Onko tervettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terveestä en tiedä muuten mut 38-v joka on kiinnostunut 18-v vanhasta ei ole ikäisensä tasolla henkisesti (en tarkoita mitäään jälkeenjääneisyyttä vaan lähinnä jonkinlaista aikuisen vastuullisen elämän pelkoa ja ikuisen nuoruuden ja huolettomuuden tavoittelua). Laillistahan tuo sinällään on joten sellaiseen on kai ulkopuolisen aika vaikeaa puuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Terveestä en tiedä muuten mut 38-v joka on kiinnostunut 18-v vanhasta ei ole ikäisensä tasolla henkisesti (en tarkoita mitäään jälkeenjääneisyyttä vaan lähinnä jonkinlaista aikuisen vastuullisen elämän pelkoa ja ikuisen nuoruuden ja huolettomuuden tavoittelua). Laillistahan tuo sinällään on joten sellaiseen on kai ulkopuolisen aika vaikeaa puuttua.

Tuota juuri tarkoitinkin.. Enkä tarkoittanut että ihminen olisi jotenkin sairas jos on kiinnostunut paljon vanhemmasta tai nuoremmasta..

Ihan sama mitä lakipykälissä sanotaan aikuisuudesta. Ikäero on suhteessa liian suuri. Suhteessa toinen saisi liian suuren henkisen yliotteen. Ja jos nyt tosissanne rupeatte vertailemaan niin 18-vuotia on fyysisesti vielä ihan lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ihan sama mitä lakipykälissä sanotaan aikuisuudesta. Ikäero on suhteessa liian suuri. Suhteessa toinen saisi liian suuren henkisen yliotteen. Ja jos nyt tosissanne rupeatte vertailemaan niin 18-vuotia on fyysisesti vielä ihan lapsi.

Miten 18 vuotias on fyysisesti ihan lapsi?? ja tuo 18 ja 38 vuotias oli tuossa vain esimerkkinä, kuitenkin kohtuullisen suuri ikäero..

Mä itse 18 vuotiaana seurustelin 31 vuotiaan kanssa jo näin jälkikäteen se oli liian iso ikäero. Toisella pikkasen enemmän kokemusta ja todellakin osas käsitellä mua ihan mennen tullen, manipuloida ehkä vähän...

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

Miten 18 vuotias on fyysisesti ihan lapsi?? ja tuo 18 ja 38 vuotias oli tuossa vain esimerkkinä, kuitenkin kohtuullisen suuri ikäero..

Tyttöjen lantio on vielä tosi kapea 18-vuotiaana ja pojilla pituuskasvu kesken. Ja tämä siis koskee kaikkia 18-vuotiaita. Lisäksi on tapauksia, joissa fyysinen kehittyminen on vielä pahemmin kesken.

siskoni appivanhemmat ovat alkaneet aikanaan seurustelemaan kun mies oli 40v ja nainen 20v. ovat siis vieläkin naimisissa onnellisesti, miehellä ikää melkein 80v. ihan ok minusta.

Miksei olisi?

Vaikka 38 v olisi kiinnostunut 38-vuotiaasta, voi sekin olla epätervettä.

Eli riippuu mm. siitä, millaisia nuo 18 v ja 38 v ovat.

Itse ainakin olin täysin nainen 18 v iässä. Kropaltani ja haluiltani.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vanhempieni sukupolvi on yleensä mennyt 18 veenä naimisiin ja alkanut lisääntymään, joten en näe asiassa mitään ongelmaa.

Niin, mutta sunkin vanhempien sukupolvi meni suunnilleen samanikäisten kanssa naimisiin.

Sinänsä hassua, koska mun vanhempien ja isovanhempien sukupolvet eivät todellakaan menneet heti 18-vuotiaina naimisiin ;) .

Yhteistyössä