Onko teidän mielestä lapsen laulu kaunista? Ihan oikeasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yök

Vieras
Sanotaan sellaisten 3-7-vuotiaiden laulu varsinkin? Mun mielestä sitä ei voi sanoa hyväksi parhaimmalla tahdollakaan. Aikuisen, osaavan laulajan laulu on ja joillain teineilläkin voi jo olla upea ääni, mut ei lapsella. Mä en vaan kestä kuunnella lapsen laulua vapaaehtoisesti. Ei sitä voi sanoa musiikiksi. Tokihan musikaalisesta lapsesta huomaa aineksen, mutta ei se vielä tee laulusta nautittavaa.

Hyvin harvoin :) Mutta silloin kun se iskee niin iskee kunnolla ja on vedet silmissä :D

Ja se talentissa laulanut tyttö lauloi kauniisti.. vai johtuiko se kappaleesta.. en tiedä

Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Sanotaan sellaisten 3-7-vuotiaiden laulu varsinkin? Mun mielestä sitä ei voi sanoa hyväksi parhaimmalla tahdollakaan. Aikuisen, osaavan laulajan laulu on ja joillain teineilläkin voi jo olla upea ääni, mut ei lapsella. Mä en vaan kestä kuunnella lapsen laulua vapaaehtoisesti. Ei sitä voi sanoa musiikiksi. Tokihan musikaalisesta lapsesta huomaa aineksen, mutta ei se vielä tee laulusta nautittavaa.
¨

Oman lapsen varmasti on...tai muiden itselle rakkaiden lasten laulu. Vieraiden lasten laulu taas ei välttämättä kovin korvaia hivele. :D

No ei oikeestaan oo kaunista. Ja vielä ärsyttävämmäksi tekee tilanteen, kun lapsen äiti innoissaan pistää muutkin (esim kyläilytilanteessa ) kuuntelemaan ja ihastelemaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja å:
No ei oikeestaan oo kaunista. Ja vielä ärsyttävämmäksi tekee tilanteen, kun lapsen äiti innoissaan pistää muutkin (esim kyläilytilanteessa ) kuuntelemaan ja ihastelemaan :(

Joo näin juuri... sovitaanko että oli kyseessä mikä lahjakkuus tahansa, niin pidetään ne ihan oman perheen tiedossa. Tai siis että ei niistä tarvitse joka juhlissa ja työapikan ruokatunnilla papattaa tai esitellä. Siinä kärsivät sekä lapsi että muut läsnäolevat :laugh:

Riippuu täysin lapsesta. Tiedän monta lasta, jotka ovat hyvin musikaalisia ja joiden laulusta ihan oikesti nauttii kun sävelet menevät kohdillensä yms. Mutta laulamalla se laulu kehittyy, joten kannattaa kuitenkin kannustaa lapsia laulamaan :)

No ei välttämättä, mutta ihanaa ja suloista ja hellyttävää. :heart:

Ja jotkut lapset pysyvät nuotissa jo varhain, toiset eivät aikuisenakaan. Meillä kaivataan vielä harjoitusta siinä asiassa. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
No ei välttämättä, mutta ihanaa ja suloista ja hellyttävää. :heart:

Ja jotkut lapset pysyvät nuotissa jo varhain, toiset eivät aikuisenakaan. Meillä kaivataan vielä harjoitusta siinä asiassa. :heart:

Samalla minuutilla sama mielipide :D

Omien lasteni laulusta tykkään. Samoin joidenkin tosi suloisten muksujen lauleluista.

Mutta kun yksi päivä bussissa oli äiti ja kaksi lasta, ja äiti suorastaan pakotti lapset laulamaan jotain koko bussimatkan ajan, niin teki jo mieli karjaista että turvat tukkoon. Enkä ollut ilmeistä päätellen ainoa, joka ei varsinaisesti nauttinut hänen pikku kullanmurujensa (noin 5 v ja 6 v) hoilauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja hahh:
Alkuperäinen kirjoittaja å:

Joo näin juuri... sovitaanko että oli kyseessä mikä lahjakkuus tahansa, niin pidetään ne ihan oman perheen tiedossa. Tai siis että ei niistä tarvitse joka juhlissa ja työapikan ruokatunnilla papattaa tai esitellä. Siinä kärsivät sekä lapsi että muut läsnäolevat :laugh:

No hei, ei nyt varmaan tarkoitettu tuota. En minäkään erityisesti nauti jos joku äiti laittaa lapsensa (joka ei edes ole hyvä) laulamaan ja kaikkien pitää sitä kuunnella. Ei mun elämä siitä järkykään, mutta se on lähinnä huvittavaa.

No ei se nyt niin kaunista ole, mutta jos on oikeasti hyvin musikaalinen lapsi, niin onhan se ilo huomata. Tavallisia lapsia en juurikaan jaksa kuunnella, ei herätä tunteita suuntaan eikä toiseen, joskus voi vähän ärsyttää, jos vanhempi pakottaa lasta esittelemään "kykyään"esim. julkisilla paikoilla tai kylässä. Käytöstavat mielessä pitäen. Mä en välttämättä halua kuulla lapsen, enkä aikuisen laulua esim. bussissa tai lentokoneessa.

Mä olen soittanut pianoa koko ikäni, 4-vuotiaasta alkaen ja äidilläni oli ärsyttävä tapa painostaa esittämään joku kappale juhlissa, mutta kkertaakaan en suostunut, se oli kiusallista, enkä siinä vaiheessa edes ollut niin hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja oman ainakin:
Ainakin oman ON! Ihanaa kun 2,5 laulaa ja tunteen palolla. Meillä lauletaan tosi paljon, kaikki.

Juuri näin! Meillä saa kaikki laulaa, myös ne joita ei ole äänellä eikä taidolla lahjottu. Sama juttu pätee kaikkeen muuhunkin: minä olen kömpelö, mutta silti liikun lasten kanssa parhaani mukaan, yritän pelata jalista, jne. Ja sama opetetaan lapsille: tärkeintä ei ole olla paras, vaan tärkeintä on tehdä parhaansa.

Kolmesta lapsesta vanhin on osoittanut osaavansa laulaa ja nätisti. Esitykset rajoittuu koulun näytelmiin ja musiikkikouluun. Keskimmäiselle ei voi muuta sanoa kuin jos nyt olisit vaihteeksi jälleen laulamatta... Nuorimmaisen laulutaidoista ei vielä tietoa, kun osaa ainoastaan laulaa ihahhaa ihahhaa.

Yhteistyössä