Onko teidän perheessä miehen työt ja naisen työt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä hoidan pyykit, siivouksen (joskus mies imuroi), ruuat (joskus mies tekee), putkien ja viemäreiden aukasun, ruuvien sun muiden kiemuroiden laittamisen esim. hyllyn seinään, seinän poraamisen yms...mä en vaan jaksa oottaa että mies tekis, kun minä saan jotain päähäni niin se tehdään heti eikä 15 päivä...

Just mietin tätä, kun itse istun huopaan kääriytyneenä palstalla ja mies tiskaa ja äsken huolehti lapset koulutielle. :whistle:

Normaalisti olisin itse töissä tähän aikaan, mutta nyt sairaslomalla ja ei halua minun köhivän ja pärskivän keittiössä. Muuten autohommat kuuluu miehelle ja minä huolehdin pyykit (pääsee vähemmillä tuhoilla). Muuten tehdään ristiin.

No kyllä meillä aika perinteinen työjako on, mutta kyllä mies silti imuroi ja tekee ruokaa toisinaan. Nyt kun olen työttömänä kotona olen hoidellut kyllä aika paljon noita miehen töitä eli leikannut nurmikon jne. mut jos töihin pääsen, osallistuu mies enempi hommiin. Lisäksi on luvannut, jos työpaikka löytyy kovin kaukaa niin kuin miehelläkin, että meille otetaan siivooja.

No ei voi sanoa niin. Vaikka kun ajattelen tarkemmin, niin nyt kun olen hoitovapaalla, hoidan useimmiten siivoukset. Lisäksi minä olen aina se, joka lajittelee pyykin ja laittaa koneen päälle. Mies kyllä osallistuu niiden ripusteluun. Minä sen sijaan aina laitan ne kaappiin paikoilleen. Toisaalta hän trimmailee pihaa ja hoitaa porakonetta tai sahaa vaativat hommat, niitä minä en tee. Ruokaa laitetaan molemmat.

Yhteistyössä