Onko tutista vieroittaminen auttanut yöuniin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paula O.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paula O.

Vieras
Meillä likalla 1v2kk tutti käytössä, enimmäkseen vain päikkäreillä ja öisin. Aina kun olen ajatellut tutin ottaa pois niin tuntuu, että tytön tutin käyttö vaan yltyy :o ja sitten se on jäänyt...

Joskus olen jostain kuullut, että yöunet on parantuneet kun tutista on luovuttu.
Meillä likka kitisee/itkee TODELLA USEASTI pitkin yötä tutin perään ja mä olen aika sippi kun koko ajan unet keskeytyy :/

Joten mietin vaan, että pitäiskö "raa`asti" kertaheitolla ottaa tutti pois ja kokeilla...?

Miten teillä on vaikuttanut yöuniin?

meillä on molemmilla lapsilla yöunet parantuneet sen jälkeen ku tutti on jätetty pois. me vietiin yhdessä lapsen kanssa tutti roskiin ja sen jälkeen sitä ei kaivattu. muutaman kerran kyseli perään, mut sit muisti et se on roskissa.

te teette omalle lapselle, niinkuin parhaaksi näätte! mut mä suosittelen jättämään tutin pois.
meillä oli silloin myös samanlainen tilanne, ja mä olin ihan poikki.

Meillä unitutin pois ottaminen vaikutti tosi oleellisesti tytön unien laatuun. Kertaheitolla se lähti tuossa 2-vuotispäivän kynnyksellä (nukahtamisvaiheessa oli ollut siihen asti käytössä) ja yhden päivän tyttö kyseli sen perään. Heräilyt vähenivät ja tätä nykyä meidän tosi levottomasti nukkunut heräilijä nukkuu oikein hyvin yönsä ja päiväunensa =)

en tuosta tutista vieroittamisesta tiedä, sillä meidän 1,5v syö tuttia edelleen yötä päivää, mutta tuohon yöitkuun meillä auttoi, kun laittoi sängyn täyteen tutteja, eli jokun hän sitten kuitenkin löytää ilman apua.. ;)

Meillä jäi tutti pois 1v4kk. Joitakin kertoja yössä heräsi ja huusi tutin perään. Kun ei ollut enää tuttia, itki pari iltaa, mut öisin ei juuri enää heräillyt kun ei tarvinnu kadonnutta tuttia etsiä. Ja jos heräsi, huikka vesipullosta autto ja jatkoi unia.

tytöllä ei auttanu vaan nykyään nukahtaa vain nokkamukin avulla jos herää öisin... ennen laittoi itse tutin suuhun ja jatkoi uniaan ja vaikka vuos sitten tutti otettu pois niin edelleenkin käy pikkuveljen tuttia nappaamassa suuhun

Kivoja vastauksia tullut =)

Ehkäpä mä sitten vaikka tuossa viikonloppuna otan tutin kokonaan vekka eikä takaisin tule. Saas vaan nähdä miten kestän sen huudon ja jos likka ei suostu nukahtamaan ollenkaan ilman tuttia :|

Alkuperäinen kirjoittaja AP Paula O.:

Ehkäpä mä sitten vaikka tuossa viikonloppuna otan tutin kokonaan vekka eikä takaisin tule. Saas vaan nähdä miten kestän sen huudon ja jos likka ei suostu nukahtamaan ollenkaan ilman tuttia :|

Kyllä lapsi jossain vaiheessa nukahtaa. Siihen menee enemmän tai vähemmän aikaa, mut lopulta nukkuu. Huuto raskasta ekana päivänä, mut sinnikkäästi vaan. Pian se sen unohtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
en tuosta tutista vieroittamisesta tiedä, sillä meidän 1,5v syö tuttia edelleen yötä päivää, mutta tuohon yöitkuun meillä auttoi, kun laittoi sängyn täyteen tutteja, eli jokun hän sitten kuitenkin löytää ilman apua.. ;)

Tämän en usko auttavan koska viimekin yönä likka kyllä tuttia näpräsi, mutta rauhottui jatkamaan unia vasta kun minä laitoin sen suuhun :headwall:

Ja meillä on käytössä kaksi tuttia: toinen hoitolaukussa ja toinen kotikäytössä enkä enempää aio antaa, en halua opettaa siihen, että tutti on koska vaan ja missä vaan saatavilla =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AP Paula O.:

Kyllä lapsi jossain vaiheessa nukahtaa. Siihen menee enemmän tai vähemmän aikaa, mut lopulta nukkuu. Huuto raskasta ekana päivänä, mut sinnikkäästi vaan. Pian se sen unohtaa.

Joo no näinhän se taitaa mennä =)
Tai oikeastaan pelkään sitä, ttä likka vaan höpöttää ja löpöttää sängyssään kun ei ole tuttia suussa tuomassa unta...
Noh, kokeilemalla se selviää :)

Yhteistyössä