onko teidän mielestä vakavaa?mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
lapsi ollut isällään 2vkoa,kesälomanvietossa. 4v poika. ekana kun tulee autoon niin sanoo että isä lyönyt hänen päätään seinää. päässä on jälki. vien lapsen sairaalaan. lääkäri laittaa lapsen jatkotoimenpiteisiin isompaan sairaalaan lastenklinikalle:O. siellä lasta tutkitaan ja lapsi puhuu lääkäreille samaa,että isä lyönyt pään seinään,nipistellyt,tukistanut,lyönyt ym. 3kk päästä kontrolli ono pää parantunut. isä kiistää kaiken sanoo että ei ole tehnyt pojallle mitään. isästä lääkärit ja soskut tekivät rikosilmoituksen ja lastensuojelu ilmoituksen. antaisitteko lasta enän isälleen? 2viikon päästä olisi viikonloppu isän luona. minä en uskalla antaa. mutta nyt pelkään että lapsen isä raivostuu minulle ja tekee jotain:/:(

jos sinäkin pelkäät isää (tai hänen reaktitiotaan) niin eikö sillon olis aihetta miettiä antaako isälle. Eikö isässä sillon ole jotain pelotavaa? minä en antais. jos isä haluaa voi tulla katsomaan poikaa teille esim?

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Kysypä lastensuojeluviranomaisilta miten menetellään.
Minä en kyllä antaisi.

soskut sanoivat vain että katsotaan lähempänä tilannetta kun lapsen meno olisi isälleen ja kun isä kiistää kaiken niin ei kai se ole sit tehnyt mitään..,mun mielestä kamalaa.. ei kai ne turhan päiten laita isompaan sairaalaan lastenklinikalle...kai ne lääkärit huomaa jos jotain vialla lapsessa...kun tutki pään silmät ja vartalon ym...ja lapsessa useita mustelmia...en uskalla antaa...mut meillä oli oikeudessakin lapsesta riita et kumpi saa lapsen ja min'ä voitin. jos en anna lasta isälleen niin isä voi laittaa oikeuden täytäntöön panoon ja sit on ehkä pakko...pelottaa!!!

no en kuitenkaan kiletäisi lapsen ja isän tapaamisia mutta jos siis isä haluaa lastaan tavata niin saisi tavat vaikka turvakodilla. valvotusti...kuitenkin lapsi oli siellä 2viikkoa kesälomalla ja eka sanat oli ne et isä hakkaa päätä seinään ym.. olisin odottanut vähän eri kuulumiaisa:(esim. käytiin uimassa ulkoiltiin jne...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vaatisin valvottuja tapaamisia.

vakava ja pitkä juttelu lastensuojeluviranomaisille ja tämä :(

kaikista paratsa on se että lapsi oli viime kuussa isällään ja olisi pitänyt olla vain viikonlopun pe-su niin isä ei palauttanut lasta minulle sunnuntaina. soitin poliisille ja soskuun valehteli poliisille ja soskuun että poika on kuumeessa ja oksentaa. vei maananatian pojan lääkäriin ja oli sanonut siellä että minä äiti hakkaan poikaa. ei pojalla ollut ete kuumetta. jännä kun vei vasta maanantaina. olisiko isä silloinkin tehnyt lapselle jotain ja laittanut mun piikkiin. miksei vienyt heti pe jos kerran jälkiä oli? outoa koko homma!!!:O

Pelkäätkö sä enemmän itses vai lapses puolesta?! :o Oikeestiko antasit muka lapsen isälleen ehkä hakattavaksi, jotta säästyisit siltä ehkä itse? Eli todellakin jätät isiviikonloput väliin!!

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vaatisin valvottuja tapaamisia.

vakava ja pitkä juttelu lastensuojeluviranomaisille ja tämä :(

kaikista paratsa on se että lapsi oli viime kuussa isällään ja olisi pitänyt olla vain viikonlopun pe-su niin isä ei palauttanut lasta minulle sunnuntaina. soitin poliisille ja soskuun valehteli poliisille ja soskuun että poika on kuumeessa ja oksentaa. vei maananatian pojan lääkäriin ja oli sanonut siellä että minä äiti hakkaan poikaa. ei pojalla ollut ete kuumetta. jännä kun vei vasta maanantaina. olisiko isä silloinkin tehnyt lapselle jotain ja laittanut mun piikkiin. miksei vienyt heti pe jos kerran jälkiä oli? outoa koko homma!!!:O

mitä mieltä olette tästä?

Pelkäätkö sä enemmän itses vai lapses puolesta?! :o Oikeestiko antasit muka lapsen isälleen ehkä hakattavaksi, jotta säästyisit siltä ehkä itse? Eli todellakin jätät isiviikonloput väliin!!

en minä sitä islleen kotiin enään anna. ajattelin vain että jos haluaa tavata niin turvakodilla tai muuten valvotusti .mutta mitä teen kun isä kiistää kaiken. lapsi sanoi lääkärille myös kun se kysyi että miksi isä löi niin lapsi sanoi että siksi kun se huusi eikä ollut kunnolla. mitähän tästä taas tulee:(.. itkeny itekkimelkein koko ajan su asti:( pelkään anenmmän lapsen puolesta mutta todella paljon myös itsenni puolesta:(

Pelkääkö lapsi isälleen menoa?

kyllä mua kovasti epäilyttäisi tuossa tilanteessa antaa lasta isälle :| Onnistuisiko sumplia noita valvottuja tapaamisia. Sehän olisi voitto teille kaikille jos isä ei sitten olekaan lyönyt lasta (tai tehnyt muuta) niin pystyisi sen näyttämään valvotuissa tapaamisissa ja lapsi olisi turvassa jos isä tekeekin jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Pelkääkö lapsi isälleen menoa?

kyllä mua kovasti epäilyttäisi tuossa tilanteessa antaa lasta isälle :| Onnistuisiko sumplia noita valvottuja tapaamisia. Sehän olisi voitto teille kaikille jos isä ei sitten olekaan lyönyt lasta (tai tehnyt muuta) niin pystyisi sen näyttämään valvotuissa tapaamisissa ja lapsi olisi turvassa jos isä tekeekin jotain.

niin.. lapsi höpöttää koko ajan että ei halua mennä enään isälleen koska isä lyö:(... eli pelkää.

Pyydä oikeasti tukea lastensuojelusta tai lastenvalvojalta. Älä anna lasta isälle, vaan pyydä lastensuojelulta, että tarjoavat isälle mahdollisuutta tavata lasta valvotusti. Että sinä yksin et olisi se paha, joka kieltää tapaamiset, vaan viranomaiset olisivat sinun takanasi. Valvotuilla tapaamisilla valvojat voivat kiinnittää huomiota siihen, miten poika suhtautuu isäänsä (pelkääkö tai muuten aristaa isää) ja yleensäkin heidän vuorovaikutukseensa. Jos valvotut tapaamiset eivät jostain syystä onnistu, niin sitten tapaaminen sinun läsnäollessa. Sinä et todellakaan toimi lapsen edun mukaisesti, jos annat pojan isälle tuollaisten puheiden ja tapahtumien jälkeen. Silloin lastensuojelun on mielestäni jo syytä epäillä sinunkin kykyäsi toimia lapsen parhaaksi. Toivottavasti lastensuojelu/lastenvalvoja tukee sinua tässä asiassa! Ettei poika enää joudu kärsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja Riittu:
Pyydä oikeasti tukea lastensuojelusta tai lastenvalvojalta. Älä anna lasta isälle, vaan pyydä lastensuojelulta, että tarjoavat isälle mahdollisuutta tavata lasta valvotusti. Että sinä yksin et olisi se paha, joka kieltää tapaamiset, vaan viranomaiset olisivat sinun takanasi. Valvotuilla tapaamisilla valvojat voivat kiinnittää huomiota siihen, miten poika suhtautuu isäänsä (pelkääkö tai muuten aristaa isää) ja yleensäkin heidän vuorovaikutukseensa. Jos valvotut tapaamiset eivät jostain syystä onnistu, niin sitten tapaaminen sinun läsnäollessa. Sinä et todellakaan toimi lapsen edun mukaisesti, jos annat pojan isälle tuollaisten puheiden ja tapahtumien jälkeen. Silloin lastensuojelun on mielestäni jo syytä epäillä sinunkin kykyäsi toimia lapsen parhaaksi. Toivottavasti lastensuojelu/lastenvalvoja tukee sinua tässä asiassa! Ettei poika enää joudu kärsimään.

en kyllä halua tavata lapsen isää. pelkään sitä niin fyysisesti kuin henkisestikin. on jo uhkaillut että tulee hakemaan lapsen meidän kotoa hänen luokseen.. minusta sen on uhkailua.. kun laitta viestin että tulen teidän kotoa hakemaan lapsen:( vaikka olen kiletänyt. onneksi poliisit tietävät tapauksen ja sanoivat että heti soitto heille jos tulee vielä jtn..

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Jos teidän sosiaalityöntekijä ei tajua tilannetta, ota yhteys toiseen työntekijään tai esimieheen.

kun lapsi lähetittiin eri sairaalaan isompaan lasten klinikalle ja siellä käytiin niinku (oulun) soskun luona niin se sano et lasta ei saa antaa isälleen mut sit täällä miedän paikka kunnalla soskut on eri mieltä:(

Alkuperäinen kirjoittaja just:
en tod.antais jos sairaalassakin on pitänä käyttää.ei se lapsi tollasta oo voinut keksiä.

niimpä ja kun käytiin siis heti kun lapsi tuli meidän paikka kunnan sairaalssa..sieltä lääkäri antoi lähettiin oyksiin lasten klinikalle. minusta on vakavaa kun laitetaan isompaan sairaalaan. poika jouti olemaan päivä osastolla tutkittavana ja lääkärit ja soskut tekivaät isästä lasten suojelu ilmoituksen. siis oulun. 3kk päästä kontrolli aika oyksissa:(. katsotaan miten poika toipunut ym.. onko tullut traumoja... ja silti pojan isä kehtaa kiistää kaiken:!!!!!! minusta on vakavaa kun laitetaan jatko toimen piteisiin ja jotuu oleen pvn osastolla:(

iin tosiaan ja täälä meidän kunnassa on soskut sit ihan eri mieltä lapsen ja isän tapaamisista. lapsi saisi tavata isäänsä koska isä ei ole omien puheiden perusteella tehnyt lapselle mitään!" sairatsa. en kyllä anna lasta sinne. ennemmin vaikka kuolen ,kuin anna lapsen isälleen!!!

Yhteistyössä