Onko teillä joku haalarimerkki mennyt rikki ihan normaalissa käytössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostaa

Vieras
Kiinnostaisi tietää, onko teillä mennyt toppa/välikausihaalari rikki ihan normaaleissa pihatouhuissa ja mikä on ollut merkki? Hinnoissa on aika isoja eroja ja välillä mietin, kannattaako haalareista maksaa niin paljoa ihan vaan ulkonäön takia. Onko teillä markettimerkit kestäneet ja vastaavasti onko kalliimmat merkit kulunut puhki? Meillä on nyt 2-vuotiaalla Ticketin talvihaalari ja polvet on ihan kuluneet joskaan eivät vielä rikki. Viime vuonna kulutus oli toki vielä vähäisempää, mutta joku marketin peruspuku (en muista merkkiä) pysyi tosi hyvänä.

Peuhun housut (oli takki ja housut käytössä) hajosi heti polvista. On joku halpahallimerkki.

Lisäksi Seppälän takista meni vetoketju hajalle.

Muut merkit (noin 10-15 eri merkkiä) ovat kestäneet.

Seppälän välikausihaalari hajosi heti polvista.

Ei silleen kyllä harmittanut, koska maksoin siitä euron uutena (silloin oli ne kuuluisat kupongit, joilla sai aletuotteita euron kipale :) ).

Kaikki muut on kestäneet, muistaakseni. Seppälänkin housut on kestäneet tosi hyvin, ja takit (toppa- ja välikausisellaiset), lukuunottamatta tuota yhtä haalaria.

Ei mennyt käytössä mutta ensimmäisessä pesussa meni reiman haalari ihan muodottomaksi ja näyttää/tuntuu ihan siltä että sisällä saumat olisi osittain lähtenyt irti. Jotain kovia muovikoppuroita tuntuu myös esim heijastimien alla. Olen huomenna lähettämässä sitä tehtaalle takaisin ja toivon mukaan saan rahani takaisin.

4-vee kaksospojilla nyt täksi talveksi uutena ostetut Reimatecit, ja vähän olen pettynyt, ennen niin hyvä laatuiset on jo polvista ihan lähes puhkikuluneet. Ja kuitenkin tuota lunta on piisannut tänä talvena, eli ei ihan hiekalla/jäisellä asfaltilla tms olla yhtään oltu.. :(

Kuopuksella 2-vee on lassien peruspuku, eikä merkkiäkään kulumisesta vaikka viipottaa isoveljien perässä ja välillä konttailee ym. Tämä siis ihan prisman mallistosta eikä edes tec, nyt on pidetty varuiksi kuriksia päällä, tosin ei koskaan ole tuokaan päästänyt kosteutta läpi.

6-vee tytöllä sitten on kolmella lapsella kiertänyt reiman protective wear tekstein varustettu ties kuinka vanha puku. Siinä oli pari pientä paikkaa jo meille tullessa, mutta itse en ole joutunut paikkaamaan kertaakaan, koko talvi on sillä menty. Nyt taas kurikset päällä kun on ihan märkää, en ole viitsinyt testata edes toimisko ilman kun en tuon puvun "specseistä" tiedä tarkemmin.

Kaiken kaikkiaan siis oman kokemuksen mukaan meille ainakin ensi talveksi tulee kaksosille jotkut muut kuin uudet reimatecit.
Tickettejä ja cordura jonathania on suositeltu itselle, saa nähdä mihin tässä päädyn.

Tai jos kirpalta löytyisi hyväkuntoiset vanhemmat puvut.. ;)

ainiin, välikauteen meillä oli pojilla motion wearin perushaalarit, edelleen ok kunnossa tosin niissä ei juuri ollenkaan kosteussuojaa.
Kaksiosaisena oli lassien perus ja nekin kestäneet tosi hyvin.

Aiemmin tykännyt tähtijonathanista, meillä ainakin kestänyt.

Meillä myös Ticketin talvihaalari ja se kului polvista nypyille ja naarmuille muutamassa viikossa. Se on nyt toista talvea käytössä eikä enää ole vedenpitävä. Tänä vuonna ostetut Ticketin toppahousut ratkesivat polvista eikä niitä voi korjata. Reklamoin ja saan hyvityksen toppahousuista, mutta haalareiden polvet ovat kuulemma kuluneet ihan normaalisti. Niitä kävin näyttämässä jo viime keväänä.

Kävin tästä aiheesta keskustelua maahantuonnin asiakaspalvelijan kanssa ja sain osakseni niin ylimielistä kohtelua, että koin meidän asiakkaiden olevan täysin mitäänsanomattomia Ticketille. Kysyin eikö 155 euron haalarit voida edes olettaa kestävän kahta talvea yhdestä nyt puhumattakaan. Hän vain jankkasi, että saavat vuosittain vain muutaman reklamaation ja heidän tuotteet on todettu olevan hyvin laadukkaita ja kestäviä. Kokemukseni puhuu kuitenkin aivan toista kieltä. Vertailun vuoksi voin kertoa, että Polarn och Pyretin haalari on neljättä talvea käytössä ja kankailtaan lähes uutta vastaava ja pitää myös loskalätäkössä leikkivän lapsen kuivana. Kuten myös Lassietecin housut, nyt kolmatta talvea käytössä.

Minä olen kuluttajana aika kriittinen mutta reklamoin yleensä aika harvoin. Joka kerta olen kuitenkin saanut muilta yrityksiltä kuin Ticketiltä oikein hyvää palvelua. Berner mm. toimitti uudet kumisaappaat kuriirilla kotiovelle asti. Ticketillä on paljon opittavaa. Minä ainakin äänestän jaloillani ja meinaan varmistua siitä, että mahdollisimman moni kuulee tästä. Kirjoitin jo pääkonttorin Tanskaan ja annoin palautetta heidän tuotteistaan ja surkeasta palvelusta. Saa nähdä kiinnostaako heitä palautteeni.

Meillä Tähtijonathanin välikausihaalari jää kyllä merkkinsä viimeiseksi; rispaantumaa lahkeissa, kulumaa heijastimissa ja tarrat tarttuvat ikävästi vuorikankaaseen nuhraten sen jne. Kangas mukavan pehmeää, mutta pettymys on ollut, koska poika ei ehtinyt ennen näitä ikoja käyttää pukua kuin kuukauden.

Meillä myös Ticketin talvihaalari ja se kului polvista nypyille ja naarmuille muutamassa viikossa. Se on nyt toista talvea käytössä eikä enää ole vedenpitävä. Tänä vuonna ostetut Ticketin toppahousut ratkesivat polvista eikä niitä voi korjata. Reklamoin ja saan hyvityksen toppahousuista, mutta haalareiden polvet ovat kuulemma kuluneet ihan normaalisti. Niitä kävin näyttämässä jo viime keväänä.

Kävin tästä aiheesta keskustelua maahantuonnin asiakaspalvelijan kanssa ja sain osakseni niin ylimielistä kohtelua, että koin meidän asiakkaiden olevan täysin mitäänsanomattomia Ticketille. Kysyin eikö 155 euron haalarit voida edes olettaa kestävän kahta talvea yhdestä nyt puhumattakaan. Hän vain jankkasi, että saavat vuosittain vain muutaman reklamaation ja heidän tuotteet on todettu olevan hyvin laadukkaita ja kestäviä. Kokemukseni puhuu kuitenkin aivan toista kieltä. Vertailun vuoksi voin kertoa, että Polarn och Pyretin haalari on neljättä talvea käytössä ja kankailtaan lähes uutta vastaava ja pitää myös loskalätäkössä leikkivän lapsen kuivana. Kuten myös Lassietecin housut, nyt kolmatta talvea käytössä.

Minä olen kuluttajana aika kriittinen mutta reklamoin yleensä aika harvoin. Joka kerta olen kuitenkin saanut muilta yrityksiltä kuin Ticketiltä oikein hyvää palvelua. Berner mm. toimitti uudet kumisaappaat kuriirilla kotiovelle asti. Ticketillä on paljon opittavaa. Minä ainakin äänestän jaloillani ja meinaan varmistua siitä, että mahdollisimman moni kuulee tästä. Kirjoitin jo pääkonttorin Tanskaan ja annoin palautetta heidän tuotteistaan ja surkeasta palvelusta. Saa nähdä kiinnostaako heitä palautteeni.

Mun on pakko liittyä näiden ei-Ticketiin tyytyväisten joukkoon. Meidän toppahousut on olleet käytössä käytännössä nyt 2 kk eli tämän ajan, kun on ollut lunta. Alkuosa talvesta mentiin eri asulla.

Tänä aikana tytöllä on kastunut kerran etumus tuosta vetoketjun kohdalta. En tiedä, miten, mutta jotenkin. Loskanen päivä ja ilmeisesti se vaan hörppäsi jotenkin tuosta vetoketjusta sen verran sisään, että alamaha oli märkä.

Mutta nyt nuo on alkaneet sitten päästää vettä pepustakin. Keskellä peffaa märkä läntti, kun oli tavallinen kevät-talven päivä eli ei edes kovin loskainen (märkä toki, kuten keväällä on). Lisäksi kangas on minusta melko paljon karheutunut siihen nähden, että housuja on käytetty 2 kk. Tai ehkä ei kangas normaalia enempää, mutta tikkaukset on pahan näköiset (ja noissa housuissa vaihtuu kangaslaatu just polven kohdalla eli ne tikkaukset siitä on tosi ruman näköiset).

Hyvä malli sinänsä, että nousee mahan päälle ja selkä pysyy peitossa. Mutta mallissakin on parantamista. Muuten sopivat housut, mutta henkselit on aivan järkyn pitkät eikä niitä saa lyhennettyä säätömekanismilla lähellekään riittävästi.

Kaikenkaikkiaan en ole tyytyväinen enkä noita meille ensisijaisesti tästä lähtien kattele. Jos en muita löydä, voin noita harkita, mutta muut pääsee etusijalle.

Polarn O Pyretin housut kului muutamassa kuukaudessa polvista siihen kuntoon, että lumi tarttui kiinni ja kangas oli ihan pehmeää. Nyt vuoden jälkeen eivät pidä kunnolla enää kosteutta. Saman merkin välikausihousuista meni vuorikangas rikki parissa viikossa.. Lassiet on meillä kestäneet ehdottomasti parhaiten.

Jos vielä lisään. En ole tyytyväinen myöskään Reimatecin hankauskestoon. Todella helpolla ja vähällä käytöllä on polvissa jo jälkiä meidän kundinkin puvussa. Kundi toki konttaa, mutta nuo tuli jo lähes ekojen metrien jälkeen LUMELLA konttauksen jälkeen.

Meillä on ollut myös Lassieta vk-asuissa ja NameItiä toppa-asuissa. Edelleen liputan niiden puolesta ja ostan itse ensisijaisesti tästä lähtien. =)

Joku markettihaalari jonka merkkiä en edes muista, ei kestänyt pakkasta, vaan parissa viikossa se oli aivan riekaleina! Sain rahani takaisin (hinta n. 40e). Tarjoustalon haalari, olikos se Peuhu tms, meni nopsaan polvista rikki, mutta polvipaikoilla selvittiin sillä sen talven. Seppälän toppahaalari hajosi polvista puolivälissä talvea ja vk-haalariin tuli helposti pieniä repeämiä sinne sun tänne ja lahkeensuut rispaantui.

Reimatec: Käyttäjänä 5-v tyttö. Lopputulos yhden talven osalta, vettä pitää LOISTAVASTI, mutta pepussa pitkiä "viiltoja", kangas ei siis (vielä) rikki, mutta karheentunut, samoin polvet. Muuten täysin priimassa kunnossa, aika rajuissa jäämäki laskuissa lienee nuo viillot tullot.
Legotec: Käyttäjä 2v+ tyttö. Ei pidä vettä likimainkaan kuten reimatec, vaikka vesipilarit 8000. Kestää kyllä märässä hangessa leikin, mut vesi/räntäsade kastaa kankaan märäntuntuiseksi, sisältä löytyy kostea lapsi. Kuluma tasaisempaa kuin reimatecissa, peppu ja polvet karheutuneet, mut kiitos värityksen, ei niin näkyvä. Muuten priimakuntoinen.
Molokids on meillä kestänyt parhaiten, tosin yhden minireijän tyttö sai siihen, päiväkodin liukumäestä. Tämä reikä olis kuitenkin tullut ihan mihin vaan haalariin, joku terävä sen tehnyt.
Mutta toisaalta, KappAhl, Lindex ja H&M, vanha Reima ja tecciversio (vanha), lassie ja luhta kestäneet hintaansa nähden paremmin kuin nämä ns. paremmat haalarit. Luhdasta vaan lähtee tarrat samantien.
Ensitalvena meillä on Molokidisit molemmilla :)

Brio puhki peffasta ja polvista, Reimatec puhki polvesta (toppa- / välikausihaalarit)
Ticketin takki puhki kyynärpäästä ( välikausi)
Altituden kahdesta takista vetoketju hajonnut ( toppa- ja välikausi)

Peuhun välikausihaalari meni hetkessä polvista puhki, sen lisäksi siitä muistaakseni hajosi vetoketju. Mun mielestäni ihan susi haalari. Jonathanin toppahaalari (tähti muistaakseni) meni polvesta puhki.

Otan toisen lähestymiskannan kysymykseen.. Meillä Reimatecit ovat kuluneet käytössä, mutteivät ole kuitenkaan koskaan päästäneet kosteutta läpi. Eli maksaa ehkä vähän perusmarkettimerkkiä enemmän mutta mukelot ovat pysyneet kuivina. Voin suositella.

Yhteistyössä