Onko teillä selkeästi vanhempiensa lapsi/lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottelija

Vieras
Eli huomaatteko itse tai ovatko muut huomauttaneet luonteenpiirteistä lapsillanne, jotka selkeästi periytyvät jommalta kummalta vahemmalta? Onko huomattavissa mitään "pojat tulevat isäänsä ja tytöt äitiinsä" -ilmiötä?

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, itse odottelen esikoista, ja kovasti jo mietityttää millainen persoona on tulossa :)

Tytöllä on selkeästi mun äkkipikaisuus :ashamed: ,isänsä jääräpäisyys
Keskimm'isellä on taas tuo ajattelupuoli,harkinta ehkä enemmin multa,mutta muuten on kuin isänsä;jos loukkaantuu niin se on sitten melkein ikuista..
Kuopus on kuin isänsä..onhan nämä samaa horoskooppia ;) Omistushaluinen,kovaa tahdonlujuutta,päämäärään mennään vaikka kivikon läpi..

Ei meillä oo... Tyttö on aikalailla mun luonteinen, mutta isänsä kopio pienoiskoossa... :heart: Ja kasvukäyrä menee just samaa rataa kun isällään aikoinaan menny.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Ja kasvukäyrä menee just samaa rataa kun isällään aikoinaan menny.

Meidän pojalla (n. 2,5 v.) kasvukäyrä menee sentin ylempänä isäänsä verrattuna. Ulkonäöltään on isänsä klooni. Luonteeltaan on perinyt meiltä molemmilta itsepäisyyden, minulta pikkutarkkuuden ja reippauden ehkä isältään.

tyttö on selvä mini minä ja kai vähän jotain samaa näköäkin. luenteeltaan yhtä siivoushullu/pikku tarkka niinku minäkin aikoinaan nyt 6v

keskimmäinen poika taas on samanlainen kun isänsä pienenä aina saa kuulla että "veikko" oli ihan samannäkönen pienenä ihan on isänsä näkönen ym ja ehkä luonne myöds isän. tältä pojalta kun löytyy itsepäisyyttä vaikka muille jakaa on kyllä oikein ärripurri

kolmas poika taitaa olla vähän molempia kasvoiltaan ehkä enemmän isukkia suu,silmät,nenä mutta varmaan molempien luenne. tämä herra 1v8kk siivoilee leluja ja pusuttelee jatkuvasti

Esikois- tyttö on ilmetty äitinsä (niin mun kun muidenkin mielestä). Vanhoja valokuvia kun itestään kattoo, niin ihan ollaan saman näkösiä ja itepäinen ja temperamenttinen ja lyhytpinnanen...just like me :D
Toisaalta on kauheen varovainen/arka niinkun isänsä.

Kuopus-tyttö on kun isänsä pienenä, ihan saman näkösiä! Luonteeltaan kyllä myös temperamenttinen ja semmonen rämäpää, ettei osaa varoa mitään. Menee vaan pää kolmantena jalkana, niinkun minäkin pienenä ja vähän isompanakin...

Eli meillä tytöt luonteeltaan hyvin samanlaisia kun minäkin. Ulkonäöltään toinen äitinsä ja toinen isänsä näkönen, mutta tietty samojakin piirteitä keskenään... :D

Esikoisesta ovat sanoneet että on isänsä tempperamentti, suuttuu äkisti mutta leppyy yhtä nopeasti. Lisäksi kylän vanhemmat mummelit sanovat tuon meidän esikoisen nähdessään että ihan on samannäköinen kuin äitinsä tuon ikäisenä. Kuvia kun katsoo niin pitää kyllä paikkansa.

Musikaalisuus nyt ei luonteenpiirre ole, mutta senkin suhteen moni on sanonut että tytöt ovat tulleet vanhempiinsa. Ei varsinaisesti harrasteta musiikkia mutta paljon kuunnellaan musiikkia ja lauletaan muuten vain. Isompi (3v) muistaa todella paljon lauluja ulkoa ja osaa ihan oikeasti laulaa ja pienempikin hytkyttelee vierellä musiikin tahtiin tai isosiskonsa laulun tahtiin.