onko teitä muita raskaana olevia migreenikkoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mallu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mallu

Jäsen
05.07.2004
41
0
6
heippa!

onko täällä muita raskaana olevia migreenikkoja,olisi mukava vaihdella kuulumisia toisten raskaana olevien migreenikkojen kanssa?miten teillä on migreenin suhteen mennyt raskausaika?

itselläni on ollut todella kovaa migreeniä ja olen ollut sairaalassakin migreenin takia monta kertaa.
mitä lääkettä olette ottaneet migreeniin nyt raskauden aikana?itse olen ottanut panacodia,kun mikään panadol ei auta,kun oksentelen rajusti migreenin aikana.

Hei! Minulla oli alku- ja keskiraskaudessa migreeniä lähes päivittäin. Makasin sängyssä invalidina ja toivoin parasta. Söin panadolia kaksi tabua korkeintaan päivässä. Viimeiset kolme kuukautta olivat helpompia. Itse en hölmöyksissäni uskaltanut syödä vitamiineja, mutta uskaltaisitko syödä magnesiumia? Auttaa myös suonenvetoon. Valitettavasti lääkärit eivät osaa auttaa yhtään ja kärsimyksen keskellä lohduttaa ajatus, ettei tämä ikuisesti kestä. Ruokavalioon voi kiinnittää myös huomiota syömällä mahd. terveellisesti ja välttämällä puhdistettuja eli raffinoituja tuotteita. Vauvojen synnyttyä valvoin paljon, joten migreeni senkun jatkui. Sairastan erittäin vaikeaa klassista migreeniä, ja kohtauksen tullessa menee näkö. puhe ja toinen puoli puutuu. Jälkisärky on kamala ja kestää pari päivää. Joskus yrjöän. Olen saanut vaivani kuriin terveellisellä ruokavaliolla ( ei kahvia, ei teollisesti käsiteltyjä rasvoja vaan voita ja kylmäpuristettua rypsiöljyä, ei valkojauhotuotteita ja paljon kasviksia. Lisäksi syön kalaöljyä,( 1000mg) multivita plussaa ja magnesiumia ja sinkkiä. Myös helokkiöljyä. Todella elämää rajoittavat migreenikohtaukset ovat vähentyneet ja vain kaksi vuoden aikana. toivon jaksamista sinulle ja itsekin jo luulin ettei mikään auta, mutta apu löytyi! Neurologi olisi määrännyt jo verenpainelääkkeet estoon ja triptaanien syönti pelotti, eivät ole mitään vaarattomia nappeja.. Voimia ja jaksmista

Yhteistyössä