Onko trendi muuttunut lähiönimissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -handelsbanken-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viitsitkös nyt vääntää rautalangasta mikä ihme on lähiönimi?

Mun käsitykseni mukaan on aivan normaalia, että lapsen saava sukupolvi antaa isovanhempiensa nimiä lapsilleen. Niin se tuolla isossa maailmassakin on tapana. Onks sekin lähiötä?

En oo lähiössä vielä kuullu väinöä tai ainoa. Mikoa, Mineaa jne nimiä kyllä.

Tämän päivän lähiönimet eivät yleensä ole suomenkielisiä vaan jonkinlaisia muunnoksia jostain kansainväliseltä kuulostavasta nimestä.

lähiössä lähiönimet tunnetaan myös ysäriniminä, eivätkä siksi enää ole niin suosittuja, minusta isovanhempien nimet ei oo mitään lähiönimiä sinänsä. ehkä jos joku keksii kirjoittaa Väinön tuplaveellä, tai Helkan ceellä niin ne vois olla lähiönimiä sitten.

[QUOTE="shihtzu";24875463]Minä sitten inhoan sanaa lähiönimi. Mistä tuollainen termi on edes saanut alkunsa.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Sitäpaitsi niin moni suomalainen asuu lähiössä, että varmaan lähes jokainen nimi voi olla lähiönimi :D

[QUOTE="shihtzu";24875463]Minä sitten inhoan sanaa lähiönimi. Mistä tuollainen termi on edes saanut alkunsa.[/QUOTE]

Olisko jonkinlainen suomennos white trash-nimityksestä? Ainakin tuo Jemina-Jessica yms. nimivalinnat sopii siihen kuin tikka tauluun...

Yhteistyössä