Onko teillä imetys laihduttanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kävijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kävijä

Vieras
Mulla nousi paino raskauden aikana 22 kiloa, mutta nyt 7 kuukauden aikana on kaikki lähtenyt pois ja ylikin. Nyt on lähtenyt yhteensä 25 kiloa. Ja ihmeellistä tässä on se että en ole edes yrittänyt laihduttaa ainakaan tietoisesti. Onko se imetys tosiaan noin kuluttavaa? Edelleen tuntuu että paino tippuu, vaikka en edes imetä enää niin paljon. Kohtahan sitä kuihtuu kokonaan pois. :D

Mulla tuli raskausaikana noin 20 kiloa, puoli vuotta täysimetystä vei viimeisenkin kilon, vaikka mätin kaksin käsin lohta ja juustoa imetysnälkääni. Nyt uusi raskaus meneillään, viikkoja 25 ja kiloja tullut lähtöpainoon 15.

Toki on poikkeuksiakin, mutta tuntuu että monilla meillä, joilla lähtöBMI alhainen ja raskausaikainen painonnousu reilua, maito on tosi paksua ja kilot lähtevät nopeasti. Eli liittyisikö jotenkin siihen, että kehon ei tarvitse mennä säästöliekille.

olin ennen raskautta alipainoinen,,raskausaikana lihosin 28kg,imetin 9kk jona aikana paino tippui tasan 12kg(lapsen syntymä mukaan lukien)vasta kun lopetin imetyksen rupesin paino putoamaan..eli joskus voi menä näinkin.

Minulla tuli raskausaikana 11 kiloa, joista 7 jäi laitokselle
Ristiäisten aikaan (7 viikkoa synnytyksestä) elin 3kg hoikempi kuin ennen raskautta ja alimmillaan paino oli 8 kiloa ennen raskautta olevaa aikaa alhaisempi.
Eli imetys laihdutti minulla paljon ja nopeasti.

Mua imetys laihdutti ehkä vähän liikaakin vaikken edes laihduttanut. Esikoisesta tuli raskausaikana vain 6 kg vaikka olin normaalipainoinen raskautuessa. Kilot jäi synnärille ja parissa kk lähti vielä 8kg...

En tiedä kun ei ole kokemusta imettämättömyydestä.

Kolmessa ensimmäisessä raskaudessa kiloja tuli 15 ja lähtivät puolessa vuodessa. Ei mitenkään äkkiä putoamalla vaan pikkuhiljaa, sairaalasta kotiutuessani painoin suurinpiirtein saman mitä sairaalaan mennessäni.

Neljännessä raskaudessa kiloja tuli 7 ja ne olivat kaikki lähteneet vauvan ollessa 2 viikkoa. Vauvan täyttäessä 3 viikkoa olin 2kg alle lähtöpainon. Pudotettavaa olisi yhä 8kg että voisin olla painooni tyytyväinen eli ei kuitenkaan huolta kuihtumisesta. :D

Esikoisen kohdalla painoa tuli 13kiloa ja vuoden imetyksen jälkeen 20 kiloa oli lähtenyt. Nyt kuopuksen kohdalla painoa tuli 14kiloa ja kahdessa viikossa nuo kilot olivat kadonneet eli miulla kilot on nimenomaan lähteneet imettämällä :)

Itseasiassa tällä viimeisellä kertaa näkisin että imetyksen sijaan laihdutti raskaus pahoinvointeineen. Loppuraskaudesta oksensin päivittäin ja oli vaikea syödä, jossain vaiheessa painoni tippuikin viimeisten kuukausien aikana.

Jäin vain miettimään mikä on imetyksen osuus tuossa painon putoamisessa, mistä tietää että kilot ovat lähteneet juuri imetyksen takia.

Itse en jaksa uskoa että ilman imetystä olisin jäänyt siihen sairaalasta kotiutumispainoon.

Synnytyksen jälkeen lähti ne kilot mitä lähti n. 10kg(raskaudesta tuli 16kg) mutta sen jälkeen ei ole lähtenyt vaan jokainen syömäni asia kyllä näkyy. Vauva 7kk ja imetän varmaan parikymmentä kertaa päivässä edelleen.

Mulla ei imetys laihduttanut yhtään (8kg jäi ylimääräistä synnytyksen jälkeen). Ei auttanut liikunta eikä ruokavalion muutos terveellisemmäksi (kuukauden ajan testasin).. Ei tipounut paino grammaakaan. Sitten kun imetyksen lopetin lapsen ollessa vuoden ikäinen niin paino tipahti kahdessa viikossa kolme kiloa ilman, että tein mitään ja söinkin vähän reilumpia annoksia. Tosin sitten tulin uudelleen raskaaksi ja paino läjti taas nousuun.. :D

Jäin vain miettimään mikä on imetyksen osuus tuossa painon putoamisessa, mistä tietää että kilot ovat lähteneet juuri imetyksen takia.

Itse en jaksa uskoa että ilman imetystä olisin jäänyt siihen sairaalasta kotiutumispainoon.

Mulla lähti kilot esikoisesta muutamassa viikossa ja vähän päällekkin vaikka en imettänyt. Tokassa jota imetän kellon ympäri välillä useasti tunnissa ja osa kiloista lähti heti raskauden jälkeen, mutta sen jälkeen on tullut vain lisää.

Ei lähtenyt imettämällä mitään ku koko ajan oli kauhee nälkä ja söin että maito ei vaan loppuis. Ja kun imetys loppui niin nälkä ja syöminen jäi. Kun vauvavuosi loppui ja oikea elämä alkaa niin vähitellen on alkanut lähtemään.

Ei lähtenyt valitettavasti, ei kummastakaan. Esikoisesta jääneet kilot lähtivät kun erosin ja kuopuksesta jääneiden kilojen tiputus on menossa. Vielä ois reilu viisi kiloa tiputettavaa entisiin mittoihin(ja tavoitteeseen).

Laihduin alipainoiseksi kaikkia lapsia imettäessäni. En jaksanut syödä niin paljon, etten olisi laihtunut. Imetyksen jölkeen paino vähitellen nousi aina takaisin normaalipainoon.

No ei odellakaan ole! Imetyksen aikana on niin kamala ruokahalu ja makeannälkä ettei siinä ainakaan laihtumaan pääse. Molemmista raskauksista on tullu yhteensä 20kg lisää, eikä tunnu lähtevän vaikka mitä tekee.

Imetyksen aikana kilot istu paikoillaan, vaikka kaikkeni yritin... :( 6kk täysimetin ja paino pysyi saman koko ajan. Ihan alkuun oli tietenkin laitokselle jäänyt turvotuskilot ym. Kun siirryin osittaisimetykseen, paino alkoi edes hieman laskea. Vasta, kun lopetin kokonaan, aloin saavuttaa lähtöpainoa vaudilla melkeinpä itsestään. Vuosi meni ja paino oli ennallaan. Sitten tulikin taas kaksi viivaa tikkuun ja sama alusta. :D Nyt kauhulla odotan että estääkö imetys tälläkin kertaa laihtumisen. :( Kateellinen olen niille, joilla imetys ne kilot kadottaa. Liikunnan puutteesta, roskaruuasta tms. ei kohdallani ollut kyse. Jokin vaan esti kiloja katoamasta imetysaikana.

Yhteistyössä