Onko teistä minulla aihetta valittaa terveyskeskuksen hlökunnan toiminnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29068321]Älä toimi näin. Ei sinua taputella ahkeruudesta ja tunnollisuudesta päähän, vaan lääkäriin mennään, kun pitää mennä.[/QUOTE]

Olin siis työkykyinen. Nivelrikon takia aina välillä joutuu menemään Buranan voimalla, niin kaikki muutkin nivelrikkopotilaat tekevät, siihen saakka kunnes pääsevät kuntoutustuelle/kelan tai kevan tukemaan uudelleenkoulutukseen. Jos nivelrikkopolvi on lievästi turvoksissa mutta sillä pystyy kävelemään ja Burana tehoaa, se tarkoittaa sitä että on työkykyinen. Jäätkö sinä itse pienen pienestä vaivasta heti sairaslomalle? Itse jään silloin kun en ole työkykyinen, joka tarkoittaa sitä että en pysty kävelemään.

Täällä toinen nivelrikkoinen.
Aikaisempaan kokemukseesi en ota kantaa, mutta vinkkinä pyydä lääkäriltä Arcoxia resepti. Ko.lääke on tulehduskipulääke nivelrikkoon. Toimii! Ja lisänä Panadol 1g kolmesti päivässä.

Olen huomannut, että tollasissa asioissa kannattaa aina nauhottaa puhelut, sillä virhetilanteissa on sitten jotain todisteita.

Ei hajuakaa miten puheluita nauhoitetaan, mutta hyvä idea. :-) Tässä tapauksessa en syyttäisi kuitenkaan ehkä ajanvarauksessa ollutta hlöä siitä ettei antanut lääkäriaikaa- tosiaan joskushan niveltulehdukset menevät ohi levolla ja Buranalla. T-hoitaja sen sijaan minusta toimi selkeästi väärin, ei tulehdus parane 2 päivässä, varsinkaan jos polvessa on vettä, jonka mainitsin. Polvi olisi pitänyt tarkistaa sen varalta että pitääkö punktoida.

[QUOTE="vieras";29068441]Täällä toinen nivelrikkoinen.
Aikaisempaan kokemukseesi en ota kantaa, mutta vinkkinä pyydä lääkäriltä Arcoxia resepti. Ko.lääke on tulehduskipulääke nivelrikkoon. Toimii! Ja lisänä Panadol 1g kolmesti päivässä.[/QUOTE]

Kiitos paljon!! Kun mulla Burana ei auta tuohon vaivaan ollenkaan, ei edes kipuun. Nyt kun oikeakin polvi on tulehtunut ja turvoksissa, olen napsinut nyt maksimimäärän 800 mg Buranaa per päivä, eikä siitä ole ollut kerrassaan minkäänlaista apua. Yöllä nukuin vain pikkupätkissä kivun takia.

Jos annat palautetta niin anna se esimiehille. Jos annat palautetta vain vastaanoton hoitajalle niin asia ei mene eteenpäin ja sillä ei käytännössä ole vaikutusta mihnkään.
Esimies taas voi miettiä oikeita syitä lääkärille pääsyn vaikeuteen. Elikkä onko liian vähän lääkäreitä, onko liian tiukka seula keille annetaan lääkärinaikoja ym.

[QUOTE="vieras";29068488]Jos annat palautetta niin anna se esimiehille. Jos annat palautetta vain vastaanoton hoitajalle niin asia ei mene eteenpäin ja sillä ei käytännössä ole vaikutusta mihnkään.
Esimies taas voi miettiä oikeita syitä lääkärille pääsyn vaikeuteen. Elikkä onko liian vähän lääkäreitä, onko liian tiukka seula keille annetaan lääkärinaikoja ym.[/QUOTE]

Täällä palautteet t-keskukseen liittyvissä asioissa laitetaan netin palautelomakkeen kautta. Laitoin jo ihan asiallista palautetta terveydenhoitajan käytöksestä.

Ei se punktio mitenkään kamalasti satu, jos nestettä selkeästi on - sitte tietty, jos kuivaa polvea punktoi. Kukaan potilasitani ei ole ikinä ainakaan valittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri harmaana;29068522:
Ei se punktio mitenkään kamalasti satu, jos nestettä selkeästi on - sitte tietty, jos kuivaa polvea punktoi. Kukaan potilasitani ei ole ikinä ainakaan valittanut.

Nestettä on molemmissa polvissa, tosiaan työpaikallani sairaalassa lääkäri perjantaina katsoi ultralla molemmat polvet. Ja polvet tuntuvat nyt samalta kuin silloin, eli neste ei ole lähtenyt itsekseen.

Lohduttavaa kuulla että punktio ei satu kauheasti-itselläni on hienoinen neulakammo, mutta eiköhän tuon kestä, kun tietää että sitten on parempi olla. :-)

Yhteistyössä