Onko teidän kodissa "ominaishajua"? Tunnistatko sen? Monilla on sellainen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Tuli tuossa mieleen kun tyttö haki unohtuneen takkinsa kaveriltaan ja hänen mielestä takki tuoksui ihan "maijan" kodilta. Sitten siitä rupesikin kyselemään, että miksi toisten kodit haisevat/tuoksuvat "jännälle"? Ja meillä ei kuulema millekään....
Joskus kun on ollut pidempään pois ja tulee kotiin niin on sellainen kodikas tuoksu vastassa, mutta yleensä sitä ei kyllä huomaa.
Vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta jos ymmärsit niin osaatko aistia oman kotisi tuoksun? Minä en oikein osaa.
Tosiaankin toisilla se ominaistuoksu on niin vahva, että vaatteet yms. tuoksuvat aivan selkeästi heiltä kun sieltä tullaan.

On varmaan. Mutta ei kai niitä itse haista? Siis en tosiaan itse huomaa eikä kukaan ole sanonut. Anopin kotona se ominaishaju on käry :x aina ruskistaa kaiken aika voimalla ja tekee niitä kastikkeita, missä voita ja jauhoja ruskistetaan... Se on haju joka jää myös vaatteisiin ym. :x

Monissa lapsiperheissä haisee lapsiperheelle. Se on sekoitus huuhteluaineita ja ruuan tuoksua. Varsinkin huuhteluaineelta haisevat ovat kamalia.. Toisaalta, homeelta haisevat rintamamiestalotkin ovat järkyttäviä. Haisevat ihan maakellarille.

... vain silloin, kun on ollut jossain muualla. Työpäivä on liian lyhyt aika olla muualla (ainakin mulle), ei sen jälkeen saa tuoksusta kiinni. Mutta jos on ollut vaikkapa viikonlopun poissa, sen haistaa.

Meillä on mukava mutta tosi neutraali tuoksu. Samoin mun vanhemmilla on kiva kodin tuoksu, sellainen vanhan puutalon tuoksu.

musta tuntuu että kaikilla muilla on se ominaistuoksu, tietäisin silmät kiinnikin kenen luokse mut on viety ja justa se et jos tuo sieltä jonkun tavaran se tuoksuu samalle, pelkään pahoin et täällä tuoksuu ainakin vessassa turhan usein kissanlaatikko, vaikka kuinka pesee ja puunaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Se tuntee..:
... vain silloin, kun on ollut jossain muualla. Työpäivä on liian lyhyt aika olla muualla (ainakin mulle), ei sen jälkeen saa tuoksusta kiinni. Mutta jos on ollut vaikkapa viikonlopun poissa, sen haistaa.

Meillä on mukava mutta tosi neutraali tuoksu. Samoin mun vanhemmilla on kiva kodin tuoksu, sellainen vanhan puutalon tuoksu.

Meillä tuoksuu puhtaalle puulle vanhassa talossa, kun ollaan pois muutama päivä. Se on meidän talon ominaistuoksu - ja ihana.

En tiedä kuuluu tämä tähän mutta usein kun monen perheen lapsia meillä ja sitten ei merkattu vaatteita niin haistelemalla löytää kyllä tumppu omistajansa :whistle: tai lieneekö jo vuosien kokemus.
Itse sanoisin että meillä tuoksuu neutraalille. Tai oma nokka turtunut ;)

Olis kyllä kiva kuulla rehellinen mielipide joltain ystävältä, että miltä meidän koti tuoksuu/haisee :)
Kaikillahan on joku ominaishaju kodissaan. Luulen että meillä siinä on pyykinhuuhteluainetta, kahvia ja koira tietty tuo omat "arominsa" kämppään...

Mitenkähän paljon muutokset normaaliin hajuun haittaa viihtyvyyttä? Siis kun eihän sitä kodin tuoksua aisti kotona ollessaan mitenkään tietoisesti. Meillä on ollut nyt reilun viikon ajan anoppilasta lainassa olevia patjoja eteisen läheisyydessä, ja mun mielestä meidän koti ei tuoksu niin hyvälle kuin yleensä. Ja ne patjat häiritsee mua koko ajan, vaikken niitä näkisikään. Ne ole edes tiellä, eivätkä haittaa mun elämää muuten mitenkään. Mut tuntuu kuin mulla olis kotona tunkeutujia :-)

Meilläkin varmaan tuoksahtaa kissanpissa :whistle: kolme kissaa pissaavat vain laatikkoihin mutta mies on aika laiska vaihtamaan hiekkoja :kieh: Itse sitä ei huomaa mutta äitini ja sisareni ovat asiasta sanoneet. Heillä ei ole kissoja joten varmaan siksi haju pistää nenään niin herkästi.

On meillä sen jälkeen, kun tähän kämppään muutettiin. Hometta ei ole eikä kosteutta, mut täällä on semmoinen ominaishaju, jota en saa pois (en tykkää siitä ). Ei sitä muuten huomaa, mutta kun tulee kotiin, kun on ollut pois, niin sitten huomaa. Tai sitten, kun menee muualle, huomaa, että omat vaatteet "haisee". =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Tuli tuossa mieleen kun tyttö haki unohtuneen takkinsa kaveriltaan ja hänen mielestä takki tuoksui ihan "maijan" kodilta. Sitten siitä rupesikin kyselemään, että miksi toisten kodit haisevat/tuoksuvat "jännälle"? Ja meillä ei kuulema millekään....
Joskus kun on ollut pidempään pois ja tulee kotiin niin on sellainen kodikas tuoksu vastassa, mutta yleensä sitä ei kyllä huomaa.
Vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta jos ymmärsit niin osaatko aistia oman kotisi tuoksun? Minä en oikein osaa.
Tosiaankin toisilla se ominaistuoksu on niin vahva, että vaatteet yms. tuoksuvat aivan selkeästi heiltä kun sieltä tullaan.

Homeita on erilaisia, satoja eri lajeja, ja niistä monet tuoksuvat ominaiselleen hajulle, joten...

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
On meillä sen jälkeen, kun tähän kämppään muutettiin. Hometta ei ole eikä kosteutta, mut täällä on semmoinen ominaishaju, jota en saa pois (en tykkää siitä ). Ei sitä muuten huomaa, mutta kun tulee kotiin, kun on ollut pois, niin sitten huomaa. Tai sitten, kun menee muualle, huomaa, että omat vaatteet "haisee". =)

kuinka tiedät, ettei ole hometta?

Homeen haistaa heti Jos vaikka mukulat olleet kylässä eräillä ystävillään niin tasan voisin väittää, että niillä hometta. Lapset tuovat sen talon hajun vaatteissaan ja se on voimakas!

Yhteistyössä