Onko teillä muilla perheellisillä jonkinlainen sopimus ns. omista vapaista vkl?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tee sopimus! Miehelläsi on paljon menoja jo muutenkin. 1 viikonloppu hänelle ja 1 sinulle kuukaudessa. Ja katsokin että pidät tuon oman viikonloppusi! Miehen ja lasten suhteelle tekee hyvää olla välillä keskenään.

[QUOTE="Hömelö";29298313]Mä en taas tajua niitä jotka alkaa tehä lapsia vaikkei niiden hoito kiinnosta yhtä paljoo kuin baarissa juokseminen. Sillon tällön on ihan jees, mutta jos joka viikonloppu (tai joka toinen) pitäis saada lomaa omasta perheestä, niin ei oo kyllä tärkeysjärjestys minusta ihan kondiksessa. Tuleeks tämmönen ominaisuus puolisossa monelle yllätyksenä? Vai luuleeko ihmiset, että kyllä se toinen SITTEN rauhottuu kun se lapsi syntyy..?[/QUOTE]

Olen harvinaisen samaa mieltä! ja toisissa perheissä se menee niin että lapsi on useimmat illat ja viikonloput hoidossa kun vanhemmat tarvitsevat aikaa omille harrastuksille ja yhteistä aikaa..MIKSI sitten on hankittu lapsi?

Meillä kumpikin saa mennä millon lystää jos toisen työt sallivat. Käytännössä ei käydä koskaan missää yksinkään ja yhdessä vielä harvemmin, kun ei ole mitään lapsenvahti mahdollisuutta... mutta kun asiaa ei edes ajattele niin eipä harmitakaan kuin todella harvoin. 2v. sitten olin yksissä pikkujouluissa ja 3v. sitten käytiin miehen kaa kahdestaan leffassa.

Ei olla ikinä laskettu tai sovittu tuollaisia. Mennään jos on joku meno mutta harvemmin niitä on. Yleensä ollaan koko perheellä liikenteessä tai sitten harrastuksissa jos jossain ollaan.
Mitä vanhemmaks tulee sitä herkemmin huomaa että vaikka pääsiskin lähtemään jonnekin biletyksiin tms. niin mieluummin lämmittää ulkosaunan tai pitää leffaillan. Lomat on erikseen, sillon lähdetään kotiympyröistä pois.

Ei. Mennään silloin, kun on menoja. Aika harvoin niitä on. Ollaan koti-ihmisiä.

Sama täällä, nyt olisi ollut mahdollisuus lähteä tyttöjen kanssa "rimpsalle" ensimmäistä kertaa sitten esikoisen syntymän josta on jo kolme vuotta, mutta mieluummin vietän perheen kesken rauhallista itsenäisyyspäivää. :)

Tuntuu että on menty jo tarpeeksi, nyt on perheen aika. Omaksi ajaksi riittää mainiosti illat sillä lapset menevät nukkumaan kellontarkasti aina samaan aikaan.

[QUOTE="mama";29297686]se että se on paljon poissa.. :/ se on jo viikolla paljon omissa harrastuksissa 3 iltaa viikossa, ja sit on vuorotyö,joka myös vie yhteistä aikaa jopa viikonlopuista, joten ois kiva että edes nuo ns hupijutut vois jotenkin rajoittaa.. tai että perheellekin jäis enemmän aikaa..[/QUOTE]

Miksi ihmeessä on perhettä perustettu jos sen kanssa ei ilmeisestikään halua lainkaan viettää aikaa? Lapsillekin varmasti tosi mukavaa kun isä käy nukkumassa ja vaatehuollossa...

Meillä on tänä syksynä ollut sellainen haipakka meno, että miehellä on ollut melkein joka viikonloppu jotain omaa menoa, kun sillä on sellainen harrastus nyt vielä kevääseen asti, mutta toisaalta se on ollut miehelle sellainen henkireikä, että menköön. Oon mäkin saanut väliin tungettua ainakin yhden oman viikonlopun poissa kotoa ja kahdet pikkujoulut.

Aikasempina vuosina, kun oli vähän kriisiä parisuhteessa, koitin itse kerran kuussa lähteä viikonlopuksi jonnekin, mutta varsinkin talvisaikaan se on vähän vaikeaa, kun ei voi mökille mennä.

Meillä ei siis ole mitään ns. sopimusta, mutta koitetaan kuitenkin katsoa niin että kumpikin saisi sitä omaa aikaa ja että jäisi myös sitä yhteistä aikaa. Molemmilla on arkipäivinä omat harrastusillat ja sitten on ehkä yksi sellainen ilta, ettei kummallakaan ole mitään menoa. Lapset meillä ei harrasta tällä hetkellä oikeastaan mitään sellaista mihin tarvitsisi viedä, paisti sunnuntai-iltana, joten niihin ei mene arki-iltoja, onneksi, päivät loppuisivat muuten kesken.

molemmat viihtyy pääasiassa kotona. Käydään ulkona ehkä 2-3 kuukauden välein ja melkein poikkeuksetta yhdessä. Ja ihan siitä syystä, että viihdytään parhaiten toistemme seurassa niin viihteellä kuin vapaalla.

Meillä ei ole tarpeen. Sen kerran vuoteen, kun iskee menohalu, niin saa mennäkin...
Mutta jos menot olis epäsuhdassa, niin kyllä varmaan jonkinlainen sopimus olis hyvä olla olemassa. Ihan jo sen takia, ettei toiselle tule mikään orjafiilis.

Minulla on omaa aikaa kun mies käy lasten kanssa ulkomailla viikon-kaksi kerran tai kaksi kerta vuodessa. Muuten olen töitä lukuunottamatta aina kotona. Mies ei käy missään. Joskus menee työjuttuihin iltaa istumaan ja on aika itsestään selvää että voi mennä kun haluaa.

No ei meidän tarvi mitään sopimuksia tehdä. Mies käy ehkä kolme kertaa vuodessa jossain yksin tai no ei yksin. Vaan hänellä pari työkaveria mukana ja liittyen heidän harrastukseen, eli käyvät silloin baarissa. Muuten käydään yhdessä 5-7 kertaa vuodessa kaksin viikonloppureissussa. Mulla silloin tällöin jotain vapaailtoja, ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin. Kyllä me nämä ns. vapaaillat harrasteltiin silloin ennen lapsia. No lapsetkin jo isoja 8-18v (4) ja on aina pidetty kiinni siitä että yhdessä mennään se noin 5 kert/v oli sitten lapset pieniä tai isoja

Sillon mennään kun on sen aika, mies käy harvemmin missään. Minä nykyään käyn tyyliin kerran parissa kuukaudessa, eronnut ystäväni haluaa välillä jossain käydä. Yleensä menot ovat kokouksia yms. jossa ollaan muutama tunti tai sitten lasten kanssa viikonloppu vaikka kylpylässä.

Ei siihen erillisiä sopimuksia meillä ole koskaan tarvittu eikä olla oltu katkeria siitä jos toinen menee välillä vähän useammin. Nykyään kun lapset on jo isoja, miehen työ pitää hänet aika pitkälti poissa viikonloppuisin ja mulla itselläni on harrastukseen liittyviä reissuja aika usein. Taitaa meillä olla enempi suurta juhlaa olla samaan aikaan kotona viikonloppuna

Tuolla joku kyseli että miksi perustaa perhettä jos toista ei näy kotona ja haluu vaan mennä omia menoja..
No me halutaan olla yhdessä ja rakastetaan toisiamme.. Ehkä miehelle vain on jotenkin tarpeellista nähdä (minusta liian usein) kavereitaan.. En sano sitä että ettei mies omien lasten kanssa haluaisi olla. Hän on päivisin aina lasten kanssa kun vaan työt sen sallii, silloin ei viedä lasta hoitoon. Mutta ehkä tällä kyselyllä hain vain varmuutta siihen, että olenko kohtuuton jos toivoisin mieheltä vain yhtä vapaa vkl iltaa itselleen ja yhtä minulle. Loput sitten koko perheelle :) minusta on vain tuntunut jotenkin siltä että lapsillekin olisi mukavaa, jos tekisimme yhdessä perheenä jotain muutakin ku arkiaskareet jne.

mulla on tässä 5 vuoden aikana ollut yksi vapaa viikonloppu niin että mies on katsonut lapsia. Toki mies on hoitanut lapsia jos olen käynyt vaikka sellaisilla lääkäri käynneillä joihin ei oikein lapsia voi ottaa. Harrastuksia ei ole koska en halua jättää lapsia mihinkään lapsiparkkiin. Mies ei suostu katsomaan lapsia yhtään ylimääräistä

Yhteistyössä