Onko teillä muilla ollut halu lähteä bilettämään kun vauva on 2vko ikäinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan kyselen

Vieras
Kaveri kävi tuossa ulkona juhlimassa ja vajaa 2 viikon ikäinen vauva jäi mummon hoitoon. Baarissa hänelle sitten tuli riitaa joidenkin tuttujen kanssa jotka olivat arvostelleet sitä noin pienen hoitoon jättämistä ja tästä kaveri oli kovin tuohtunut.

Tästä on sitten tullut paljon kädenvääntöä ja ton kaverin mukaan siis kaikilla pikkuvauvojen äideillä on halua lähteä tuulettumaan ja ne jotka ei sitä tee eivät joko omaa ketään joka hoitaisi lasta tai sitten ovat marttyyriäitejä jotka väkisin pysyvät kotona ja sitten arvostelevat muita.

Mä en nyt halua tässä keskutella vauvasta ja sen traumoista tai siitä kuinka hyvä hoitaja sillä on, vaan ihan vain äidin tunteista. Mä voisin vannoa ettei mua olisi saanut millään baariin tuon ikäisen vauvan luota, eikä kyse ole siitä että mä olisin jostain lukenut että äidin paikka on vauvan luona ja siksi kokisin sen mun paikaksi, vaan ihan vain siksi että mulla oli vauvaan sellainen biologinen side että pienetkin erossaolot sattui.

Joskus kun lapsi oli 1v ikäinen mulla tuli sellainen tarve päästä kavereiden kanssa ulos tuulettumaan ja silloin mä meninkin. Mutta kun lapsi oli 2viikon ikäinen niin ei ollut npoista tunbteista tietoakaan. Miten teillä muilla?

Meillä oli lapsi ekan (ja vikan) kerran yökylässä mummolassa kun hän oli 2vk ikäinen. Silloin käytiin "juhlimassa" kaupungilla. Muutaman hörpyn sain juhlajuomaa alas, ei maistunu. Silloin ei oltu vielä niin kiinnytty lapseen. Nyt reilu 1v en voisi kuvitellakaan laittavani häntä yöksi hoitoon.

Joo niitä jälkivuotorättejä olisikin ollut kiva vaihdella baarin vessassa :x Kuten myös olisi ollut kiva istua siellä vessassa pumppaamassa räjähtävän täysiä tissejä.

Mä en halunnut mennä edes kauppaan ilman vauvaa kun tuo oli alle 1kk. Ja ilta/yö ilman vauvaa olisi ollut näiden maitokannujen kanssa ihan mahdoton, kun vauvan syömisenkin jälkeen lypsin luovutettavaksi maitoa litran päivässä. Lisäks mulla oli vielä aika voimaton olo synnytyksen jälkeen, pimppi kipeänä ja muutenkin sellainen olo että en olis ollut missään muualla niin mielellään kuin kotona sängyssä pötkölläni vauvan kanssa.

Mua ei olis siis voinut vähempää kiinnostaa lähteä mihinkään rimpsalle, ekaa kertaa lähdin jonnekin ilman vauvaa tuulettumaan kun tämä oli 5,5kk ja silloinkin olin jo kymmeneltä kotona :D

Ei ihan noin aikasin kyllä. Toka oli 5kk(esikoinen sillon siis 1v10kk) kun teki mieli lähteä ja lähdinkin. Sitä edellinen biletyskerta oli mun 18v synttärit. Kolmas oli 3kk kun lähdetiin miehen kanssa hotelliin.

en halunnu, toisekseen en ois varmaan jaksanukaan. ekan kohalla tais olla reilu 3kk kun kävin bilettää ja tän toisen kohalla (1v2kk) ei oo ees tullu sellasta. muuten kyllä viihdyn silloin tällöin ihan yksikseni :)

Olen itse nyt raskausviikolla 33, ja varsinkin näin kesän tultua ja muiden juhliessa tulee kieltämättä välillä sellainen olo, että vitsi ku pääsis mukaan!! Minä en käy juhlissa tai bileissä kuin kohteliaisuudesta juomassa kahvit, jos en itse pysty ottamaan. Typerää ehkä, mut olen aina ollut sellainen, että en voi sietää humalaisia jos olen itse selvinpäin, joten pysyttelen enimmäkseen kotosalla muiden juhliessa, siis nyt raskausaikana. Musta kuitenkin tuntuu, että vaikka nyt juhliminen välillä houkuttelisikin aika lailla, sitten kun vauva syntyy sitä on varmaan niin haltioissaan siitä vauvasta mutta myös niin väsynytkin totuttelusta uuteen elämäntilanteeseen, ettei bilettäminen vähään aikaan kiinnosta. Mistäpä sitä koskaan tietää, ei ole vielä kokemusta synnyttämisenjälkeisestä olotilasta :)

Mä halusin jo raskausaikana bilettämään mutta en mennyt. Haluisin myös sillon kun vauva oli 2vko ikänen mutta en mennyt. Vauva on nyt 3kk ja haluan mennä mutta en ole mennyt. Ei tämä musta marttyyriäitiä tee vaan se on valinta. Mä voin lykätä sitä omaa halua vielä vähän aikaa ilman et mä siitä katkeroidun. Kesällä kyllä aion mennä että en mä joudu enää kauaa odottamaan :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä halusin jo raskausaikana bilettämään mutta en mennyt. Haluisin myös sillon kun vauva oli 2vko ikänen mutta en mennyt. Vauva on nyt 3kk ja haluan mennä mutta en ole mennyt. Ei tämä musta marttyyriäitiä tee vaan se on valinta. Mä voin lykätä sitä omaa halua vielä vähän aikaa ilman et mä siitä katkeroidun. Kesällä kyllä aion mennä että en mä joudu enää kauaa odottamaan :p

Sama täällä! Vauva on nyt kuusiviikkoinen meillä ja olisi ollut jo mahdollisuuskin päästä, mutta olen malttanut vielä mieleni. Ja tosiaan, tissit ovat vielä niin räjähtäväiset, että eihän näiden kanssa mihinkään pysty menemään :D

Muutaman viikon päästä sitten ehkä jos terassille pääsis :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedä häntä...:
Olen itse nyt raskausviikolla 33, ja varsinkin näin kesän tultua ja muiden juhliessa tulee kieltämättä välillä sellainen olo, että vitsi ku pääsis mukaan!! Minä en käy juhlissa tai bileissä kuin kohteliaisuudesta juomassa kahvit, jos en itse pysty ottamaan. Typerää ehkä, mut olen aina ollut sellainen, että en voi sietää humalaisia jos olen itse selvinpäin, joten pysyttelen enimmäkseen kotosalla muiden juhliessa, siis nyt raskausaikana. Musta kuitenkin tuntuu, että vaikka nyt juhliminen välillä houkuttelisikin aika lailla, sitten kun vauva syntyy sitä on varmaan niin haltioissaan siitä vauvasta mutta myös niin väsynytkin totuttelusta uuteen elämäntilanteeseen, ettei bilettäminen vähään aikaan kiinnosta. Mistäpä sitä koskaan tietää, ei ole vielä kokemusta synnyttämisenjälkeisestä olotilasta :)

Mulla on vähän sama :) Vaukkeli oli sitten 6kk ku mentiin..

Mikä ihmee kiire teillä on sinne bilettämään?

Mitä se on se biletys jota ei voi odottaa, että vauva olisi vaikkapa vuoden ja voisi todella jäädä yökylään... Kahden viikon ikäinen vauva tarvitsee äitiä joka hetki ja toisekseen, miltä tuntuisi äidistä jos oma äiti olisi tullut humalaisena hoitamaan ... kun on ollut bilettämässä. Haloo?
Onko kyse siitä, että tänne mulle kaikki heti, tarviin vauvan koska muillakin on, mutta en pysty luopumaan turhasta elämäntavastani.... siis en osaa edes kirjoittaa mitä tämä tuo mieleeni olen täysin pökertynyt koko aiheesta. Mitä ihmettä siellä bilettämässä / terassilla on jotain sellaista mikä on parempaa kuin oma lapsi?

Olisin voinut lähteä, jos olisi ollut vaikka joku lemppariartisti juuri silloin jossain esiintymässä tai jotkut kaverin synttärihipat tmv. Luotan äitiini 110 %:sti vauvan hoidossa, samoin mieheeni.
Meillä lapset ja mummo näkevät joka päivä.

En ymmärrä tätä arvostelua ja kyykytystä. Lapsi jota ei syystä tai toisesta imetetä, voi olla sen isänsä kanssa jopa tiukemmin kuin äiti. Ei kaikki äidit omi vauvaansa ensimmäiset kuukaudet ja tyrkkää miestä taka-alalle.
Eli vastaus kysymykseen. Olisin voinut. Meillä mies on yhtä arvokas vauvalle kuin minäkin, äiti =).

Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:

Mitä se on se biletys jota ei voi odottaa, että vauva olisi vaikkapa vuoden ja voisi todella jäädä yökylään... Kahden viikon ikäinen vauva tarvitsee äitiä joka hetki ja toisekseen, miltä tuntuisi äidistä jos oma äiti olisi tullut humalaisena hoitamaan ... kun on ollut bilettämässä. Haloo?
Onko kyse siitä, että tänne mulle kaikki heti, tarviin vauvan koska muillakin on, mutta en pysty luopumaan turhasta elämäntavastani.... siis en osaa edes kirjoittaa mitä tämä tuo mieleeni olen täysin pökertynyt koko aiheesta. Mitä ihmettä siellä bilettämässä / terassilla on jotain sellaista mikä on parempaa kuin oma lapsi?

Mä en oikeastaan kysymys tätä vaan nimenomaan tuoreiden äitien fiiliksi sen biletyksen suhteen. Kiva että niitä tässä tulikin, siis myös niitä ketkä olisivat tuossa vaiheessa halunneet lähteä ulos.

Ei mun ole tarkoitus arvostella vaan ihan oppia ymmärtämään. Mulle kun se ajatuskin olisi tuntunut niin vaikealta.

Kerroinkin jo edellä oman esimerkkini, eli jos vaikka olisi sattunut kaverin synttäribailut taikka lempiartistin keikka tmv meno, jonne olisin halunnut mennä, olisin mennyt.
Varmastikin lapsen isä olisi jäänyt tuolloin lapsen kanssa kotiin, jos lapsen isäkin olisi lähtenyt mukaan olisi mummo tullut meille yöksi.

Mikä ihmeen vuoden maaginen ikäraja? :o

Kahden viikon ikäinen vauva ei mitenkään tarvitse sitä äitiä YHTÄÄN sen enempää kuin isäänsäkään. JOS äiti ei imetä, käy isäkin hoitamaan OMAA LASTAAN ihan yhtä hyvin!

Mikä ihme teitä vaivaa? :o

Mies kelpaa kyllä siittämään sen lapsen, mutta itse silti tungette väenvängällä aina ykklspallille jokatapauksessa, olettehan äiti. Voi ristus :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä en oikeastaan kysymys tätä vaan nimenomaan tuoreiden äitien fiiliksi sen biletyksen suhteen. Kiva että niitä tässä tulikin, siis myös niitä ketkä olisivat tuossa vaiheessa halunneet lähteä ulos.

Ei mun ole tarkoitus arvostella vaan ihan oppia ymmärtämään. Mulle kun se ajatuskin olisi tuntunut niin vaikealta.

Siksi siis halusin kysellä kun en ole kenenkään kanssa tullut näistä edes puhuneeksi ja tuon kaverin kanssa kun juttelin niin oltiin niin eri maailmoista. Kaverin mukaan kaikki äidit haluavat tuossa vaiheessa bilettämään ja minulle taas ajatuskin tuntui vieraalta.

Siksi siis halusin kysellä kun en ole kenenkään kanssa tullut näistä edes puhuneeksi ja tuon kaverin kanssa kun juttelin niin oltiin niin eri maailmoista. Kaverin mukaan kaikki äidit haluavat tuossa vaiheessa bilettämään ja minulle taas ajatuskin tuntui vieraalta.

Niin, näin sitä huomaa taas, että me ihmiset ollaan erilaisia erilaisine mielipiteinemme.

EI TODELLAKAAN OLE OLLUT HALUJA TUOSSA VAIHEESSA!

Ensimmäisen lapsen jälkeen kävin vähän tuulettumassa kun lapsi oli n.5kk ikäinen, toisen jälkeen meni paljon pitemmän aikaa ja nyt kolmatta odotellessa pelkkä ajatus "hikisistä" baareista, örveltävistä ihmisistä ja juomisesta puhumattakaan krapulasta ällöttää suunnattomasti!

Yhteistyössä