onko teidän mielestä normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mii

Vieras
mies juo joka viikonloppu. on siis kotona, ei lähde baariin. juo joka viikonloppu 4-12 pulloa kaljaa, jos ei ole kaljaa niin sitten tekee drinkkejä kaapista. meillä kaksi pientä lasta... minusta ei ole normaalia. mies ei ymmärrä, kun siitä hänelle sanon.
voi siis hyvin olla, että juo vain vaikka 4 kaljaa.
toisena kertana on juonut laatikon kaljaa viikonlopun aikaan.
minä en jaksa, kun aina sihahtelee pullot tai tölkit vaan auki, joka perkeleen viikonloppu.

Meillä vähän sama homma. Ukko istuu tv:n ääressä ja kittaa siellä keskiolutta. Ei siitä mitään haittaa tosin ole. Kahtatoista tölkkiä ei mene, mutta ehkä max 6 per viikonloppu. Mäkätys ei ole johtanut mihinkään...

jos mies ei pysty olemaan ilman niin alkoholisti on, minä en katselisi tuollaista hetkeäkään, ymmärrän että joskus tarvii ottaa mutta että joka viikonloppu niin ei ikinä

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
No toi ei kyllä ylitä edes viikkorajaa (miehillä 24 annosta) ja jos käyttäytyy fiksusti, ei vaikuta talouteen yms., niin en ymmärrä kyllä holhoustasikaan...
Tuskin nyt humalassa siellä pyörii...?

Vai ettei ylitä viikkorajaa :laugh: Ja kerralla sit kitataan se koko satsi? Mitenkähän ihminen pystyy olemaan humaltumatta juodessaan 12 olutta... Ja ilmaista olutta en ole vielä kaupoissa nähny että talouteen se vaikuttaa...hm, mitäs se tekee kun laskee vuodessa kaikki viikonloput mitä alkoholiin menee...

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
jos mies ei pysty olemaan ilman niin alkoholisti on, minä en katselisi tuollaista hetkeäkään, ymmärrän että joskus tarvii ottaa mutta että joka viikonloppu niin ei ikinä

kyllä te helposta jätätte miehenne. Mun miehellä ku oli tiukkaa tässä yksi kesä niin joi harva se päivä, oikeastaan joka päivä. Teki kuitenkin töitäkin. Sitten sillä meni pinna niin tiukalle, että katsoin parhaaksi häipyä lasten kanssa ystävän luo majaileen muutamaksi päiväksi. Meno paheni ja ajoi jopa kännissä autoakin. Enkä miestäni vieläkään jättänyt... tosin hän sitten jätti minut ku odotin uutta vauvaakin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:

kyllä te helposta jätätte miehenne. Mun miehellä ku oli tiukkaa tässä yksi kesä niin joi harva se päivä, oikeastaan joka päivä. Teki kuitenkin töitäkin. Sitten sillä meni pinna niin tiukalle, että katsoin parhaaksi häipyä lasten kanssa ystävän luo majaileen muutamaksi päiväksi. Meno paheni ja ajoi jopa kännissä autoakin. Enkä miestäni vieläkään jättänyt... tosin hän sitten jätti minut ku odotin uutta vauvaakin. :(

en mä nyt ensimmäisenä miestäni jättäisi mutta tekisin kyllä aika selväksi että asiat saa nyt muuttua. Jos alkoholia on saaatava joka viikonloppu niin silloin on alkoholisti kyseessä, juopon kyllä lopulta potkaisin pihalle vaikka työnsä pystyisikin hoitamaan, enhän voisi ikinä jättää lastani hänen hoteisiinsa kun ryyppäisi, en minä jaksaisi kauaa minkään alkoholistin rinnalla. Ehkä olen julma, mielestäni en.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
No toi ei kyllä ylitä edes viikkorajaa (miehillä 24 annosta) ja jos käyttäytyy fiksusti, ei vaikuta talouteen yms., niin en ymmärrä kyllä holhoustasikaan...
Tuskin nyt humalassa siellä pyörii...?

Vai ettei ylitä viikkorajaa :laugh: Ja kerralla sit kitataan se koko satsi? Mitenkähän ihminen pystyy olemaan humaltumatta juodessaan 12 olutta... Ja ilmaista olutta en ole vielä kaupoissa nähny että talouteen se vaikuttaa...hm, mitäs se tekee kun laskee vuodessa kaikki viikonloput mitä alkoholiin menee...

No ap kyllä puhui viikonlopun aikana! Ei yhtenä päivänä! Mä en tiedä millä kaavalla sä lasket mutta toi ei tosiaankaan ylitä viikkorajaa.
ja mitä siihen talouteen tulee, sitä et voi tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:/ Ristiriitaista... Suositteletko siis kokemasi jälkeen yhä jäämään alkoholistimiehen kanssa avioon? Odottamaan mitä?

no eikö tuo 4-12 keskaria mene jo ruoan kanssa, tai jo sen laitto vaiheessa... Toisille se kaljottelu sopii ja toisille ei. Ja eikä se heti alkoholistia tee, jos kalja maittaa, ainakaan mun mielestä... Sit jos ei todellakaan pysty olemaan ilman, ehkä sitten alkaa olemaan jonkinlainen ongelma...

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Meillä vähän sama homma. Ukko istuu tv:n ääressä ja kittaa siellä keskiolutta. Ei siitä mitään haittaa tosin ole. Kahtatoista tölkkiä ei mene, mutta ehkä max 6 per viikonloppu. Mäkätys ei ole johtanut mihinkään...

Voi herranjumala, onpa kauheeta.. ihanko 6 tölkkiä olutta juo viikonlopun aikana????? Haloo!!!!!!!!!

olen ap. mies sanoo, että pystyisi olemaan ilman. sen vaan kun itsekkin joskus näkisi. joka viikonloppu se ottaa. toisinaan myös arkena. ihan tillin tallin kotona on aika harvoin, mutta aina otettava. sitten jos se lähtee juomaan, eli rilluttelemaan. niin silloin se on aivan sekaisin, ei tajua mitään. oksentelee yms mukavaa, aina sama juttu..

Yhteistyössä