Onko ulos tai liikkumaan lähtö vaikeaa? Jos kyllä, lue tämä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei,

Jos koet, että vaatteiden pukeminen päälle ja ovesta lenkille tai ihan vain ulkoilemaan lähteminen tyssäävät saamattomuuteen tai johonkin muuhun syyhyn, niin mitkä asiat sinut sitten edes joskus harvoin saavat tuon kynnyksen kuitenkin ylittämään? Saatko itsesi kuitenkin raahattua esim. kuntosalille tai jumppaan helpommin? Jos, niin minkä ajattelen olevat näissä erona?

Onko liikkeelle lähteminen kotoa lopulta kiinni pelkästään omasta tahdosta? Helpottaako asiaa, jos on sopinut jonkun kaverin kanssa treffit esim. kävellenkin muodossa? Vai millaiset asiat sinua auttavat lenkille lähtemään ja millaisten asioiden ajattelisit auttavan, että kävisit lenkillä jopa ihan säännöllisesti?

Kyllä se kaveri on mulle se tärkein tekijä. Yksin tulee vaan touhuttua sisällä.
Sekin jo auttaa, että sovitaan esim kahvipöydässä porukalla että tänään kullakin paukkuu askelmittarissa kymppitonni rikki ja huomenna vertaillaan, mutta kyllä se oikea seura innostaa enemmän.

Silloinhan se on helppoa, kun liikunta/ulkoilu on jokapäiväinen tapa. Silloin ei edes mieti, jaksaiskohan nyt vai ei, vaan automaattisesti menee.

Mutta kun rutiini katkeaa, ja jos kestää yhtään pidempään, muuttuu lähtö koko ajan vain vaikeammaksi.
Tällöin auttaa se, että ei istu sohvalle, ennen kun on lenkillä käynyt. Sohvalta on kymmenen kertaa vaikeampi lähteä kuin seisoviltaan olosta.

Haluaisin käydä iltaisin pitkillä kävelylenkeillä mutta en uskalla liikkua yksin tuolla, ja varsinkin nyt kun on vielä pimeää iltaisin. Joka paikassa geeniperimämme rikastajat vaanimassa yksinäisiä naisia.

Hei,

Jos koet, että vaatteiden pukeminen päälle ja ovesta lenkille tai ihan vain ulkoilemaan lähteminen tyssäävät saamattomuuteen tai johonkin muuhun syyhyn, niin mitkä asiat sinut sitten edes joskus harvoin saavat tuon kynnyksen kuitenkin ylittämään? Saatko itsesi kuitenkin raahattua esim. kuntosalille tai jumppaan helpommin? Jos, niin minkä ajattelen olevat näissä erona?

Onko liikkeelle lähteminen kotoa lopulta kiinni pelkästään omasta tahdosta? Helpottaako asiaa, jos on sopinut jonkun kaverin kanssa treffit esim. kävellenkin muodossa? Vai millaiset asiat sinua auttavat lenkille lähtemään ja millaisten asioiden ajattelisit auttavan, että kävisit lenkillä jopa ihan säännöllisesti?

ällö vinkki. tekopirteä. lässytystä. :poop::poop:

Ei mikään auta. Ei niin mikään. Joskus harvoin tulee tarve lähteä. Kesä on niin paljon parempaa aikaa kun hyötyliikuntaa mökillä ja metsässä samoilua. Päämäärätön lenkkeily vaan ei innosta. Saatikka jumppa.

Tämän ketjun päämäärä ei ole myydä mitään, mutta selvittää, että mihin muilla tökkää ulos ja liikkumaan lähteminen. Olen itse todella riippuvainen siitä, että on seuraa lenkille, mutta mahtaako tuo sama olla monella muullakin se ongelma (itsekurin/tahdonvoima puutteen jälkeen)?

Mulla on kaksi pakottavaa tekijää, nimittäin nuo koirat. Jos on oikeasti ihan super laiska olo, niin sitten saavat resuta tuossa pihassa. Mutta yleensä kun liikkeelle lähtee, tulee käveltyä vähintään 5km lenkki.

Haluaisin käydä iltaisin pitkillä kävelylenkeillä mutta en uskalla liikkua yksin tuolla, ja varsinkin nyt kun on vielä pimeää iltaisin. Joka paikassa geeniperimämme rikastajat vaanimassa yksinäisiä naisia.
Anteeksi vaan, mutta ainakin täällä päin ne norkoilevat keskustan alueella. Harvemmin näkyy muualla.

Tässä on yks ulkomaalaistaustainen.
Ma ainakin vaanin yksinäisiä naiseja saaliikseni ja joskus onnistun jonkin saamaankin.

Mulla on kyllä sievä ulkokuori ja ruskeat silmät

Kysele naapureilta koiraa lenkkeilykaveriksi. Moni voisi tykätä, kun joku tekisi esim. tunnin lenkin sovitusti.
Tietysti tämä vaatii ensin tutustumisen koiraan omistajan läsnäollessa, mutta näin minä tekisin, jos olisin koiraton :)

Mun on helppo mennä ulos jos saan olla itsekseni, kaikki turha kontakti muihin ahdistaa ainakin tällä hetkellä. Ja toisaalta, jos lähtisin , minne edes menisin? Paitsi kauppaan.

Mksi tämä piti lukea, jos tuo on vaikeaa? On vaikeaa, eikä helpottunut aloituksestasi yhtään. Mulla on ainakin se, etten mene minnekään, ellei ole menoa. Kävelylle on niiin boring, samoin hiihto, pyöräily, kuntosali, juoksu, liikkuminen ainoana syynä ylipäänsä - yök!

Yhteistyössä