Onko teistä oikein että hallituksen toimien myötä uhkaa kadota neljäsosa uhanalaisesta rodusta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut minä:
Jos löytyy halukkaita niin voitais tietty tehdä adressi tonne MTT:hen.... Ne on periaatteessa vastuussa tosta monimuotoisuudesta.

Minä olen ainakin halukas! En vain ole kovin kokenut adressin tekijä :ashamed: Olet oikeassa että he ovat periaatteessa vastuussa mutta heille pitäisi vaan tehdä selväksi että nyt on aika toimia!
 
Joo jos jollakin on kokemusta että miten ja minne kannattaa tehdä adressi niin otan kiitollisena tietoa vastaan

Tuolta esimerksi löytyy uutistiedote jossa kerrotaan mitä tämä asia koskee
http://plus.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=764900
 
Tampereella Ahlmannin maatalousoppilaitos ei pysty ottamaan lehmiä vastaan :( vasta joku aika sitten jostain toisesta vankilasta pelastivat saman kohtalon edestä lehmät, rptua en muista nyt kyllä. Tuolla oppilaitoksessa ollaan vakavasti väännetty mutta kun tilaa ei vain ole :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Tampereella Ahlmannin maatalousoppilaitos ei pysty ottamaan lehmiä vastaan :( vasta joku aika sitten jostain toisesta vankilasta pelastivat saman kohtalon edestä lehmät, rptua en muista nyt kyllä. Tuolla oppilaitoksessa ollaan vakavasti väännetty mutta kun tilaa ei vain ole :/

Tampereelle muutti Sukevan kyytöistä osa joten menivät siis varmaan sinne. Ihanaa kuitenkin että siellä ollaan oltu edes huolissaa lehmien kohtalosta!

 
Niinpä... Kyytöille ja lapinlehmille olen navettaa suunnittelemassa. Ja ruskeille suomenlampaille ja maatiasikanoille...

Miinan kyytöille on löytynyt hyvin sijoituspaikkoja, kuulin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Tampereella Ahlmannin maatalousoppilaitos ei pysty ottamaan lehmiä vastaan :( vasta joku aika sitten jostain toisesta vankilasta pelastivat saman kohtalon edestä lehmät, rptua en muista nyt kyllä. Tuolla oppilaitoksessa ollaan vakavasti väännetty mutta kun tilaa ei vain ole :/

Tampereelle muutti Sukevan kyytöistä osa joten menivät siis varmaan sinne. Ihanaa kuitenkin että siellä ollaan oltu edes huolissaa lehmien kohtalosta!

mutta ne jo muuttaneet on sopeutuneet hyvin uuteen kotiin ja tulevaisuus on hyvä, toivottavasti tuo Ahlman keksii jotain vielä näillekkin lehmille
 
Enpäs minäkään tiennyt moisesta rodusta! Allekirjoitan heti kun asiallinen adressi saadaan aikaiseksi!

Vielä kysymys: Mihin tuota rotua käytetään? Maitotuotantoon vissiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Niinpä... Kyytöille ja lapinlehmille olen navettaa suunnittelemassa. Ja ruskeille suomenlampaille ja maatiasikanoille...

Miinan kyytöille on löytynyt hyvin sijoituspaikkoja, kuulin.

Voi kun ihanaa kuulla että kyytiäisille on koteja tarjolla! Äkkijyrkkä on saanut hyvin julkisuutta lehmilleen ja siksi varmaan kotejakin on löytynyt :heart:

Niitä suomenlampaita on myös tuolla Pelsossa vailla kotia :|
 
Miina oli meille sonneja laittamassa muutama vuosi sitten. Tokaisi naapurin isännälle, jonka apumiehenä äijä oli: "Anna ne mullikat tuolle miehelle *osoitti äijää*, et sä niitten kanssa pärjää, siinä pitää olla MIES!"

Nyt ei ole tiloja, vaikka intoa löytyykin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Niitä suomenlampaita on myös tuolla Pelsossa vailla kotia :|

Pelson lampaat eivät pärjää täkäläisen lampurin suomenlampaille... Häneltä ostan taas, jahka paikan saan palaneen tilalle. Tulipalossa menivät lampaamme.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mutta onhan se kiva ettei ihmisiä enää laiteta kaltereiden taakse! Hyvä että mokoma laitos lopetetaan!

Joo, annetaan vaan kaikenlaisten sekopäitten juoksennalla tuolla vapaana!

Kaiken huippuhan tässä on se et Pelson vankila on tuottava. Sen vois ymmärtää jos lakkautettas semmonen vankila, joka tuottaa tappiota. Ja tuntuu et ylimmillä tahoilla on tarkotus tyhjentää koko Kainuu, kun lopetetaan kaikki suurimmat työllistäjät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Miina oli meille sonneja laittamassa muutama vuosi sitten. Tokaisi naapurin isännälle, jonka apumiehenä äijä oli: "Anna ne mullikat tuolle miehelle *osoitti äijää*, et sä niitten kanssa pärjää, siinä pitää olla MIES!"

Nyt ei ole tiloja, vaikka intoa löytyykin.

Toivottavasti teille vielä joskus siunaantuu niin paljon tilaa että sinne mahtuu ainakin muutama ihana nutturapää :heart: Ihanaa kun on muitakin ihmisiä jotka on alkuperäisrotujen puolella!
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Niitä suomenlampaita on myös tuolla Pelsossa vailla kotia :|

Pelson lampaat eivät pärjää täkäläisen lampurin suomenlampaille... Häneltä ostan taas, jahka paikan saan palaneen tilalle. Tulipalossa menivät lampaamme.

Voi että, toivottavasti saatte pian uuden tilan edellisen tilalle. Suomenlampaat on kyllä ihania, minun kotonani asustaa Lumikki ja Amalia joille sisko oli jo katsellut poikaystävää :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Niitä suomenlampaita on myös tuolla Pelsossa vailla kotia :|

Pelson lampaat eivät pärjää täkäläisen lampurin suomenlampaille... Häneltä ostan taas, jahka paikan saan palaneen tilalle. Tulipalossa menivät lampaamme.

Voi että, toivottavasti saatte pian uuden tilan edellisen tilalle. Suomenlampaat on kyllä ihania, minun kotonani asustaa Lumikki ja Amalia joille sisko oli jo katsellut poikaystävää :D

Ruskea!! Ehdottomasti ruskea!! Vain muutama prosentti maailman lampaista on alkuperäistä ruskeaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Enpäs minäkään tiennyt moisesta rodusta! Allekirjoitan heti kun asiallinen adressi saadaan aikaiseksi!

Vielä kysymys: Mihin tuota rotua käytetään? Maitotuotantoon vissiin?

Lapinlehmiä käytetään ihan maidontuotantoon ja niistä saa maailman parasta juustomaitoa! Ei sellaista saa mistään muusta lehmästä kuin lappalaisesta :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Niitä suomenlampaita on myös tuolla Pelsossa vailla kotia :|

Pelson lampaat eivät pärjää täkäläisen lampurin suomenlampaille... Häneltä ostan taas, jahka paikan saan palaneen tilalle. Tulipalossa menivät lampaamme.

Voi että, toivottavasti saatte pian uuden tilan edellisen tilalle. Suomenlampaat on kyllä ihania, minun kotonani asustaa Lumikki ja Amalia joille sisko oli jo katsellut poikaystävää :D

Ruskea!! Ehdottomasti ruskea!! Vain muutama prosentti maailman lampaista on alkuperäistä ruskeaa.

Ruskeaa tietenkin ;)
 

Yhteistyössä