Onko uunilenkki juustolla ja keitetty makaroni sinusta ruoka mitä kehtaisi tarjota perheelleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Uunissa valmistetaan uunilenkki juustolla. Kattilassa keitetään makaronia.

Ei mitään muuta, kauhallinen makaronia lautaselle ja pala lenkkiä ja syömään.

Onko tuo teistä ruokaa??? Kehtaisitteko tarjota puolisollenne, entä lapsillenne? Tai anopille tai serkulle?

Hyi, kuivaa makaronia... Ei... Missä kaikki kasvikset? En kehtaisi tarjota tuollaista. Ehkä 1v lapsi tykkäisi kun saa nyppiä makaronia sormilla suuhun mutta olisi se sillekin liian yksitoikkoista.

Kyllä tuohon jonkun kastikkeen tarvitsee ja salaattia ja sitten kelpaa nirsojen pikkulasten ruoaksi. Aikuisille ei voi tarjota tuollaista.

Sitten tulisi vielä kasvissyöjä ruokailemaan ja saisi kauhallisen pelkkää keitettyä makaronia xD ilman mitään kastikkeita... jopa on herkullinen ruoka...

Lisää tuohon herne-maissi-paprika pakastimesta, niin kyseessähän on suomalainen kansallisruoka. Tosin se ei ole pitoruoka eli ei sitä vieraille tarjota.

Olen minä tuota joskus syönyt, mutta en nyt ehkä ihan ensimmäisenä tuota laittaisi.

No kyllä kehtaisin ja tosi hyvin. Se, ettei aina ole sitä kasviskimaraa. ei aiheuta huolta. Oikeasti on tilanteita ja tapauksia, joissa syödään sitä mitä on, eli esim. pelkkää riisiä. En kyllä kehtaisi valittaa kunnon suomalaisesta perinneruoasta.

Voisin. Samaa tasoa kuin makkaravoileipä :D eli kyllä sillä yhden aterian silloin tällöin voi kuitata.
En tosin vieraille tarjoaisi pelkän makaronin kanssa, vaan mieluummin kasviksia ja perunamuusia.

Lapsuudenkodissa oli aika ankeat eväät. Lenkkimakkara höyrytettiin siivilässä kattilan yllä ja tarjottiin ketsupin kanssa. Ei siinä mitään makaronia tarvittu.

Omille lapsille ehkä tai ei enää teineille. Ihan nolo ruoka ja juuri sellainen esimerkki että ei tälläistä... ei missään instassakaan kukaan tuollaista ruokaa esittele.
Ihan pienet ennakkoluuloiset lapset voisi syödä, ne kun usein tykkää mauttomasta ruoasta, eli pelkkää makkaraa ja paljasta makaroonia.

Jos oikein haluaa herkutella niin jokaiselle 3 kurkkusiivua ja 3 tomaatinsiivua lautasen reunalle vielä xD Huh huh super terveellistä suomalaista ruokaa!

Tuskin kukaan joka päivä tätä syö. Lapset tykkäis pienenä kyllä. Kuitenkin tällä pysyy hengissä ja on tämä ruokaa. Turhaa nirsoilua, jos tästä niin kauhistuu. Itse oon kasvissyöjä, joten lenkin tilalla on soijarouhetta makaronin seassa, vielä halvempaa vink vink.

Tuskin kukaan joka päivä tätä syö. Lapset tykkäis pienenä kyllä. Kuitenkin tällä pysyy hengissä ja on tämä ruokaa. Turhaa nirsoilua, jos tästä niin kauhistuu. Itse oon kasvissyöjä, joten lenkin tilalla on soijarouhetta makaronin seassa, vielä halvempaa vink vink.

Hengissöä pysymisestä en ois ihan varma JOS sitä joka päivä söisi. Mutta niinhän et sanonutkaan että tekisitte.

Mut voihan tuohonkin saada, pikkurahalla vaihtelua. Jos keittäisi makaronit, tekisi sojarouheesta ja tomaattimurskasta (saa halvimmillaan muutamallakymmenellä sentillä) soossin ja se makaronien ja juustoraasteen kanssa uuniin (ellet itse syö juustoa niin tee kahteen purkkiin) ja makkara jäisi vaikka iltapalaksi ruosleipien päälle siivutettavaksi. Tai voi makkaran pilkkoa sekaan myös ellei lapsille halua soijaa syöttää.

Ois tomaattimurskan verran terveellisempää!

Lopettakaa nyt! Ollaan sitä niin parempia ja ylemmyydentuntoisia, että yrjöttää! Ruoka on ruokaa, joskus tällaista. Eivät kaikki pysty syömään palapaistia. Kastikkeen perään huuto on huippu, se on useimmiten turhaa jauhomössöä. Millä sen tarpeellisuutta perustellaan?Söisin ja tarjoaisin muillekin. Ei ole nälkä, jos ei maistu!

Lopettakaa nyt! Ollaan sitä niin parempia ja ylemmyydentuntoisia, että yrjöttää! Ruoka on ruokaa, joskus tällaista. Eivät kaikki pysty syömään palapaistia. Kastikkeen perään huuto on huippu, se on useimmiten turhaa jauhomössöä. Millä sen tarpeellisuutta perustellaan?Söisin ja tarjoaisin muillekin. Ei ole nälkä, jos ei maistu!
Voi hyvä ihme, ota nyt se kirvelevä puolukka pois pillustasi, niin maailma pelastuu!