Onko teistä tosiaan seksuaalinen häirintä ihan ok? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Viittaan nyt tuohon "jättäisitkö miehesi"-ketjuun, jossa moni nauroi asialle :o Onko se muka sopivaa käytöstä hiplata/läppäistä vieraiden ihmisten takapuolia, rintoja tai sukupuolielimiä?? :o Kyllä mä löisin ja kovaa, jos joku äijä baarissa tai muualla koskisi mun takapuoleen tai muihin paikkoihin! Onhan se jo laissakin kiellettyä. Ehkä tämän takia esiintyy työpaikka-ahdistelua, kun kaikki vaan nauraa asialle :(

No mä kyllä luulen että toi riippuu hyvin paljon tilanteesta missä aletaan toisten takapuolia läpsimään. Ja siitä, uskooko läpsijä sanaa EI jos hälle niin sanoo.

Ja kyllä musta nyt on pikkasen eriasia jos joku läppäsee mua pyllylle kun että tulis hipelöimään tissejä tai alapäävärkkiä.

Ei ole ok. Mutta ei sen kannata takia alkaa stressaamaan. Mieti jos äitisi kuolisi, sota syttyisi tai sinulle tulisi syöpä. Ei joka asiaa kannata ottaa niin vakavasti.

Just sain eilen kuittia kun multa paloi hermo erään äijän vain jatkaessa sitä hemmetin lääppimistä monesta kiellosta huolimatta :X! Hajotin sen silmälasit... Se harmitti jälkeen päin, mutta vittu kyllä ällöttää sekin missä sen kädet vipelsi! Mä jo tönäsin sen kerran hittoon, mut ei uskonut sillonkaan.. Hyi hitto..

Ehkä se että jos joskus on nuoruudessa tehnyt noin, niin tietysti hyvä syy jättää nyt...hohhoijaa. Joo, inhoan itsekin niitä, jotka ohimennen läimäsee takapuolelle, mut voin kuvitella et suurin osa miehistä on ollut nuoruudessa baarissa sellaisessa tilanteessa niin, että kyseisellä naisella ei ole ollut mitään vastaan et mies vähä läppäsee...

Musta on täysin eri asia jos joku baarissa ohikulkiessaan läpsäsee pepulle kuin esim. työpaikalla. Sitten jos kosketellaan rintoja tai sukupuolielimiä niin aina pahenee. Seksuaalinen häirintä on vakava asia, mutta jokainen kokee nämä asiat eritavalla. Itse olen ollut miesvaltaisessa työpaikassa ja mua ne jutut (huom! kukaan ei koskenut ) ei häirinnyt mitenkään, joku toinen voisi kokea asian kiusallisena. Jos itsestä tuntuu pahalta ja asia vaivaa niin sitten kannattaa miettiä miten tulisi toimia, jotta vastaava ei enää toistu.

Mä olen baarissa töissä ja kyllä siellä tottuu tuohon ja osaa antaa miehille takaisin. Mä en jää tuppisuuna vain itkemään jos joku kouraisee perseestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Musta on täysin eri asia jos joku baarissa ohikulkiessaan läpsäsee pepulle kuin esim. työpaikalla. Sitten jos kosketellaan rintoja tai sukupuolielimiä niin aina pahenee. Seksuaalinen häirintä on vakava asia, mutta jokainen kokee nämä asiat eritavalla. Itse olen ollut miesvaltaisessa työpaikassa ja mua ne jutut (huom! kukaan ei koskenut ) ei häirinnyt mitenkään, joku toinen voisi kokea asian kiusallisena. Jos itsestä tuntuu pahalta ja asia vaivaa niin sitten kannattaa miettiä miten tulisi toimia, jotta vastaava ei enää toistu.

Mutta onko sekään fiksua käytöstä edes baarissa koskea toisen takapuoleen? Eikös se nyt kuitenkin ole aika intiimi alue, johon kukaan ei saa koskea ilman lupaa. Kyllä mua ällöttää ne miehet, jotka baareissa läpsii toisten takapuolia, varmasti sais litsarin jos joku mulle niin tekis.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-kaislalle:

Mutta onko sekään fiksua käytöstä edes baarissa koskea toisen takapuoleen? Eikös se nyt kuitenkin ole aika intiimi alue, johon kukaan ei saa koskea ilman lupaa. Kyllä mua ällöttää ne miehet, jotka baareissa läpsii toisten takapuolia, varmasti sais litsarin jos joku mulle niin tekis.

No fiksua se ei välttämättä ole. Mutta toisaalta taas baareista monet tulee etsimään seuraa ja jonkun mielestä tollanen pyllyn hipelöinti voi olla hyvinkin toimiva avaus iskemisessä.
Itse en kovin pahalla osaisi ottaa, jos baarissa joku satunainen kanssaihminen pyllyä hipasis, kunhan osais jättää homman siihen eikä jatkaisi ystävällisen lopetus pyynnön jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-kaislalle:

Eihän se toki fiksua ole. Tosin mua ei häiritse kauheasti, jos se jää siihen yhteen kertaan. Sekin vähän riippuu onko se sellainen läppäys vai hinkkausta esim. hitaan tahdissa. Ja ehdottoman tärkeää on ymmärtää mitä EI-sana tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Moukkamaistahan se on, jos esim. baarissa joku läppäisee takapuolelle. Mutta varsinaisena seksuaalisena häirintänä ainakaan minä en sitä näe enkä ole kokenut.

Kyllä se määritellään seksuaaliseksi häirinnäksi ja onhan takapuoli ihan yhtä seksuaalinen paikka kuin esim. rinnat.

Mun mielestä takapuolesta läppäisy on vähän eri juttu, kuin sinne toiselle puolelle kajoaminen. Ja en tosiaankaan alkais perhettä hajottaan sen takia, että mies olis joskus nuoruudessaan kerran jonkun takapuolta läppäissyt. Eri asia olis, jos mies koko ajan roikkuis jonkun takapuoleen takertuneena kun jossain liikutaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Moukkamaistahan se on, jos esim. baarissa joku läppäisee takapuolelle. Mutta varsinaisena seksuaalisena häirintänä ainakaan minä en sitä näe enkä ole kokenut.

Kyllä se määritellään seksuaaliseksi häirinnäksi ja onhan takapuoli ihan yhtä seksuaalinen paikka kuin esim. rinnat.

Mä totesinkin, että minä itse en ole sitä sellaisena kokenut tai näkenyt (kun mua on pepulle läpsäisty siis).
Seksuaalista häirintääkin olen kokenut eräällä työpaikallani, tai kahdessakin itse asiassa. Siitä tuli kurja olo, mutta pepulle läpsäisemisestä tuli vaan sellainen "suksi hevon kuuseen siitä, ääliö!"- olo.

Ei ole ok. Minua asiakas läppäisi pepulle posteilla toissapäivänä.(olen siis postinjakaja ) Hämmennyin. Koska olin selin, teeskentelin, etten huomannut ja kävelin pois. Se asiakas on ollut minulle tosi ystävällinen aina, mikä ei ole niin kovin tavallista, yleensä minulle vaan valitetaan. Jakeluhyllystä näin, että hänen vaimonsa on kuollut.

En tiedä miten pitäisi suhtautua. toivottavasti en näe sitä kovin usein ja toivottavasti se ei enää tee niin. En haluaisi sellaista. :(

Yhteistyössä