Onko tuo poikani kaheli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suurperheen yksinhuoltajaäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suurperheen yksinhuoltajaäiti

Vieras
8-vuotias poikani puhuu todella omituisia asioita ja olen alkanut pelkäämään, että hän on jotenkin päästään vialla, esim. kehitysvammainen tai jotain. Hän sanoo esimerkiksi opettajaansa "kouluäidiksi" ja paidan hihoja "housupaidaksi". Kissanpentunsa hän on nimennyt Tumpuksi ja kertoo usein ihmisille, että "Kissani Tumpun hengitys haisee kissanruoalle". Viime kesänä kun ostin lapsilleni vähillä rahoillani jäätelötötteröt, poika laittoi oman jäätelönsä otsaansa ja sanoi että "Olen yksitötteröinen".

Muista neuvoa häntä, että jos nenästä tulee verta, hän on kaivanut sitä liikaa -- tai sitten liian vähän. Oi, Ralph Wiggum on mainio! Pitääkin katsoa pari jaksoa Simpsoneita, kiitos muistutuksesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Suurperheen yksinhuoltajaäiti;27404493:
Viime kesänä kun ostin lapsilleni vähillä rahoillani jäätelötötteröt, poika laittoi oman jäätelönsä otsaansa ja sanoi että "Olen yksitötteröinen".

Tässä tilanteessa olisin kyllä enemmän huolissani siitä, että äidillä on niin vähän rahaa, että jäätelön ostaminen lapsille on kesän erityistapahtuma, sekä siitä, että äiti ei näe mitään hauskaa sanaleikissä yksisarvisen ja yksitötteröisen suhteen...

8-vuotias poikani puhuu todella omituisia asioita ja olen alkanut pelkäämään, että hän on jotenkin päästään vialla, esim. kehitysvammainen tai jotain. Hän sanoo esimerkiksi opettajaansa "kouluäidiksi" ja paidan hihoja "housupaidaksi". Kissanpentunsa hän on nimennyt Tumpuksi ja kertoo usein ihmisille, että "Kissani Tumpun hengitys haisee kissanruoalle". Viime kesänä kun ostin lapsilleni vähillä rahoillani jäätelötötteröt, poika laittoi oman jäätelönsä otsaansa ja sanoi että "Olen yksitötteröinen".

niin se on koulussa ja muistuttaa äitiä? joka käskee. niin housu paita?tumpun hengi haisee? kysyit tosissaan? voit aina korjata sanoja ei se mee niin vaan myö sanotaan näin!

Mikset koulun kautta rupee hoitaa pojan asioita? Ota yhteyttä vaikka kouluterveyden hoitajaan ja sitä kautta yrität päästä vaikka koulupsykologille. Kyllä ne ohjaa sitten eteenpäin, jos tarvetta siihen näkevät. Mutta, toi käytös voi johtaa hyvin äkkiä siihen, että poikaasi aletaan kiusata ja voi mennä pahemmaks sitä mukaa.

[QUOTE="vieras";27404613]niin se on koulussa ja muistuttaa äitiä? joka käskee. niin housu paita?tumpun hengi haisee? kysyit tosissaan? voit aina korjata sanoja ei se mee niin vaan myö sanotaan näin![/QUOTE]

Siis korjaa 8vuotiaan sanoja? anteeksinyt vaan mutta normaali 8vuotias kyllä ymmärtää mikä on paidanhiha,kuka ope ja kuka äiti! yms.

osaako puhua?

voi ristus mitä vastauksia. lapsi ihan selvästi leikkii mielikuvituksella,asioilla jotka ei nyt välttämättä niin soveliaita ole. niistä kun ohjaa ja sanoo opastaen et, noin ei sovi tehdä niin menee tuon ikäisellä perille. hihajutut sunmuut saa kyllä opetettua oikein. kaikki ei opi asioita tietyssä syklissä niin kuin kirjoissa opetetaan. Esim. oma poikani nyt 12v. sanoi vielä 9vuotiaana jäätelöä nuolujääksi eikä kukaan sitä pitäny epänormaalina. jos noista alkaa liikaa höösäämään niin lapsi vaan hämmentyy ja kehitys jää jälkeen, jos ei jopa taannu

[QUOTE="voivoi";27404718]voi ristus mitä vastauksia. lapsi ihan selvästi leikkii mielikuvituksella,asioilla jotka ei nyt välttämättä niin soveliaita ole. niistä kun ohjaa ja sanoo opastaen et, noin ei sovi tehdä niin menee tuon ikäisellä perille. hihajutut sunmuut saa kyllä opetettua oikein. kaikki ei opi asioita tietyssä syklissä niin kuin kirjoissa opetetaan. Esim. oma poikani nyt 12v. sanoi vielä 9vuotiaana jäätelöä nuolujääksi eikä kukaan sitä pitäny epänormaalina. jos noista alkaa liikaa höösäämään niin lapsi vaan hämmentyy ja kehitys jää jälkeen, jos ei jopa taannu[/QUOTE]

pikku pennuks? siis ihan muuten viisas?

Yhteistyössä