Onko teidän pikkuvauvat äitissä kiinni...(eroahdistuksesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitissä kiinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitissä kiinni

Vieras
Eli onko jo noin 4kk ikäisellä eroahdistusta, kun nyt on tullut sellaista että jos piipahdan yhtään missään niin vauva alkaa itkeä isän kanssa, vaikka varmasti kyllä hoitaa hyvin, heti kun tulen kotiin ja otan syliin, rauhoittuu... Mulla on esikoinenkin mutta en enää muista missä vaiheessa nuo eroahdistukset alkoi.

Ei hän nyt millään vierastaa voi isäänsä, kun isä on ollut koko kesän kotona (opettaja) ja hoitanut kyllä lastaan :). Mutta enempi vauva silti on kiinni minussa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei hän nyt millään vierastaa voi isäänsä, kun isä on ollut koko kesän kotona (opettaja) ja hoitanut kyllä lastaan :). Mutta enempi vauva silti on kiinni minussa...

ok, mutta mikä on siis ongelma? etkö osaa suhtautua asiaan vai minne sun pitäs olla koko ajan menossa?

No siis ei se ole "ongelma", haluaisin vaan kysyä, että onko muilla samaa. Kyse oli ihan kauppareissusta, missä nyt kävin, ei mulla ole kiire mihinkään baareilemaan tms. Hassua, että kun kysyy asiaa ihan asiallisesti, heti joku saa vaikutelman, että täällä asiaa kysyy joku bilehile, olen ollut kotona lasten kanssa hoitovapaalla omasta työstäni mooonta vuotta eikä omat tarpeet ole todellakaan etusijalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siis ei se ole "ongelma", haluaisin vaan kysyä, että onko muilla samaa. Kyse oli ihan kauppareissusta, missä nyt kävin, ei mulla ole kiire mihinkään baareilemaan tms. Hassua, että kun kysyy asiaa ihan asiallisesti, heti joku saa vaikutelman, että täällä asiaa kysyy joku bilehile, olen ollut kotona lasten kanssa hoitovapaalla omasta työstäni mooonta vuotta eikä omat tarpeet ole todellakaan etusijalla.

no jos ei ole ongelmaa, niin hyvä. täällä saa vaan niin monesti kuvan, että luullaan asian olevan ongelma vaikka muillakin on samaa, ihan varmasti. ite oon aina ottanu eroahdistuksen kohteliaisuutena vauvalta ja rakkauden osoituksena. kaupassa ja kampaamossa silti olen käynyt, ei vauva kuole, jos se vähän itkee.

Itkeekö se vauva koko sen ajan ku oot pois? Vai rauhottuuko välillä ja alkaa itkee uudestaa kun vaikka kuulee sun äänen? Meillä oli tuon nelosen kanssa sellasta just tuon ikäisenä. Sit tuli tosi kova eroahdistus aika n 8kk iässä ja uudestaa reilu vuosikkaana. Oli aikoja kun ei vessaankaa päässy yksin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Itkeekö se vauva koko sen ajan ku oot pois? Vai rauhottuuko välillä ja alkaa itkee uudestaa kun vaikka kuulee sun äänen? Meillä oli tuon nelosen kanssa sellasta just tuon ikäisenä. Sit tuli tosi kova eroahdistus aika n 8kk iässä ja uudestaa reilu vuosikkaana. Oli aikoja kun ei vessaankaa päässy yksin :whistle:

Voi harmi, uudelleen reilu 1-vuotiaana ja mun pitäis sillon mennä töihin, nyyh!

Kyl saattaa välillä rauhoittua ja nytkin "temppuili" ;) mullekin vielä hetken ennen kuin rauhoittui ihan halittelulla, paijauksella ja pusuttelulla. Näytti han kuin lois loukkaantunut kun kävin pois, vaikken ollut puolta tuntiakaan, mut toki se voi tuntua pienestä ikuisuudelle. Iskä sanoi että "yritti kaikki keinot" mutta itkutteli vain. Kaksi kertaa nyt on näin sattunut eli kun olen käynyt kotoa pois hetken, syötin juuri lähtiessä ettei nyt nälkä tulisi jne.

Lapsissa on luonne-eroja, toinen kaipailee kovasti, toinen ei välttämättä. Jos imetät, voisiko olla tiheän imun kausi, jolloin vaavi lisää maidontuloa hamuamalla useammin.

Meillä se on tuolla nuorimmalla nyt 1.5v menny aaltoliikkeenä. Välillä vähän tiukempaa - välillä helpottaa (vähän). Mut oon kyllä miettiny et onneks ei oo töihin lähtö ajankohtaista, vois olla tiukkaa :whistle: