Onko työkkärin työharjoittelupaikkaan pakko hakea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";27209971]nippa nappa kattaa bensakulut muttei lastenhoito maksut joihin menee 300e/kk. Vaikka olenkin harjoittelussa teen 8h työpäivää seison koko päivän ja työ on raskasta. ja saan käteen siitä vähemmän kun olen kotona vaan. Se on väärin![/QUOTE]

Hae oikeesti ihmeessä harkkapaikkaa jostain lähempää ja kivemmasta paikasta. harjoitteluun voi mennä mihin vain....kysy vaikka lapsesi tarhasta, eri ryhmästä. siihen en ota kantaa onko oikein pakottaa ilmaiseen työharjotteluun ketään, mutta harjottelun työaika on 6h /pvä eikä päivähoitomaksuja mene, kun tuloja on niin vähän.

[QUOTE="Gilda";27210099]Hae oikeesti ihmeessä harkkapaikkaa jostain lähempää ja kivemmasta paikasta. harjoitteluun voi mennä mihin vain....kysy vaikka lapsesi tarhasta, eri ryhmästä. siihen en ota kantaa onko oikein pakottaa ilmaiseen työharjotteluun ketään, mutta harjottelun työaika on 6h /pvä eikä päivähoitomaksuja mene, kun tuloja on niin vähän.[/QUOTE]

päivähoitomaksuja voi mennä kun huomioidaan myös puolison tulot

[QUOTE="Gilda";27210099]Hae oikeesti ihmeessä harkkapaikkaa jostain lähempää ja kivemmasta paikasta. harjoitteluun voi mennä mihin vain....kysy vaikka lapsesi tarhasta, eri ryhmästä. siihen en ota kantaa onko oikein pakottaa ilmaiseen työharjotteluun ketään, mutta harjottelun työaika on 6h /pvä eikä päivähoitomaksuja mene, kun tuloja on niin vähän.[/QUOTE]

vaikea mennä mihinkään lähemmäs harjoitteluun kun asuu landella mis 20km säteellä pelkkää peltoa ja metsää. Ja en saa ilmaista päivähoitoa kun miehelläni kuitenkin tuloja hyvin. Muttei mun mies niin mukava ole että maksais hoito tai bensakulut.

[QUOTE="...";27210136]vaikea mennä mihinkään lähemmäs harjoitteluun kun asuu landella mis 20km säteellä pelkkää peltoa ja metsää. Ja en saa ilmaista päivähoitoa kun miehelläni kuitenkin tuloja hyvin. Muttei mun mies niin mukava ole että maksais hoito tai bensakulut.[/QUOTE]

Yhteiset lapset niin kyllä mieskin voi maksaa hoitomaksut

Jos et ota yhteyttä tuohon työharjoittelupaikkaan, ni työkkäri voi pistää siulle karensin.
Ja tarviat tosiaan lääkäritodistuksen jos et pysty töihin.

[QUOTE="...";27210136]vaikea mennä mihinkään lähemmäs harjoitteluun kun asuu landella mis 20km säteellä pelkkää peltoa ja metsää. Ja en saa ilmaista päivähoitoa kun miehelläni kuitenkin tuloja hyvin. Muttei mun mies niin mukava ole että maksais hoito tai bensakulut.[/QUOTE]

Hmm. ei tuos sitten paljonkaan vaihtoehtoja jää, eli et taida toimeentulotukeakaan saada jos karenssi tulee miehesi tulojen takia. kannattaa varmaan nyt jutella miehenkin kanssa että mitä kannattas tehdä. maksaako hän sun ja lasten elättämisen äitiyspvärahaan asti vai maksaako osan pävähoitomaksuista. sinänsä ymmärrän kyllä että ikävä tilanne tuollasen harkkapätkän takia lapsi tarhaan ja hyöty on aika vähäinen työkokemuksen saati sitten talouden kannalta, mutta fakta taitaa olla että ainoa vaihtoehto on mennä harjotteluun, hakea sairaslomaa tai todistus siitä ettei pysty ko. seisomatyötä tekemään, tai sitten elellä jonkin aikaa miehen tuloilla.

Ei ole pakko mennä työkkärin 'paskapaikkoihin' tai 'kannattamattomiin' harjoitteluihin jos hankit ihan itse sulle kelpaavan työn. Sellaiset jotka eivät itse tee mitään kyllä joutuvat pakotetuksi ties mihin.
Sä olet itse valinnut asua landella ja ottaa miehen joka ei suostu omaa lastaan elättämään, joten elä sen kanssa äläkä pistä yhteiskuntaa maksamaan sun virheistä.

Ei sinun ole pakko mennä työharjoitteluun, mutta kai ymmärrät ettet voi elää yhteiskunnan tuella tekemättä mitään. Nyt valitset sitten karenssin tai haet harjoittelupaikkaa jo tuosta kaupasta tai sitten sovit työkkärin kanssa, että haet johonkin toiseen paikkaan. Ei ole kenenkään etu, että kotona nautitaan työttömyyspäivärahasta eikä aiota työllistyä.

Saathan sä kaiken kaikkiaan enemmän kuin 9€/pv.Kyllä sen työttömyyskorvauksen eteenkin voi jotain tehdä.Kaupassa pärjäät varmasti ihan hyvin, vaikka oletkin raskaana.

Hyllyttäminen on ihan helvetin raskasta. Tiedän koska olen ollut. Joten turha mennä sanomaan että pärjäät varmasti ihan hyvin, kun itsellä ei selvästikään ole hajuakaan millaista se työ on. Harjoittelijat tasan tarkkaan hyllyttävät kaupassa!

Menet ja haet kyseiseen paikkaan, tai hankit itse mieleisemmän työn.

Muussa tapauksessa et oikeastaan ansaitsekaan työttömyysetuuksia, joten ole sitten ilman.

Vaikka orjuus on kaikkialla maailmassa virallisesti kielletty, on esitetty arvio, että orjia olisi tällä hetkellä eri puolilla maailmaa 27 miljoonaa. Kansainvälisen orjuutta vastaan taistelevan Anti-Slavery International -järjestön mukaan nykyajan orjuutta on ihmiskauppa eri muotoineen. Yksi orjuuden muodoista on Suomessa harjoitettava ihmisten pakottaminen tekemään työtä palkatta.

[QUOTE="nono";27213868]Vaikka orjuus on kaikkialla maailmassa virallisesti kielletty, on esitetty arvio, että orjia olisi tällä hetkellä eri puolilla maailmaa 27 miljoonaa. Kansainvälisen orjuutta vastaan taistelevan Anti-Slavery International -järjestön mukaan nykyajan orjuutta on ihmiskauppa eri muotoineen. Yksi orjuuden muodoista on Suomessa harjoitettava ihmisten pakottaminen tekemään työtä palkatta.[/QUOTE]

Kukaan ei pakota tekemään työtä. Jokainen voi valita aivan vapaasti, ja sossu estää silti nälkäkuoleman.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;27209770:
Entä jos suoraan vain soittaisin sinne työkkäriin ja valittaisin siitä, että on niin vaikea raskaus kun on kovat pahoinvoinnit ja väsymystä sun muuta? Ymmärtäisköhän ne siellä ollenkaan?

En usko, että onnistuisi minulta tuo huonosti käyttäytyminen sinne paikkaan hakiessa. :/

Onko sun raskaus sitten oikeasti vaikea ja olo nii-in huono? Ymmärrät kai, että työkkäri todellakin haluaa lääkärintodistuksen siitä, ettet töihin kykene.

Haastattelussa ei kannata käyttätyä huonosti, mutta voithan sanoa olevan todennäköistä, ettet kovin pitkään pysty työskentelemään. Miten pitkästä ajasta tässä olisi kyse?

Mulle ei ole ikinä työkkäristä tarjottu mitään harjottelupaikkaa. On sanottu vaan, että itse pitää sellaset hankkia! Että ilman syytä en ymmärrä minäkään tuollasta lusmuilua. Mä menisin ilomielin harjoitteluun siksi aikaa, kunnes todella olisi äitiysloman tai saikun aika. JOS siis tulisin valituksi, sitähän et vielä tiedä, ja jos muitakin ehdokkaita heillä on, todennäköisesti valitsevat jonkun ei-raskaana olevan, vaikkei se virallinen syy olekaan.

Yhteistyössä