T
toiselta puolelta
Vieras
Kysypä teraputilta. Terapia on sinun, mutta mitään estettä ei ole siihen, etteikö miehesi voisi olla mukana, jos se sopii terapeutille. Minun mieheni kävi Kelan tukemassa terapiassa ja minä olin kerran mukana. Sinänsä oli hyvä, että kävin siellä, sillä terapeutti näki millainen ihminen olen. Muuten en juuri tykännyt käynnistä, koska terapia oli miehen terapiaa ja asioita katsottiin siellä miehen kannalta ja terapeutti tunsi asiat miehen näkökulmasta. Jotenkin tuli sellainen mielikuva, että mieheni terapeutti piti minua tiukkapipona, joka ei hyväksy alkoholia yms (taustatiedoksi: mieheni on alkoholisti perheestä ja hän on oppinut, että ainoa oikea tapa juoda alkoholia, on juoda pää täyteen) . Mutta joka tapauksessa suosittelen, että yrittäisitte käydä terapiassa yhdessä pari kertaa, koska siitä voi olla hyötyä.sinne ei ole mahdollista ottaa miestä mukaan,sillä se on Kelan tukema psykoterapia.
Minä en pidä pahana sitä, että miehesi haluaa sinun hoitavan aamulla lasten pukemiset. Voisittehan tehdä kompromissin, että sinä hoidat lapset tiettyinä aamuina ja mies toisina aamuina. Itselläni oli vähän vastaava tilanne oman mieheni kanssa. Kyseessä oli astianpesukoneen tyhjentäminen. Mieheni mielestä olin varmasti kauhea tyranni, kun vaadin, että mieheni oli päivän aikana tyhjennettävä kone. En nimittäin tykännyt yhtään siitä, että töistä tullessani edes sitä ei oltu tehty, vaikka miehellä ei ollut muuta ohjelmaa päivän aikana.