Onko teillä loppuviikon menyy mietitty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Meillä huomenna torstaina broilerinfilepihvejä, ruispastaa, papuja tomaattikastikkeessa ja vihreä salaatti.
Perjantaina pizzapäivä, eli itse tehtynä pari pellillistä pizzaa ja sen kanssa myös salaatti + herkkupäivän herkut.
Lauantaina tomaattinen jauhelihakastike, pasta ja raastesalaatti (ainekset vielä auki)
Sunnuntaina karjalanpaisti, perunat ja keitetty/höyrystetty parsakaali.

:p

No empäs ole miettinyt noin pitkälle vielä :)
Huomenna taida nakkikeiton keitellä ja sitä syödään varmaan sitten perjantainakin. Aamulla ruokana puuro ja illalla tuo keitto.
Ja la sitten mennään kauppaan - mies tais sanoo, että tekee tortilloja, eli siis sinne asti tiijossa... sunnuntaista ei vielä mitään tietoo :D

Huomenna paistan perunoita ja tämänpäiväistä kaalihässäkkää,perjantaina broilerin koivet ja muusia,lauantaina lohikeittoa ja itetehtyä pizzaa illaksi,sunnuntaina jotain lihasysteemiä

Lähes mietitty:

- Tänään sieni-kasvis-pastaa ja salaattia + leffan ääressä dipattavia kasviksia
- Huomenna risottoa, jossa sieniä, paprikaa, kesäkurpitsaa ja tomaattia
- perjantaina kermassa haudutettua seitiä, purjoa ja perunoita
- lauantaina ravintolaan + olen yksin illan, joten varmaan jotain sipsiä ja siideriä aion ostaa

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Lapset menee viikonlopuksi isälleen,,sinne pitäs jotain tehdä.
makaronilaatikko nyt ainakin, mut mitä muuta??

siis teetkö sä lapsille ruoat matkaan isän luo?? eikö isä osaa ruokaa laittaa?? :o

Itse asiassa ei osaa! Hän ei myöskään vie lapsia pesulle, ei pese hampaita, ei vie heitä puistoon leikkimään. Hän ei ole ollenkaan edes isä-tyyppiä!
Ja kyllä, siitä huolimatta haluan että lapset käyvät isäänsä katsomassa.
Joten minä haluan tehdä heille ruoat, kaikki saavat syödäkseen ja exällä on yksi stressi vähemmän.
Miksi aina pitää ihmetellä tätä asiaa,,en ymmärrä.

siis teetkö sä lapsille ruoat matkaan isän luo?? eikö isä osaa ruokaa laittaa?? :o

Itse asiassa ei osaa! Hän ei myöskään vie lapsia pesulle, ei pese hampaita, ei vie heitä puistoon leikkimään. Hän ei ole ollenkaan edes isä-tyyppiä!
Joten minä haluan tehdä heille ruoat, kaikki saavat syödäkseen ja exällä on yksi stressi vähemmän.

Ok, hyvä jos teillä toimii noin. Mutta kyllähän sitä nyt ihmettelee, kun ensimmäistä kertaa tuollaisesta kuulee. Kyseessähän on kuitenkin aikuinen mies! Todella erikoista tuollainen.

Miksei mies osta valmispöperöitä ja lämmitä mikrossa, ei luulis liian vaikeeta olevan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja !!:

Miksei mies osta valmispöperöitä ja lämmitä mikrossa, ei luulis liian vaikeeta olevan ;)

Koska hänellä ei ole nyt rahaa.. joo oma mokansa sekin, mut mä en jaksa alkaa vääntämään. Mulle ei oo iso homma tehdä kahta ruokaa,,saanhan mä sitten huilia 2 päivää :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos mä oisin itsekäs enkä mistään huolehtisi niin lapset ei näkisi isäänsä ikinä. Lasten takia mä tän teen.

Ok, hyvä jos teillä toimii noin. Mutta kyllähän sitä nyt ihmettelee, kun ensimmäistä kertaa tuollaisesta kuulee. Kyseessähän on kuitenkin aikuinen mies! Todella erikoista tuollainen.

Tänään grillataan possupihvejä ( parhaillaan ), huomenna tulee pari poikaa iltapäivällä kylään / hoitoon ja siksi laitan makaronilaatikkoa.
Perjantaina pakastimen tyhjennystä; kanasuikaleista kastiketta ja riisiä.
Lauantaina mennään päivällä ulos syömään ja illala mökillä grilataan jotain mitä sinne on hankittu.
Sunnuntaista ei harmainta aavistusta.

Oho! Meni lainaukset päin puuta :D

luotatko muuten mieheen lastenhoidossa? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, koska jos omalle kohdalkle sattuis, niin en välttämättä uskaltais lapsia edes päästää. Mutta jos siis muuten on hyvä isä niin...

järjestyksestä ei mitään tietoa, mutta ainekset löytyy seuraaviin ruokiin: Pasta ja lohikastike, Lihapullat ja röstipotut, Italianpata. Näitä nyt ainakin muutaman seuraavan päivän listalta löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Oho! Meni lainaukset päin puuta :D

luotatko muuten mieheen lastenhoidossa? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, koska jos omalle kohdalkle sattuis, niin en välttämättä uskaltais lapsia edes päästää. Mutta jos siis muuten on hyvä isä niin...

No ei se niitä varsinaisesti hoida kuten ilmi tuli :)
Ne vaan hengailee yhdessä, katsoo telkkaria, painivat..jotain.
Ruoan se antaa ruoka-aikoina ja vaihtaa likaset vaatteet puhtaisiin.
Kyllä mie uskon että ne pärjää, lapset on 2v ja 4v,,ja aina oon sanonut että tuo lapset kotiin jos liikaa ahistaa tai on tunne ettei pärjää.
Lapset kyllä tykkäävät olla siellä.

Omat ruuat:

Torstaina, perjantaina ja lauantaina tällaista:

Viljapossun marinoimattomat suikaleet
Sipulia
Vihreää pepperonia
Keltaista paprikaa
Herkkusieniä
Punaista pestoa
Auringonkukansiemeniä

Mausteina grillimauste, mustapippuri, provencen yrtit, kuivattu persilja, kuivattu basilika,valkosipulirouhe. Tästä satsista siis 5 ruoka-annosta vähintään.

Lisukkeena ranskankermasta ja avokadosta, mustapippurista, suolasta ja sitruunamehusta tehty sörsseli

Tuoreita kuitupitoisia sämpylöitä ja tuoretta limppua.

Sunnuntaina vois tehdä pitkästä aikaa sosekeittoa, eli :

Sipulia, porkkanaa, punajuurta, kasvisliemikuutio, mausteita laidasta laitaan.

Välipaloiksi kiivejä, siemeniä, banaania ainakin.. Ilta/aamupalat sämpylöitä/limppua päällisineen.

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Omat ruuat:

Torstaina, perjantaina ja lauantaina tällaista:

Viljapossun marinoimattomat suikaleet
Sipulia
Vihreää pepperonia
Keltaista paprikaa
Herkkusieniä
Punaista pestoa
Auringonkukansiemeniä

Mausteina grillimauste, mustapippuri, provencen yrtit, kuivattu persilja, kuivattu basilika,valkosipulirouhe. Tästä satsista siis 5 ruoka-annosta vähintään.

Lisukkeena ranskankermasta ja avokadosta, mustapippurista, suolasta ja sitruunamehusta tehty sörsseli

Tuoreita kuitupitoisia sämpylöitä ja tuoretta limppua.

Sunnuntaina vois tehdä pitkästä aikaa sosekeittoa, eli :

Sipulia, porkkanaa, punajuurta, kasvisliemikuutio, mausteita laidasta laitaan.

Välipaloiksi kiivejä, siemeniä, banaania ainakin.. Ilta/aamupalat sämpylöitä/limppua päällisineen.

Oi kun näyttääkin hyvältä. :D :p

Niin välipalat ja ilta/aamupalat minulla ainakin on kaikki ihan auki vielä, sämpylöitä ainakin ja hedelmäsalaattia/hedelmiä, pikkupiirakoita/pasteijoita jne jne,, sellaista suht helppoa ja riittoisaa, ei tarvitse turhia huhkia köökissä. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Meillä huomenna torstaina broilerinfilepihvejä, ruispastaa, papuja tomaattikastikkeessa ja vihreä salaatti.
Perjantaina pizzapäivä, eli itse tehtynä pari pellillistä pizzaa ja sen kanssa myös salaatti + herkkupäivän herkut.
Lauantaina tomaattinen jauhelihakastike, pasta ja raastesalaatti (ainekset vielä auki)
Sunnuntaina karjalanpaisti, perunat ja keitetty/höyrystetty parsakaali.

:p

päivän toinen ateria ja aamu-, ilta- välipalat? Vain yksi lämmin ruokako?

Yhteistyössä