Onko totta, että papakoe 5 vuoden välein riittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Varasin siis ajan omaläkärille papakokeeseen ja kun menin sinne ja kerroin että on otettu papa 2v. sitten ja oli puhdas, niin lääkäri sanoi ettei tarvitse ottaa vielä, että riittää 5v. välein joukkotutkimuksessa. Otti sen kuitenkin tarkistuksen yhteydessä, kun se nyt oli sitten sama siinä tilanteessa.

Ja entä perus gynetarkastus, kuinka usein sellanen pitäis tehdä?

Vähän kans yllätyin tuosta et viiden vuoden välein riittää, kun kävin 2v. sitten joukkotutkimuksessa papassa, sanoivat että seuraava on taas 5 vuoden päästä, mutta kannattaa käydä välissä ottamassa se omalääkärillä tms.

Taidan kuitenkin käydä edelleen 2v. välein lääkärin puheista huolimatta, tai seuraavaksi 3v. päästä meen sinne joukkotutkimukseen.

ap

Minä kävin just kesällä joukkoseulonnassa ja kyllä sielläkin sanoivat että yhden kerran olisi hyvä ottaa tässä välissä ennen seuraavaa joukkoseulontaan viiden vuoden päästä.

[QUOTE="vieras";27694150]Varasin siis ajan omaläkärille papakokeeseen ja kun menin sinne ja kerroin että on otettu papa 2v. sitten ja oli puhdas, niin lääkäri sanoi ettei tarvitse ottaa vielä, että riittää 5v. välein joukkotutkimuksessa. Otti sen kuitenkin tarkistuksen yhteydessä, kun se nyt oli sitten sama siinä tilanteessa.

Ja entä perus gynetarkastus, kuinka usein sellanen pitäis tehdä?[/QUOTE]

Mulle sanoi kanssa näin yksi lääkäri, kun olen käynyt 1 - 2 vuoden välein. Tuntuu kyllä aika pitkältä väliltä, varsinkin kun jotain luokan kohoamistakin joskus oli.

kuulemma jos aina ollut papa puhdas ja on vakituinen kumppani, niin ei ole tarvetta useammin käydä. Kuulemma nykyisin ei alle 25-vuotiaaltakaan oteta papaa, jos on sama kumppani ollu väh. 2v. tai jotain sinnepäin.

ap

Minulta otettu joskus vuonna 2009 ja nyt kapselin vaihdon yhteydessä lääkäri mietti tarvitseeko mennä. Päätyi siihen että ei, koska ehkäisytyyppi? tai seksikumppani ei ole muuttunut.

Minulla otettiin papa, jolloin vastaus oli kakkonen. Edellisen kerran vuotta aiemmin oli puhdas.

Sanottiin vaan että varmaan joku tulehdus sotkee tulosta.

Otettiin puolen vuoden päästä uudestaan varmuuden vuoksi. Tällöin olikin jo CIN3.

Eli sanoisin että ei riitä. Papakoe otetaan vain yksittäisestä kohdasta, muutoksia voi ollakin siinä vieressä.
Käykää papassa maksimissaan parin vuoden välein. Lääkäreiden ja hoitajien puheisiin ei kannata niin tuudittautua, heille se sinun terveytesi ei ole kovinkaan tärkeä. Olet vain yksi tapaus muiden joukossa.

Mulle kans lekuri sano et 3 vuoden välein riittää mun ikäselle ihmiselle. Tuo 5 vuotta kuulostaa kyl tosi pitkältä.. Ehkä lääkäri ei halunnut tehdä sulle tutkimusta :D ?

Tiedän yhden lääkäriaseman, missä gyne ei ota papa kokeita. Siis ikinä! Ystäväni kävi siellä nuorena ja yritti joka kerta kysyä olisiko hyvä ottaa papa, nii lääkäri vastas, et ei tällä kertaa, ei sitä tarvi ottaa niin useasti. Sit ku muutti, eikä varmaan 6 vuoteen ollu käyny kokeessa, nii uudenpaikkakunnan gyne meinas lentää tuolilta, kun kuuli tilanteesta :D

En sit tiiä miks se lääkäri ei suostunut papa koetta ottamaan.. Ehkä ei osannut :o

Yhteistyössä