Onko teidän lapsilla kotiintuloaika, jos kyläilevät ihan naapurissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän lapset saa aina olla tunnin verran kylässä ja sitten kotiin. Meille kun naapurin lapset tulevat, niin saavat olla vaikka koko päivän, eikä niitä meinaa saada lähtemään kotiin. Äsken mun kaveri oli lähdössä kotiin ja avasi ulko-oven, sieltä alkoi yhtäkkiä purkautua lapsia... loppujen lopuksi sisään oli pyyhältänyt neljä naapurin lasta, lupaa pyytämättä. Ja kun aloin nukuttaa nuorimmaista, niin yritin komentaa lapsia kotiinsa ja jouduin vänkäämään ja väittelemään niiden kanssa yli 15min, ennen kuin suostuivat lähtemään :o

On aina kotiintuloaika jos menee naapuriin ja sieltä on kysyttävä ensin että sopiiko.
Paitsi tuo 14v , se vaan ilmottelee menevänsä ja tulevansa ja tuo kavereitaan millon haluaa, tosin ilmottaa niistäkin etukäteen.
Kotiintuloaika sillä on vaan iltasin ja sekin on joustava tarvittaessa.

Mä en kans voi sietää sitä kun meille välillä yritetään tunkea sanoen että "meidän äitipä lupas että saan tulla teille" oon kyllä sanonut välillä että minä määrään millon meille tullaan ja sillä selvä...etenkin jos ollaan itse menossa jonnekin ja tänne tunkis porukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
On aina kotiintuloaika jos menee naapuriin ja sieltä on kysyttävä ensin että sopiiko.
Paitsi tuo 14v , se vaan ilmottelee menevänsä ja tulevansa ja tuo kavereitaan millon haluaa, tosin ilmottaa niistäkin etukäteen.
Kotiintuloaika sillä on vaan iltasin ja sekin on joustava tarvittaessa.

Mä en kans voi sietää sitä kun meille välillä yritetään tunkea sanoen että "meidän äitipä lupas että saan tulla teille" oon kyllä sanonut välillä että minä määrään millon meille tullaan ja sillä selvä...etenkin jos ollaan itse menossa jonnekin ja tänne tunkis porukkaa.

Meillä on aika äskettäin alkanut tämä yksin ulkoilu ja kavereiden luona kyläily, niin aluksi oli kamalan vaikea ruveta komentamaan lapsia kotiin ja nyt kun yrittää komentaa, niin lapset ei lähde mihinkään!

On. Ei aina ennalta määrätty, mutta sellaisen -ilmoitan sitten kun on aika tulla kotiin- sopimuksen
( lue elastisen määräyksen :whistle: ) mukainen. Silloin soitan / käyn ovella ja kerron, että leikit siivottuaan on aika tulla kotiin. Jos lapset kinuvat lisäaikaa, ja se vuorokauden ajan puitteissa sopii sekä kyläpaikalle, että meille voi kyläilyä jatkaa.
Jos lapset menevät naapuriin, sanon kyllä aina, että laita sitten pihalle, kun alkaa riittää.
Saman toteutan itse naapurin lasten suhteen- ellei erikseen ole jostakin ajasta etukäteen sovittu.

Välillä on välillä ei. Meillä kans väliin tuota ongelmaa että naapurin lapset asuu täällä. Kaiken huippu on että kun lupaan omien mennä naapuriin leikkimään niin käyvät siellä n puoli tuntia ja sit tulee oma ja naapurin lapset meille.
Meillä tosin niin että pihalla saavat olla vapaammin, sisälle pitää kysyä minultakin lupa. Ei tuossa tilanteessa auta kuin ite olla se aikuinen joka sanoo mitä tehdään.

Ei ole varsinaista kotiintuloaikaa ja yleensä viipottavatkin pihoilla niin että vuoronperään meidän ja naapureiden ilona. Sisälle ei mennä kysymättä lupaa sekä kotoa että kyläpaikasta, ovat vielä sen verran pieniä että tarvii tietää missä ovat ja että joku vähän kuulostelee mitä tapahtuu. Kohtuulyhyeksi kyläilyt jäävät väkisinkin kun kaikilla kuitenkin melko säännölliset ruoka-ajat ja syömään haetaan kotiin. Ja aikuisten kesken on yhteisymmärrys että kaikkien tenavat saa passittaa kotiin jos alkavat olla häiriöksi tai ihan vaan haluaa olla omissa oloissa.

Yhteistyössä