Onko teistä painava lapsi 17 kiloa 105 cm?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Veera:
Kuinka muuten ap, teidän tytön hiuksien kanssa meni? Muistan vain kun joskus olit niistä huolissasi. Onko jo selvinnyt?

Yhteen harvempaan kohtaan on kasvanut paljon uutta hiusta, semmosta aika tummaa. Kaksi ihan kaljuakin kohtaa vielä on. Ei tämä ole maailmanloppu. :) Kaljujen kohtien iho on alkanut muuttua nyppyläiseksi, mikä tarkoittaa, että hiusjuuret ovat taas aktivoituneet ja kasvanevat vuoden sisällä. Enää ei ole tarvinnut peitellä, koska päälläoleva alue ei ole enää näkyvästi harva.

Mitään keliakiaa tai allergioita eikä kilpirauhasjuttuja ei löydetty, eli tyttö on perusterve. Pälvi saattaa uusia joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Veera:
Kuinka muuten ap, teidän tytön hiuksien kanssa meni? Muistan vain kun joskus olit niistä huolissasi. Onko jo selvinnyt?

Yhteen harvempaan kohtaan on kasvanut paljon uutta hiusta, semmosta aika tummaa. Kaksi ihan kaljuakin kohtaa vielä on. Ei tämä ole maailmanloppu. :) Kaljujen kohtien iho on alkanut muuttua nyppyläiseksi, mikä tarkoittaa, että hiusjuuret ovat taas aktivoituneet ja kasvanevat vuoden sisällä. Enää ei ole tarvinnut peitellä, koska päälläoleva alue ei ole enää näkyvästi harva.

Mitään keliakiaa tai allergioita eikä kilpirauhasjuttuja ei löydetty, eli tyttö on perusterve. Pälvi saattaa uusia joskus.

Ihana juttu! Eihän se toki maailmanloppu ole, mutta mukavampihan se on, jos kasvaa "normaalisti".

mun 5v on n.112cm pitkä ja 17kg ja on hoikka tyttö.
kaverinsa on saman pituinen ja painaa 20kg. sen huomaa että on hieman painavampi. molemmat silti täysin normaalipainoisa lasten mittakaavassa. ja terveen näköisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Pieni. tai sopusuhtainen. Mun 3v poika on 107 ja 20 kg... mutta tytöt ja pojat meneekin aika eri käyrillä...?

Mun 120cm painaa 20 kg, eikä ole liian laiha. Mielestäni sulla on pyöreähkö lapsi.

Mun mielestä roteva. Leveät hartiat ja kapee lantio -> mies. Nääkin on varmaan asioita mitä ei voi sanoa mittojen perusteella vaan ihan pitäsi nähdä lapsi livenä. Ainakin ite meen ihan sen mukaan miltä lapsi näyttää enkä sen mukaan mitä käyrät sanoo :D
Meillä ei muuten ole näytetty / puhuttu käyristä neuvolassa....? Joillekin usein niistä vingutaan..

Tytöksi varmaan ihan hyvissä mitoissa, ei ole liikaa painoa, vaan ihana oma itsensä :). Meidän "korsto" ollut nuissa mitoissa kolme vuotiaana... Älä huoli ollenkaan, vaan anna tytön kasvaa rehottaa :D.

Oliko sulle hirveä järkytys tuo tyttösi pälvikalju? Tai onhan se varmaan kelle tahansa mutta ajattelin vaan kun vaikutat poikkeuksellisen ulkonäkökeskeiseltä ihmiseltä... Tämäkin ketju... ikäänkuin taustalla olisi että pelkäisit että koska tyttösi ei ehkä ole yhtä hoikka kuin sinä, niin on sitten liian lihava tai iso?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko sulle hirveä järkytys tuo tyttösi pälvikalju? Tai onhan se varmaan kelle tahansa mutta ajattelin vaan kun vaikutat poikkeuksellisen ulkonäkökeskeiseltä ihmiseltä... Tämäkin ketju... ikäänkuin taustalla olisi että pelkäisit että koska tyttösi ei ehkä ole yhtä hoikka kuin sinä, niin on sitten liian lihava tai iso?

Oli se aluksi järkytys. Koska tukka on tytölle itselleen tosi tärkeä asia ja sain puutteellista tietoa pälvikaljusta. En oikeastaan pelkää tauteja tai sairauksia, mutta tuo pälvikalju on asia, joka on kauhistuttanut mua jo lapsesta asti, kun siitä ekan kerran kuulin. Olin aina pelännyt, että minulle tulee semmoinen. En voinut kuvitella, että lapselle edes voisi tulla.

Mutta tän taustalla ei ole pelko siitä, että onko tyttö sopiva. Näenhän mä itsekin, että se on enemmän kuin tarpeeksi sopiva ja kaikinpuolin ihana ja iloinen tyttö. Painoasia tuli mieleen tuosta yhdestä toisesta ketjusta, jossa joku sanoi, että hänen lapsi on laiha. Äkkiseltään laskin ja minustakin vaikutti laihalta, noin kun omaan lapseen vertasin. Joku sanoi sitten, että se lapsi oli pullea, siksi aloin ihmetellä.

Ehkä joillain lapsilla on luonnostaan isommat lihakset, jotka painavat, koska olen monesti katsonut, että mulla on hoikan näköinen tyttö. (tietysti omaa lasta katsoo, niin näkee sen täydellisenä.)

Meillä 4v poika 107/18 ja on hoikka kuin mikä. Esim. vyötärö on niin kapea et farkuissa tmv housuissa oltava vyö, koska muuten eivät pysy jalassa. Et kyllä se teillä on ihan normikokoa =)

Meillä keskimmäinen oli 4v-neuvolassa 102 cm ja 17,7 kg. Isosiskonsa oli samanikäisenä 107 cm ja 17,7 kg. Esikoinen on hoikka, keskimmäinen hiukan pyöreähkö. Vielä ei ole huolenaihetta, etenkin kun on nyt päiväkodissa innostunut liikkumisesta enemmän, mutta keskimmäinen on myös todella perso makealle ja ahmii herkkuja jos saa mahdollisuuden. Eli tiedostan, että hiukan täytyy tarkkailla hänen painonkehitystään ja kannustaa liikkumaan.

Ja omien lastensa suhteen sitä on hiukan sokea. Keskimmäinen näyttää tosiaan esikoiseen verrattuna pyöreältä, mutta päiväkodissa huomasin että yhdellä samanikäisellä on jo ihan tissitkin. Häneen verrattuna keskimmäinen on hoikka. Ja sitten taas kun katselin esikoistani ja naapurin tyttöä uima-altaalla viime kesänä, esikoiseni näytti valtavalta, koska naapurintyttö on niin hentoinen. Onneksi on neuvola ja käyrät, jotka antavat jotain osviittaa oikeasta pituus-painosuhteesta :)

Yhteistyössä