Onko teidän lapsilla muumiläppäri tai sellainen uusi nalle puh läppäri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä mieltä niistä? Kannattaako 3,5 vuotiaalle hankkia? Lapsi juuri nyt hirmusen kiinnostunut kirjaimista ja numeroista.. Vai onko ihan turha ostos? Jos vaikka pukki toisi..

Mä en oikein syty noille mut kai sen avulla voi tosiaan oppiakin jotain.. Meillä on muksut saaneet opetella oikeella koneella "kirjottamaan" ja "laskemaan" silloin kun kiinnostusta on ollut.. Pelien ja ihan vaan wordin avulla... :)

tietty piirtämällä, lukemalla ja lautapelien avulla on opeteltu enemmän..

Muistaakseni muumiläppäriä katsoin vuosi sitten ja minusta se oli tosi vaikea. Siellä oli sanoja, joihin piti laittaa puuttuva kirjain.... Lapsi oli tulloin yli 4 v, ei hankittu. Nyt voisikin, kun on 5,5 v ja esikoulua lähenee ja harmittelee itse, ettei osaa kirjoittaa eikä lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Mä en oikein syty noille mut kai sen avulla voi tosiaan oppiakin jotain.. Meillä on muksut saaneet opetella oikeella koneella "kirjottamaan" ja "laskemaan" silloin kun kiinnostusta on ollut.. Pelien ja ihan vaan wordin avulla... :)

Samoin meillä lapset on okeella koneella pelanneet eskarilaisille tarkoitettuja pelejä tms.

meil on kohta 6v ja 5v ihan melkee jokapäiväsessä käytössä,ei rasita läheskää nii paljo silmiä ku tavallinen tietokone.ja paljon yksinkertaisempia tehtäviä.suosittelen kyllä lämpimästi,ei oo hukkaostos.

tietsikka rasittaa silmiä!!!1

Alkuperäinen kirjoittaja 1:

tietsikka rasittaa silmiä!!!1

Kuka on käskenyt istua koko päivän koneella? tai edes joka päivä.. ?

Ostettiin 3-vuotiaalle pojalle synttärilahjaksi pari kuukautta sitten kun sitä kovasti hinkui. Nyt poika osaa luetella kaikki aakkoset (numerot osasi jo aiemmin) ja on oppinut kirjoittamaan joitakin sanoja. Läppärissä on ihan helppojakin tehtäviä, sehän on tarkoitettu 3 vuotiaalle, joten kyllä sieltä löytyy puuhaa vaikkei osaisikaan heti kirjoittaa. Meillä se on ollut loistava mm. pidemmillä automatkoilla kun poika viihtyy sen parissa. Välillä tosin itseä sen yksitoikkoisuus ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Muistaakseni muumiläppäriä katsoin vuosi sitten ja minusta se oli tosi vaikea. Siellä oli sanoja, joihin piti laittaa puuttuva kirjain.... Lapsi oli tulloin yli 4 v, ei hankittu. Nyt voisikin, kun on 5,5 v ja esikoulua lähenee ja harmittelee itse, ettei osaa kirjoittaa eikä lukea.

Meillä eiskoinen oli vajaa 3 v ku sai muumiläppärin. Innostui heti ku siinä oli tehtäviä joita osas tehdä. Nyt esikoinen on 4,5 v ja osaa laittaa noita puuttuvia kirjaimiakin ja muutnekin tehdä niitä vaikeempia juttuja.

Mä ajattelin sitä Rölli-läppäriä pojalle joululahjaksi. Poika on 4v. ja Rölli suuremmassa suosiossa kuin Muumit. Ja mun mielestä siinä Röllissä oli enemmän toimintojakin.

Onko sitä muumiläppäriä vain se yksi versio? Entäs Rölli-läppäri? Onko teillä jollakin se? Viisivuotiaalle ajateltiin pukinkonttiin... Ovatko liian helppoja tuon ikäiselle?

Meillä on muumiläppäri pojalla. Oppi sen tosi äkkiä ulkoa,vaikka näytti ensin että on muka liian vaikea,mutta loppupelissä siin on tosi vähän opittavaa.
Itse ostaisin sen rölliläppärin.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin kiinnostunut:
Onko sitä muumiläppäriä vain se yksi versio? Entäs Rölli-läppäri? Onko teillä jollakin se? Viisivuotiaalle ajateltiin pukinkonttiin... Ovatko liian helppoja tuon ikäiselle?

kyl toi muumitietokone on ainakin meidän 5 vuotiaalle aivan liian helppo. Rölliläppäri kuullostaisi paremmalta, en ole sen tarkemmin tutkinut sitä.
Meillä siis pojalla ( 5v ) muumiläppäri,sai vuosi takaperin sen lahjaks. Ei oo enää käytös,kun on liian helppo.

Yhteistyössä