Onko teidän mielestä lapsen laulu kaunista? Ihan oikeasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja oman ainakin:
Ainakin oman ON! Ihanaa kun 2,5 laulaa ja tunteen palolla. Meillä lauletaan tosi paljon, kaikki.

Juuri näin! Meillä saa kaikki laulaa, myös ne joita ei ole äänellä eikä taidolla lahjottu. Sama juttu pätee kaikkeen muuhunkin: minä olen kömpelö, mutta silti liikun lasten kanssa parhaani mukaan, yritän pelata jalista, jne. Ja sama opetetaan lapsille: tärkeintä ei ole olla paras, vaan tärkeintä on tehdä parhaansa.

Mites tää liittyi ap:n kysymykseen?

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja oman ainakin:
Ainakin oman ON! Ihanaa kun 2,5 laulaa ja tunteen palolla. Meillä lauletaan tosi paljon, kaikki.

Juuri näin! Meillä saa kaikki laulaa, myös ne joita ei ole äänellä eikä taidolla lahjottu. Sama juttu pätee kaikkeen muuhunkin: minä olen kömpelö, mutta silti liikun lasten kanssa parhaani mukaan, yritän pelata jalista, jne. Ja sama opetetaan lapsille: tärkeintä ei ole olla paras, vaan tärkeintä on tehdä parhaansa.

Mites tää liittyi ap:n kysymykseen?

Siten, että kaikki saa laulaa vaikkeivät olisikaan siinä maailman parhaita. On kamalaa jos jo lapsesta asti opetetaan, että vain tyylipuhdas suoritus kelpaa.

Jo vauvan jokellus on ihanaa kuultavaa, vaikka oma lapsi ei olisi kyseessä. Vähän samoin, on se leikki-ikäisen laulu. Lapset on ihmisen lahjoja ja meilkein kaikki mitä he tekevät on hellyttävää ja ihanaa, myös se laulu. Tietty ei se lahjattoman lapsen epävireinen laulu aina korvia hellytä, mutta hyvin laulettuna voi sanoa kauniiksikin.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Jo vauvan jokellus on ihanaa kuultavaa, vaikka oma lapsi ei olisi kyseessä. Vähän samoin, on se leikki-ikäisen laulu. Lapset on ihmisen lahjoja ja meilkein kaikki mitä he tekevät on hellyttävää ja ihanaa, myös se laulu. Tietty ei se lahjattoman lapsen epävireinen laulu aina korvia hellytä, mutta hyvin laulettuna voi sanoa kauniiksikin.

Toi oli kyllä ihanasti sanottu :)

Riippuu ihan lapsestakin, jotkut lapset osaa laulaa paremmin kuin toiset. Eihän kaikki aikuisetkaan osaa laulaa kauniisti, vaikka niin luulevat. Mutta vaikka lapsi laulaisi huonosti tai ohi nuotin, niin hän on silti yleensä hellyttävä, aikuinen taas ei. Sellaisista lastenlaululevyistä en kyllä minäkään pidä, jossa lapset on laitettu laulamaan huutamalla. Se ei voi kenenkään mielestä olla kivan kuuloista. :o

Keskimmäinen lapseni laulaa kauniisti ja muitakin lapsiani kestän kuunnella. Keskimmäinen oppi laulamaan ennenkuin puhumaan ja lauloi hyvin varhain jo puhtaasti ja pysen nuotissa.
Usein lasten laulu on suloista ja jollain tapaa sydämeen käyvää, silloinkin kun lapsi laulaa väärin.
Samaa ei voi sanoa aikuisten laulusta,mm. nuotinvierestä raakuttu karaokelaulu käy korville ja hermoille.

Kehtaan väittää myös, että tyttärellä oli todella kauniisti kehittynyt lauluääni jo alle 7-vuotiaana. Kyllähän hän laulaa nuotin ohi vieläkin joskus, mutta siten pystyy myös kehittämään itseään, koska haluaa laulaa puhtaasti ja oikein.

Se on söpöä ja ihanaa kun lapset oppii laulamaan, on se omalla tavallaan kaunista. Mutta en mä nyt hirveesti levyltä tahtoisi kuunnella lasten laulamista, livenä ihan jees.

Meidän keskimmäsen lapsen laulu on kaunista. Neiti on pysynyt oikeassa nuotissa heti kun alkoi laulelemaan (pari vuotiaana).. :)

Nuorimmaisen (8kk) laulu on ylisöpöä. Tänään juuri soitettiin yhdessä (djembeä ) ja laulaa loiloteltiin porukalla.. :heart:

Aika paljon olen töissä laulattanut lapsia ja ei lasten laulua aina kauniiksi voi kutsua, mutta tärkeintä ei ole kauneus kuulijan korvassa vaan se fiilis... ;)

Yhteistyössä