Onko teillä äideillä säännöllinen "vapaa ilta"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
EI ole ollu 10 vuoteen. Mutta en tiedä kaipaanko minä sellasta säännöllistä omaa aikaa. Illalla yhdeksän aikaan talo hiljenee joten onhan siinä aikaa jumpata, kattoo telkkaria, crossailla tai vaan olla ja möllöttää!

Meillä nuo nukkuvat 22 aikaan jos silloinkaan. En tiedä saavatko tarpeeksi unta kun nukkuvat niin vähän. 22-7. Ei jää omaa aikaa, itsekin tarvitsen 9 tuntia unta.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Siis minä en ymmärrä miten sen oman ajan ottaminen voi olla niin vaikeaa?? kotiäitinä ollessa kävin joskus kaverin kanssa leffassa,kaupungilla,bilettämässä ym yym. Eihän kukaan tule tarjoamaan sitä omaa aikaa? Sitä on vaan otettava ja järjestettävä ;)
Niinpä
=)

Ei ole säännöllistä vapaapäivää, mutta järjestän aikaa kyllä.

Käyn yhtenä iltana vko yleensä kaverin työpaikalla kahvilla ja jutustelemassa ja kerran-pari kuussa käyn yksin (kavereiden kanssa ) lauantaina kaupungilla vähän irtautumassa ;)

Meillä "vapaata" saa sovittaessa. Mies itse asiassa jopa kannustaa mua käymään enemmän jossain, kun mä olen vähän huono minnee lähtemään kotoa. Ei siis mitään säännöllistä iltaa, mutta aina pääsee jos haluaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä käyn Painonvartijoissa kerran viikossa ja sen jälkeen kaverin kanssa syömässä.

:D Meneekö Hesen megapurilainen? :D

Mä oon kiltti ja syön vaan kebabin :D No joskus menee pizza :ashamed: Mut sit on kokopäivä säästetty pisteitä sitä iltaa varten :)
Mutta mistä sä tiesit, että meidän Pv ryhmä on Hesen vieressä :p
Mä kyllä totesin viimeks, että logiikka taita olla samaa luokkaa, kun alkoholisti juhlis selvää viikkoa vetämällä kännit :whistle:

Siis minä en ymmärrä miten sen oman ajan ottaminen voi olla niin vaikeaa?? kotiäitinä ollessa kävin joskus kaverin kanssa leffassa,kaupungilla,bilettämässä ym yym. Eihän kukaan tule tarjoamaan sitä omaa aikaa? Sitä on vaan otettava ja järjestettävä ;)

Kun on ollut jo niin paljon ja pitkään kotona ei enää edes osaa lähteä mihinkään yksin. Siinä syy ainakin itselle. Kavereita mulla ei ole kuin yksi joka sekin asuu 25km päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Niinpä
=)

Yhdyn täysillä tähän!
Moni valittaa ettei saa omaa aikaa, mutta ei sitä kenellekään tarjoamaan tulla ja sanomaan "meneppäs nyt siitä shoppailemaan" itse aikuisen ihmisen se täytyy tietää, koska mitäkin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Kun on ollut jo niin paljon ja pitkään kotona ei enää edes osaa lähteä mihinkään yksin. Siinä syy ainakin itselle. Kavereita mulla ei ole kuin yksi joka sekin asuu 25km päässä.

Ok.Mulle lähteminen ei ole koskaan ollut ongelma :)
Olen aktiivista sorttia ja kaipaan omaa aikaa,muuten olisi pää levinnyt kotiäitinä....:)

Mutta miksi on ollu? Oma valinta se on alunperin ollu! Mun lähimmät kaverit asuu yksi 80, toinen 100 ja kolmas 60 km:n päässä, mutta kyllä mä viikottain jonkun niiastä näen. Tällä viikolla näen kaksi.
Myönnän kyllä itekkin pudonneeni jossain välissä tuohon ettei jaksa ja huvita, mutta mä olin silloin oikeasti sairas, ihmeesti taas alkoi heti olla omaa aikaa, kun aloin parantua.

Mulla ei ole mitään säännöllistä vapaata miehen vuorotyön ja treenien takia.Muuten kyllä mulle on mahdollista järjestää halutessani vapaata ja sitä otankin vähintään muutaman illan parissa viikossa.Silloin saatan mennä kavereita tapaamaan,kampaajalle,shoppailemaan,harrastamaan,syömään tai leffaan.Mä todellakin tarvitsen mun omaa aikaa ja kaipaan välillä mun ihania ystäviä tosi paljon.Mulle mies aina muutenkin sanoo,että mene vaan ihmeessä milloin vaan haluat.Ei tarvitse mitään "lupia" kysellä,saan mennä jos vaan aikatauluihin passaa. =)

ei ole. Parin kuukauden välein otan lauantaiaamupäivän ostoksiin, yleensä pitää ostaa jotain lapsille. Ehkä menemme lauantaina miehen kanssa rakennusmessuille, kun kerran saatiin liput.

Mutta että lähtisin itse tekemään jotain joutavaa kuten lörpöttämään ystävän kanssa -never.
Eikä se nyt niin kamalaa ole. Kymmenen vuoden päästä noimuksut ei tahdo tulla mun kanssa kauppaan ja mahtaako ne edes kauheesti tahtoa puhua mun kanssa. Sittenhän sitä ehtii.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Mutta miksi on ollu? Oma valinta se on alunperin ollu!

2 lasta pienellä ikäerolla, imetys, miehen vaativa työ, tukiverkottomuus, vieras kaupunki, synnytyksen jälkeinen masennus ja ystävät 250-400km päässä on aiheuttanut sen että minä olen ollut paljon kotona enkä jaksa yksin lähteä mihinkään viikottain (vaikka mies olisikin kotona).

Ja totta, oma valinta se on ollut, kun rakastuin mieheeni, tein lapset ja muutin tänne, :) Enkä sinänsä valitakaan, ihan tyytyväinen olen elämääni.

En mä sitä vapaa-illaksi ole kutsunut, mutta pari iltaa viikossa menee harrastuksen parissa. Lisäksi mies on lasten kanssa tosi paljon, lähtee kauppaan heidän kanssaan tms. eli on mulla ihan riittämiin omaa aikaa. Vaikka en nyt koe, että siihen hrveä tarve olis.

Minulle omaksi ajaksi riittää päivittäinen tunnin kävelylenkki vain vauvan kanssa. Silloin voi olla yksin omien ajatustensa kanssa, eikä kukaan huuda äitiä. En kaipaa yksin/kaverin kanssa ostoksille enkä viihteelle. Mutta kävelylle on pakko päästä, muuten ei jaksa.

Kysymys ; MIKSI te äidit ette ota vapaata itsellenne?
Mikä miehen yksinoikeus se on?
Jos sitä on jotenkin "korvaamaton".. en tiedä.
:saint:

kukaan ei ole korvaamaton.
Sitten naristataan ja parutaan kun ei pidetä omista oikeuksista ja omasta jaksamisestaan kiinni.
outoa!

No ei kai...tai joo, on just se keskiviikko kun käyn ydellä luennolla ja sit kaverin kanssa kahvilla sen jälkeen, mutta sieltä olen rientänyt pikapikaa kotiin auttamaan nukutuksessa...ja viimeviikolla en päässyt, enkä tänäänkään. Ens viikolla sitten, eli ei se nyt niin säännöllistä ole. Mutta tekis kyllä gutaa tuo itsekseen oleilu.

Sitten naristataan ja parutaan kun ei pidetä omista oikeuksista ja omasta jaksamisestaan kiinni.
outoa!
Ei kai täällä kukaan ole nyt narissut sen kummemmin. Kunhan vaan kyselen, että mites muilla. Lähinnä tuota säännöllisyyttä. Kyllä enemmistö varmaan sen verran on vapaalla ettei pää hajoo.

outoa!

Joo, onhan se vähän tällästä mullakin...sitä ei vaan jotenkin osaa irtautua tästä kodinpyörittämisestä vasta kun on pakko..siis meinaan IHAN PAKKO! Tyhmää mutta totta.

Meillä mies tekee 12 tunnin työpäiviä, sekä viettää vapaa-aikansa mieluiten meidän kanssa. Miksi minun pitäisi haluta pois kotoa?? Puhelin on keksitty jne.

Hassua että joku tuossa kommentoi syyksi lasten pieni ikäero...ym ym.
Ainahan niitä selityksiä riittää! Jos ei halua omaa aikaa niin sitten ei halua,fine.
Silloin kun mies on ollut työmatkoilla ja ollaan asuttu ulkomailla ilman tukiverkostoa niin olen hommannut lastenhoitajan tai kysynyt naapurilta voiko katsoa hetken lapsia.Olisin varmaan masentunut jos olisin ollut lasten kanssa 24/7.

Yhteistyössä