

Miksi kaikki kirjoittajat täällä olettavat, että joka perheessä se mies käpristelee tuskissa, jos ei "saa" seksiä. Ja se nainen armollisesti "antaa", jos sen hyväksi näkee. Jotenkin aika 1950-lukulaista.

No joo, laastarit on ollut käytössä ja piikkiä en edes harkitse, sehän on pahin mahdollinen halujen viejä, oikea estrogeenipommi.

Tätä mä just tarvitsenkin, tsemppausta. Ette usko millainen kitinä alkaa kun alan ehdottelemaan sitä kumin käyttöä. Onhan se mies nippa nappa alta 30 mutta luulisi että löytyisi jonkin verran järkeä tuossa iässä mutta ei!

Sitä mä tässä juuri mietin että onko tämä sitten ihan kohtuuton vaatimus. Mietin ihan vakavissani. Luulisi että se olisi miehelle suurempi stressi tulla isäksi haluamattaan kun käyttää kumia? Luulen että iso osa tässä on nyt miehen lapsellisuudella, se jotenkin ei usko että voisin tulla raskaaksi, isäksi tuleminen olisi jotain aivan utopistista sille. Lisäksi uskon että mies luottaa siihen että tekisin raskauden sattuessa abortin.

Miten muiden miehet? Kysykää niiltä miltä se tuntuu harrastaa seksiä kumi päällä? Että onko tosiaan niin että kaikki tunto lähtee kokonaan? Enhän mä naisena voi sitä tietää.

Niin kauan, kun kortsu ei aiheuta miehelle veritulpan riskiä, niin sietäis mukisemati sitä käyttää. Mikä helkkari siinä on, että muija saa tässäkin asiassa kroppansa laittaa alttiiksi. Onneksi mun mies ei ole tuollainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, laastarit on ollut käytössä ja piikkiä en edes harkitse, sehän on pahin mahdollinen halujen viejä, oikea estrogeenipommi.

Tätä mä just tarvitsenkin, tsemppausta. Ette usko millainen kitinä alkaa kun alan ehdottelemaan sitä kumin käyttöä. Onhan se mies nippa nappa alta 30 mutta luulisi että löytyisi jonkin verran järkeä tuossa iässä mutta ei!

Sitä mä tässä juuri mietin että onko tämä sitten ihan kohtuuton vaatimus. Mietin ihan vakavissani. Luulisi että se olisi miehelle suurempi stressi tulla isäksi haluamattaan kun käyttää kumia? Luulen että iso osa tässä on nyt miehen lapsellisuudella, se jotenkin ei usko että voisin tulla raskaaksi, isäksi tuleminen olisi jotain aivan utopistista sille. Lisäksi uskon että mies luottaa siihen että tekisin raskauden sattuessa abortin.

Miten muiden miehet? Kysykää niiltä miltä se tuntuu harrastaa seksiä kumi päällä? Että onko tosiaan niin että kaikki tunto lähtee kokonaan? Enhän mä naisena voi sitä tietää.

Jos te ette halua lapsia niin ettekö voisi harkit miehen sterilisaatiota, olisi helpompi tehdä miehelle kuin naiselle.
Se ei vaikuttaisi teidän seksi elämäänne muuten kuin, että ei tarvitsisi miettiä ehkäisyä

Yhteistyössä