Onko teistä painava lapsi 17 kiloa 105 cm?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
Täyttää viisi. Ei yhtään pullukalta näytä. Siis minun tytär. Minusta hän on niin pikkuinen, mutta kun katson neuvolakortista ja vertaan omaani, niin... Olen ollut kevyempi 8 vuotiaana.

Eikö tuo nyt oo ihan normaali kuitenkin?

No ei todella ole lihava. Sinä olet luultavasti ollut itse lapsena keijusarjaa.

Oma tyttöni on 110cm ja 18.5kg. Suurin osa sopivan mittaisista hameista ja housuista roikkuu puolessa välissä pyllyä, jos ei ole kuminauhasäätöä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sä nyt olet ite tommonen kukkakeppi. Älä vertaa itseesi :D Kai sä sen näät siitä lapsesta, ettei tarvii mittoja katsella?

No jotenkin olin kuvitellut hänen olevan minun peilikuvani tavallaan... No, ehkä hänellä kestää selkä sitten paremmin kuin minulla. Minusta hän on terveen näköinen jokalailla.

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, kun joku sanoi lapsensa olevan laiha ja minäkin ajattelin, että aika laiha oli, kun oli aika pitkä...

Vaikka hän sinun tyttäresi onkin, niin hän on ihan yksilö kuitenkin ja ei sinun painon kanssa ole mitään tekemistä! Jos tyttö on reipas ja muuten ok, niin on ihan normaalia, maalaisjärkiki sen sanoa!

täällä toinen samaa luokkaa oleva tyttö, täyttää joulukuussa 5v, painaa 17.3kg ja pituutta 105cm. Laiha luikku jolle tinkaan välillä esim farkkuja etityttää että löytyy tarpeeksi kaposet vyötäröltä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sit taitaa mennä niin, että vanhempi lapsi ehkä painaa suhteessa pituuteen vähemmän, joten ei varmaan voi eri ikäisiä verrata toisiinsa, eikös?

Miksi pitäisi verrata edes samanikäisiä?

En mää sitä meinannut, et oon täällä mittanauhan kanssa vertailemassa. :D Ei pidä verrata, näkeehän tosiaan silmilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sit taitaa mennä niin, että vanhempi lapsi ehkä painaa suhteessa pituuteen vähemmän, joten ei varmaan voi eri ikäisiä verrata toisiinsa, eikös?

Tuohon en osaa mitään sanoa, mutta meillä ainakin on vauvaiän jälkeen paino noussut tasaiseen tahtiin ja pituus tullut kasvupyräyksinä. Joten paino-pituussuhde vaihtelee vähän sen mukaan koska on sattunut pituuden mittaamaan.

Yhteistyössä