Onko teiltä kysyttyä passia ns. miniristeilyllä Tukholmaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Huomenna iltalähtö Turku-Tukholma 23 h miniristeily. Huomasin, että passini on vanhentunut. En muista, että passia olisi koskaan katsottu Tukholmaan mentäessä. Silti tietysti ohjeistus sanoo sen, että matkustusasiakirja täytyy esittää kysyttäessä. Onko keneltäkään kysytty? Minulla ei ole henkilökorttia.

Pohjoismaissa riittää ajokorttikin. Mutta eipä ole koskaan kyselty mitään. Tee checkin automaatilla, niin ei kysy siinäkään yhteydessä henkkareita.

Valitettavasti mulla ei ole ajokorttia, kun en ole sellaista koskaan ajanut. Passia olen käyttänyt aina henkkarina, mutta se on näemmä kuukausi sitten mennyt vanhaksi. Pikapassin varmaan saisi, mutta tällä aikataululla en ehdi sitä hoitaa, kun olen jo ulkonäöllisesti muuttunut vanhoista kuvista sen verran, että pitäisi passikuvakin varmasti uusia.

Risteilen harvemmin, mutta en kyllä muista, että miniristeilyillä näitä olisi koskaan kysytty.

Valitettavasti mulla ei ole ajokorttia, kun en ole sellaista koskaan ajanut. Passia olen käyttänyt aina henkkarina, mutta se on näemmä kuukausi sitten mennyt vanhaksi. Pikapassin varmaan saisi, mutta tällä aikataululla en ehdi sitä hoitaa, kun olen jo ulkonäöllisesti muuttunut vanhoista kuvista sen verran, että pitäisi passikuvakin varmasti uusia.

Risteilen harvemmin, mutta en kyllä muista, että miniristeilyillä näitä olisi koskaan kysytty.
Tee tosiaan checkin automaatilla ja ota se vanha passi mukaan. Kyllä se paremman puutteessa käy henkkarina. Tuskin kysyvät.

Ainakin joitakin vuosia sitten poliisilaitoksella passia varten kelpasi henkkariksi useita vuosia aiemmin vanhemtunut 10v passi yhdessä kelakortin kanssa. Olin kuvassa 21 ja passia hakiessa lähes 37... vanha passi yksinään ei kelvannut eikä valokuvaton kelakortti, mutta yhdessä ne kelpasivat...

Toki jos Turun satamassa on nuo lähtöselvitysautomaatit, niin kannattaa lähtöselvitys tehdä niillä, koska jotkut virkailijat kysyvät lippuja haettaessa henkkaria, jotteivät anna lippuja kelle tahansa. Ainakin Stadissa Siljalla näin. Tai sitten puoliso hakemaan liput tiskiltä...

Hei!

Tarvitsemme valvojia lukioristeilylle Tukholmaan 17.4-19.4. Laivana toimii Silja Serenade ja hyttiluokkana B-hytit. Valvojana toimiva saa vaivanpalkaksi ilmaisen risteilyn sekä laadukkaan illallis- ja aamiaisbuffetin menomatkaksi. Valvojan täytyy olla vähintään 25-vuotias. Yhteydenotot osoitteeseen virtanenteppo123@gmail.com.