Onko tyttärelläni lukihäiriö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Joo, voi olla että huolehdin turhaan, tiedän. Kuitenkin minua vaivaa että hän osaa luetella aakkoset, mutta kun näkee kirjaimet niin ei tunnista kaikkia; voi esim. väittää että e on k. Hassua kyllä hän osaa kirjoittaa sanoja kun kuulee kirjaimet.

Hän on 7v., aloitti eka luokan viime kuussa joten aikaa on vielä oppia. Matikassa hän on ilmiömäinen, mun ei tarvitse kuin sanoa mitä tehtävässä pitää tehdä ja hän laskee itse oikein, ilman mitään apua.

Ehkä tämä on mulle ongelma siksi, että noi kolme muuta ovat osanneet lukea kouluun mennessään. Matikan kanssa taas ovat vääntäneet itkua ihan eka luokasta lähtien.

Kokemusta lukihäiriöstä? Miten ilmenee tuossa iässä? Ja, kyllä olen googlettanut, nyt haluaisin kuulla käytännön kokemuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja lukihäiriöisten lasten äiti:
eipä oikein kuulosta lukihäiriöltä, hyvin usein lukihäiriöön liittyy lisäksi ongelmat matematiikassa.

Minulla on matemaattisesti erittäin lahjakas mies, jolla on lukihäiriö kuten kaikilla sisaruksillaankin.

Meidän 3vee sanoo usein tavut erijärjestyksessä esim. pelipala (palapeli) jne ja mietin kans, että onkohan kuinka todennäköisesti lukihäiriö??

Yhteistyössä