Onko teillä joka lapsella oma huone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilaihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tilaihme

Vieras
Meillä kohta 18 täyttävä tyttö raivoaa kun hänellä ei ole omaa huonetta. Olemme hiljan muuttaneet ja remontti osin kesken, yksi kerros valmis, yksi osin laitettu ja yksi kerros on aloittamatta. Tyttö asustelee kerroksessa, jossa remonttia ei ole vielä edes aloitettu. Hänellä on siellä huone, mutta hän opiskelee norm kouluajat 200km päässä, seurustelee kaverin kanssa joka asuu kaukana, niin norm arkena hän on kotona joka toinen viikonloppu, 6 yötä kk, he olivat poikaystävän kanssa vuoroviikonloput pojan luona ja meillä. Talvella saimme pingispöydän ja hänen huoneessa oli tilaa pöydälle ja pelaamiseen ja lapset (ja aikuiset) pelailivat siellä paljon. Hänen huonetta ei myöskään pidetty lämpimänä niinä aikoina kun hän oli poissa, vaan laitettiin lämpö huoneeseen pari päivää ennen kun tulivat kotiin. Nyt ja varsinkin silloin talvella neiti pitää kauheaa huutoa, että kun hänellä ei ole omaa huonetta ja hänellä ei ole paikkaa perheessä ja että ikinä ette saa mitään remontteja tehtyä..yms. Pingispöytä kannettiin ullakolle, hänelle vietiin huonekaluja lisää, silloin kun koulut loppuivat ja neiti saapui kesäksi kotiin, mutta eipä tuo mieli siitä paljoa hänellä kohentunut. On se vaan raskasta kun kaikkensa koittaa, mutta millään ei rahat ja muut voimavarat riitä ihan kaikkeen ja lapset kokee, että juuri heidän tarpeitaan ei huomioida. Taitaa olla teinin kiukuttelua, mutta kurjaa kuunnella. Huokaus.

Ei ole. Tällä hetkellä vain 14-vuotiaalla on oma huone. 10- ja 11-vuotiaat jakavat huoneen, samoin 2- ja 5-vuotiaat. Aika ajoin huoneita ja huonekavereita vaihdellaan, miten muksut tykkääkin.

Meillä lapsilla on omat huoneet, mutta itselläni oli nuorena se tilanne, että omaa huonetta ei ollut enää siinä vaiheessa, kun olin opiskelemassa lukion jälkeen. Sänkyni oli tuvassa, mutta en kokenut sitä mitenkään ongelmallisena. Hauska muisto on siitä, kun minulla oli oksennustauti ja sairastin sängyssäni tuvassa. Täti miehensä kanssa tuli kyläilemään ja siinä he istuivat tuvan penkillä minun maatessa sängyssäni. No ennen vanhaan tuossa ei ollut mitään ihmeellistä. Nykyisin saisi kauheat kauhistelut, jos tällaista pääsisi tapahtumaan.

Ottakaa tyttönne mukaan suunnitteluun ja remontin tekemiseen. Kun hän on mukana, niin hän ymmärtää itse, ettei kyse ole kiusanteosta vaan realiteeteistä ja siitä, että valintoja joutuu tekemään, koska kaikki ei ole mahdollista.

Ottakaa tyttönne mukaan suunnitteluun ja remontin tekemiseen. Kun hän on mukana, niin hän ymmärtää itse, ettei kyse ole kiusanteosta vaan realiteeteistä ja siitä, että valintoja joutuu tekemään, koska kaikki ei ole mahdollista.

Hyvä idea! Ja olen sitä mieltä, että hieman odottelua onkin ihan suotavaa, ettei kaikkea saa heti ja nyt. Tällähetkellä on sentään katto pään päällä ja seinät ympärillä ja kun hetken jaksaa odottaa, niin ne remontoidaan siistiin kuntoon myös. Ja aina on täysi-ikäisellä myös vaihtoehtona muttaa omaan. Hän katseli jo vuokra asuntoja netistä, mutta huomasi kovat hinnat... :)

Siinä vaiheessa kun lähdin opiskelemaan, huoneeni sai pikkusiskoni, eli olin 16v ja kun olin viikonloput kotona, olin yöt vaikkapa nyt patjalla olohuoneessa jos ei muualla ollut tilaa.

Ei ole. 8 v ja 6 v jakavat huoneen, pian syntyvä vauva tulee vanhempien makkariin (ja tulisi, vaikka tässä kämpässä ylimääräisiä huoneita olisikin).

Isommat saavat omat huoneet varmaan 2013-2014 kun muutamme. Pienimmästä en tiedä, ehkä samaan aikaan tai sitten ei.

Ei ole,tytöllä 8v on yksi,pojat 6v ja 2v jakavat toisen ja vauva on meidän kanssa.Saapi nähdä mitä sitten keksitään kun vauva vähän kasvaa,mutta se ei ole ihan ajankohtaista vielä.

Yhteistyössä