Onko teistä sitten hyvä että lapsi menee yökylään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toinen miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toinen miettijä

Vieras
Joskus 4vuotiaasta ylöspäin vasta? Kun näyttää olevan joku saavutus että meidän Pena on 19v ja meni ensimmäistä kertaa yöksi, omaan ensimmäiseen asuntoonsa. Te jotka ette vie vuosiin lapsia hoitoon, onko teillä koskaan omaa yhteistä aikaa puolisonne kanssa?
Saatteko koskaan nauttia yhteistä yötä ihan kahdestaan/ pientä lomareissua?

Poikani armeijakavereissa oli yksi, joka joutui lähtemään kotiin jo ensimmäisen viikon aikana, koska koti-ikävä oli niin kova. Tämä kyseinen 19-v miehenalku ei ollut elämänsä aikana ollut koskaan aikaisemmin yötä pois kotoa.

No en nyt ole kokenut valtavaa tarvetta mennä lomareissuun ilman lapsia. Mun mielestä parisuhde ei ole siitä kiinni. JOku fiksu onkin sanonut, että huomio toista mieluummin pikaisesti 10 kertaa päivässä, kuin kerran 10pvässä.
Eli mun mielestä parisuhde voi olla vaikka kuinka onneton, vaikka lapset ois joka vkonloppu yökylässä tai "täydellinen" vaikkeivät ikinä olisikaan.
Ja muutenkin, en mä yöllä jaksais valvoa ja hoitaa parisuhdettani, joten senkään puolesta se yökyläily ei asiaan auttais. Kyllä meillä on ihania kahdenkeskisiä hetkiä ihan sillon, kun lapset nukkuu, tai joskus päivisin kun ovat muutaman tunnin mummilla :)

Noin kerran vuodessa on ihan vaan yhteistä aikaa miehen kanssa. Vois olla kai enemmänkin, mut ei oo tullu vaan järjestettyy. Lapset oli kotona ja äidin sisko oli hoitamassa lapsia.

No mä en ole ollut yökylässä ennen kun teini-ikäsenä, mutta enpä mitään traumoja ole saanut. Eiköhän se ole ihan luonteesta ja ihmisten elämäntilanteesta kiinni miten asiat sutviutuu...

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
No en nyt ole kokenut valtavaa tarvetta mennä lomareissuun ilman lapsia. Mun mielestä parisuhde ei ole siitä kiinni. JOku fiksu onkin sanonut, että huomio toista mieluummin pikaisesti 10 kertaa päivässä, kuin kerran 10pvässä.
Eli mun mielestä parisuhde voi olla vaikka kuinka onneton, vaikka lapset ois joka vkonloppu yökylässä tai "täydellinen" vaikkeivät ikinä olisikaan.
Ja muutenkin, en mä yöllä jaksais valvoa ja hoitaa parisuhdettani, joten senkään puolesta se yökyläily ei asiaan auttais. Kyllä meillä on ihania kahdenkeskisiä hetkiä ihan sillon, kun lapset nukkuu, tai joskus päivisin kun ovat muutaman tunnin mummilla :)

Heh, en tietääkseni puhunut parisuhteen paremmuudesta, oli lapset joskus hoidossa vai.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Heh, en tietääkseni puhunut parisuhteen paremmuudesta, oli lapset joskus hoidossa vai.

No kysyit onko ikinä yhteistä aikaa puolison kanssa, ja mun mielestä pasisuhteeseen kuuluu jonkin verran yhteistä aikaa, jotta se olisi hyvä.
Itse siitä teit rinnakkainasettelun: lapsenne ei ole yökylässä -> onko ikinä yhteistä aikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

No kysyit onko ikinä yhteistä aikaa puolison kanssa, ja mun mielestä pasisuhteeseen kuuluu jonkin verran yhteistä aikaa, jotta se olisi hyvä.
Itse siitä teit rinnakkainasettelun: lapsenne ei ole yökylässä -> onko ikinä yhteistä aikaa?

Oleellisemmat kysymykset olivat nuo 2 alinta.

mielstä nää on tosi typeriä juttuja:(...olen 38v enkä ole jättänyt vielä pian 7 kk ikäistä vauvaani hoitoon enkä vielä pitkään aikaan jätäkään:)...töihin palaan kun lapsi 1,4 v sitten on pakko:(....ja mummulle saa mennä vasta kun ITSE SITÄ HALUAA JA OSAA PYYTÄÄ piste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä en vois kuvitella että meidän parisuhde säilyisi hyvänä ilman niitä yhteisiä hetkiä miehen kanssa. Ei siihen yötä välttämättä tarvita, mutta usein tuntuu siltä että jos ihan päiväsaikaan vaan ollaan kahden jossain homma jää tavallaan vähän kesken, ei haluta tulla vielä kotiin, haluaisi jatkaa vielä yhdessä olemista ihan kahdestaan... Eli paremman hyödyn mä koen saavani yhteisestä ajasta, kun lapset on välillä hoidossa. (joskin yleisesti ottaen meillä on ollut ne kaikki kaksi kertaa hoitaja kotona, ja ollaan itse häivytty maisemista, paitsi eilen poikkeuksellisesti oltiin kahden kotona ).