Onko tillä sauna "rituaaleja"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sauna tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sauna tonttu

Vieras
Tuli eräästä sauna aloituksesta mieleen, et millaisia sauna "rituaaleja" teillä on?
Meil lähes poikkeuksetta on saunassa "omat" paikkamme.. sekä saunassa usein napostellaan mantariinia/appelsiinia/omenaa..TODELLA maukasta ja raikasta! Mies käy lähes poikkeuksetta ulkona mä harvemmin

Jos kaksin saunotaan miehen kanssa siinä saattaa venähtää parikin tuntia,kun välillä istutaan ulkona vilvottelemassa. Lasten kanssa, kun ollaan niin aina toinen saa laittaa saunahajua ja sit on pari saunatonttua. Omat vakiintuneet paikat meillekkin on muotoutunut.

On :D
Mä meen eka suihkuun ja täytän löylyämpärin.
Mies avaa saunakaljat ja vie ne saunaan.
Sit mä meen heittää ekat löylyt ja mies menee suihkuun.
Aina istutaan samoilla paikoilla ja joka kerta pitää piirtää höyrystyvään ikkunaan jotain..
Pienten löylyjen jälkeen meen pesulle ja mies jää vielä saunomaan..
Tarkkaa puuhaa :laugh:

:D mä menen yleensä ensin suihkuun ja saunaan mennessä ojennan miehelle löylykiulun. Istutaan samoila paikoilla..mä lähen ensin suihkuun, ja sillä aikaa ku laitan hoitoaineen päähän mies alottelee suihkua! mä pesen päänilopullisesti siinävaiheessa ku mies saippuoi itteensä..ja liki aina näin!

Omat paikat ja tietty "marssijärjestys" oman perheen kesken. Eli mie meen ekaks, otan parit - kolmet pienemmät löylyt ja sit tulee mies ja alkaa kunnon löylynheitto. Sit mie ekaks suihkuun ja mies tulee kun mie lopettelen.

Omat paikat ja poika heittää löylyt omasta kiulusta kun sillä on sellanen lasten oma setti. Jos saunatuoksua käytetään niin minä heitän siihen väliin sit löylyt.
Lopuksi poika heittää kipakat löylyt saunatontulle :D

Juu omat paikat meilläkin esikko istuu sopivassa muovi saavissa alimmalla lauteella (vähän pienempi kun amme)
Mies taasen ihan kiukaan vastapäätä.
Minä kylvetän poikaa suihu tilassa ja vaihdetaan vuoroa.
lopuksi sillai että lapset ovat suihkun alla ja jompi kumpi meistä nauttii löylyistä! sitten yhteinen pesu ja kuivaus+ rasvaus ja vaatetus rumpa.

Ei oo. Saunominen menee milloin mitenki. Aika harvoin nykyään koko poppoo kerralla, tahtoo mennä liian kovaääniseksi ja hurjaksi. Toinen saunottaa, toinen pukee ja välillä vaihtuu vuoro. Joskus nuo vanhimmat käy saunassa kaksin.

Ei kumpikaan erityisesti tykätä saunoa. Minä suorastaan inhoan saunomista. Varmaan kaksi vuotta vierähtänyt niin, että en ole saunassa käynyt. Olisko se tuo alhainen verenpaine ja migreeni vai mikä, mutta paha olo siellä aina tulee. En myöskään hikoile saunassa lainkaan, joten olo on aika inhottava siellä kuumassa.

Tervainen saunatuoksu kuuluu talvisaunaan ja joulusaunaan, käydään välillä ulkona olusella ja istumassa, sitten taas löylyttelemään, ympärivuoden juu, 30 asteen pakkasilla aika lyhyeksi tosin jää ulkoilut. :whistle: Lapset rakentelee leikkejään vannoihinsa ja nauttivat saunajuomiaan kylppärissä.

Ensin otetaan kunnon löylyt ja sitten ulos vilvoittelemaan, ellei ole ihan kauhean kylmää. Vilvoitellessa mies juo olutta, minä siideriä ja poika limsaa. Nyt, kun asutaan "yläilmoissa", on 7. kerroksen kattoterassilta kiva seurailla keskikaupungin liikennettä.
Ja tietysti saunomiseen liittyy ehdottomasti se, että mies pesee minut ja minä miehen ja toisinaan vielä pojankin.

Meillä pitää ensin työntää koira mun paikalta pois ja sit se pitää käskee ekojen löylyjen jälkeen pesuhuoneeseen. sit tulee kissa steppailemaan kaiteilla. Yleensä molemmat vielä jäävät kattomaan surullisina lasioven läpi että sinne ne nyt jäivät ite saunomaan ja me jouduttiin ulos.

Pakko kertoa miten mä luin...onko tilillä rituaaleja.saunan jotenkin ohitin kiireessäni pois :ashamed: :ashamed: :ashamed:

joo tili tulee ja laskut vie, vähän aikaa ihailen palkka päivän saldoa ruudulta, mutta tuikkasen koneen äkkiä kiinni kun viimeinen lasku on maksettu :D

Saunarituaaleja ei ole, oma sauna jossa välillä käydään,välillä ei. voi mennä viikkojakin ettei käydä ollenkaan saunassa. Talvella tulee enemmän käytyä

Meillä saunotaan monta kertaa viikossa appiukon luona. Siellä on puusauna ja sitä on mukava muiden töiden lomassa lämmitellä. Miehen kanssa rakastetaan saunomista, menee helposti kolme tuntia ainakin kun jäähyttelee jne. Meillä puhutaan kaikki vakavat asiat ja viikon juorut je muut saunassa :D Omat paikat on vakiot, mies ottaa olutta, minäkin otin ennen, mutta en nyt kun olen raskaana.
Parasta saunareissussa on se, että me aina pestään toisemme kauttaaltaan pesusienellä, pestään myös hiukset ja hierotaan samalla. Sitten saunassa valellaan toisiamme viileällä vedellä ja "härnätään". Toki saunassa myös rakastellaan ja se pesusessio on ihana esileikki :heart: Pukuhuoneen sohva on ollut kovalla kulutuksella B)

Meil isäntä tääl nauraa et muilla paistetaan saunan kiukaalla foliossa makkaraa, mut meillä paistuu omenat :D piti viel käydä kaivaan jäätelöä päälle :laugh: mekö muka makian persoja?

Yhteistyössä