Onko teidän asunnossa kaikille lapsille oma huone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pj:
meillä 2 poikaa samassa huoneessa, ovat 6 ja 3.. huone on aikas iso, vuoden-kahden päästä sinne tungetaan vielä kolmaskin poika :) ellei sitten muuteta ennen sitä..

Kuinka iso huone suurinpiirtein? Onko kerrossänky käytössä vai erilliset sängyt?

Toistaiseksi ovat samassa,vajaa 6v ja vajaa 2v.Kerrossänky ja neliöitä 12-15 paikkeilla,en ole mittaillut lähiaikoina.
Kun isompi haluaa saa oman huoneen eli omat kyllä löytyy.

Meillä on vauva ja 1v. omissa huoneissaan. Tarkoituksena on, että muuttavat kyllä samaan makkariin kun alkavat leikkiä keskenään. Toisesta huoneesta tehdään sitten leikkihuone ja toinen pyhitetään nukkumiselle :)

Kiitos vastauksista :) Meille vähän yllättäen tulossa kolmas lapsi ja talossa makkareita 3, eikä mitenkään helposti saada lisää... Mua ei asia sureta yhtään, kun ei ennenkään ole ollut kaikille lapsille omia huoneita, mutta miestä kyllä. Ja siis aika pienet nuo lastenhuoneet on.

Ei ole eikä tule, lapsia kaksi ja asuvat yhteisessä huoneessa näillä näkymin siihen asti, kun muuttavat pois kotoa. Sopu sijaa tekee ja yhteisölliyys kunniaan. Ei omia lokeroita kaikille, oman tilan voi saada vaikka lähtemällä kävelylle tai uppoutumalla kirjaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Ei ole eikä tule, lapsia kaksi ja asuvat yhteisessä huoneessa näillä näkymin siihen asti, kun muuttavat pois kotoa. Sopu sijaa tekee ja yhteisölliyys kunniaan. Ei omia lokeroita kaikille, oman tilan voi saada vaikka lähtemällä kävelylle tai uppoutumalla kirjaan.

Näin mäkin ajattelen :) Itsellä ollut siskon kanssa pienenä yhteinen huone ja musta se oli ihanaa (ei ehkä ihan aina, mutta yleensä). Ja mun sisko on mua melkein 10v. nuorempi :) Mietin vaan sitä, että kun nuo huoneet on aika pieniä... ja kuitenkin sitten yks saisi oman huoneen, luultavasti vanhin.

Meillä poika (3v.) on omassa huoneessa ja tytöt (1v.9kk & 4½v.) samassa huoneessa. Neliöitä en tiedä, mutta hyvin mahtuu 2 sänkyä,iso vaatekaappi, apteekkarin lipasto ja 2 avohyllykköä ja leikki tilaa ihan sopivasti. Alakerrassa meillä on sitten yksi iso makuuhuone (nyt vierashuoneena), joka otetaan omaan käyttöön kun aika koittaa.

Ei ole. Entisessä asunnossa tosin oli niin että esikoisella oma huone ja kuopuksella ( vauva sillon ) oma ja me aikuiset nukuttiin olkkarissa. Mutta nyt kun muutettiin niin laitettiin lapset samaan huoneeseen ja itse saatiin oma makuuhuone. Jos perhe tästä vielä kasvaa niin varmaan joudutaan taas miehen kanssa siirtymään olkkariin nukkumaan :D

Omat huoneet löytyy kaikille 6 lapselle, mutta pienin nukkuu kyllä meidän huoneessa, joskus 6 v.Isompien lasten iät 12- 17. Pienin noista lasten huoneista on noin 12 neliötä

Ei ole, lapsilla on isot huoneet ja 2 lasta jakaa saman huoneen, pojat toisen, tytöt toisen. Omat sängyt on, ei kerrossänkyjä. Ei lapset mun mielestä tartte omaa huonetta, hyvin pystyy elämään myös jakaen.

Nyt on tytöillä omat huoneet, mutta lähipäivinä muutamme väliaikaisesti kolmioon, jossa tytöillä yhteinen huone. Tytöillä ikää pian 2v ja pian 6v.
Onneksi ratkaisu on vain väliaikainen, sillä mun mielestä pitää kaikilla olla omaa tilaa.

Yhteistyössä