Onko väärin olla leikkipuistossa pimeällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie vaan

Vieras
Tuli vähän sellainen olo äskettäin. Yks pph meidän naapurista oli lenkillä ja tuli kysymään, että miksi te täällä pimeällä olette (vaikka valot on) ja miksi ette käy koskaan päivällä täällä. Oltiin juuri lähdössä siitä eikä huvittanut siinä tilanteessa jäädä kommentoimaan eikä varmaan olisi kuunnellutkaan.

Meillä 3 lasta, nuorin herää klo 6 ja nukkuu ekat päiväunet 9-11, vanhemmat herää 9. No 11 on sit ruoka-aika ja keskimmäinen menee nukkumaan 12 ja nukkuu 2h, kahdelta nuorimmainen menee uudestaan unille ja nukkuu 2h ja 16-17 on sit ruoka ja 17.30 lähdetään leikkipuistoon. Ei oikein siis ole muuta aikaa lähteä. Vanhin leikkii meidän pihassa kyllä päivisin ja keskimmäinenkin sillon tällön, kun nuorin on unilla, jos mulla ei ole esim. pyykkäystä, siivousta tai ruuan laittoa. Ei kuitenkaan yöllä olla, mut ei ilmeisesti oo yleisesti hyväksyttävää et alkuillasta leikitään leikkipuistossa..

Me ollaan aina pimeällä puistossa, koska päivisin ei olla kotona.. Ollaan illalla ulkona yleensä 19-21 välillä ja tähän aikaan vuodesta tuohon kellonaikaan on aina pimeetä :)

Sopii kysyä kaupungin talousosastolta. Ruotsissa missään puistossa emme ole törmänneet puistoon missä ei olisi kunnon valaistus. Suomessa maksetaan veroja tyhjästä,,,

mä ihmettelen samaa. meidän naapurit oli kesällä ulkona tossa taloytiön pihalla n. klo 20.30 asti (myös 1,5v lapsi) lähes joka ilta, mutta nyt syksyllä eivät ole edes klo 17 enää. Ilmeisesti koska on pimeää? Äiti on kotona lasten kanssa, joten ei johdu siitäkään, että olisi ollut kesälomalla. Pimeällä ei tosin munkaan mielestä ole niin kiva olla ulkona, mutta ei me kesälläkään oltu kuin n. klo 19 asti 1,5v:n kanssa.

Mitäs Nyt -totuuden mukaanhan työssäkäyvien vanhempienhan pitäisi viettää kaikki iltansa pimeässä leikkipuistossa ulkoilemassa päivät hoidossa olevien lastensa kanssa.

No sitähän minäkin. Meillä vaan ei ole mahdollisuutta olla siellä pihalla aiemmin, koska nuorin nukkuu juuri sillon ku ois paras aika. Ja vaunuissa/rattaissa ei nuku, paitsi jos ne on paikallaan (=ihme juttu).

No ainakin täällä meidän korkeudella on pakko ulkoilla pimeässä kun jopa minun lyhyellä työajallani valoisa aika ehtii mennä ennen kuin kotiin ehditään. Ei siinä mitään pahaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä jos:
Ehkä se pph ajatteli että kun ei teitä ole näkynyt,,ehkä haluaisi tutustua :)

Siltä se minustakin enemmän kuulosti. Mutta jostain syystä ihmisillä näyttää olevan kauhea tarve vetää herne nenään jokaisesta asiasta. Ainoa lapsi?

En vetänyt herneitä nekkuun vaan lähinnä tuli hämmentynyt olo siitä, että onko se nyt niin kummaa jos pimeälläkin ulkoillaan. Ärsyynnyin vaan lähinnä siinä sen takia, koska pph:n äänensävy ei edes ollut kysyvä vaan lähinnä tokaisu asiasta. Eikä kiinnostanut rueta selittämään tilannetta kun lähinnä vaan käveli ohitsemme eikä pysähtynyt.
En ole ainoa lapsi, mulla on 4 sisarta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En oikein usko ikiemme puolesta, minä 27v ja pph 50-60 välillä.

No onpa nyt ahdasmielistä ajattelua. Mä olen kyennyt tulemaan vallan mainiosti toimeen 60-vuotiaiden kanssa jo 12-vuotiaana.

Kyllä mäkin tulen toimeen ihmisen ku ihmisen kanssa iästä riippumatta. Mun paras ystävä on mua 11v vanhempi. Mutta en usko että lähes kuuskymppinen ihminen haluaa ystävystyä puolet nuoremman ihmisen kanssa. Tuttuja toki voidaan olla, mutta kahvitteluseuraa en kaipaile tällä hetkellä.

Siltä se minustakin enemmän kuulosti. Mutta jostain syystä ihmisillä näyttää olevan kauhea tarve vetää herne nenään jokaisesta asiasta. Ainoa lapsi?

En vetänyt herneitä nekkuun vaan lähinnä tuli hämmentynyt olo siitä, että onko se nyt niin kummaa jos pimeälläkin ulkoillaan. Ärsyynnyin vaan lähinnä siinä sen takia, koska pph:n äänensävy ei edes ollut kysyvä vaan lähinnä tokaisu asiasta. Eikä kiinnostanut rueta selittämään tilannetta kun lähinnä vaan käveli ohitsemme eikä pysähtynyt.

Miksi otit sen niin, että se olisi kiellettyä? Eihän se ole, mutta onhan se outoa, jos ei ihmistä näy puistossa päivällä. Silloin siellä yleensä käydään, koska silloin on valoisaa, ja lapset parhaimmillaan näin puistoilua ajatellen.

En oikein usko ikiemme puolesta, minä 27v ja pph 50-60 välillä.

No onpa nyt ahdasmielistä ajattelua. Mä olen kyennyt tulemaan vallan mainiosti toimeen 60-vuotiaiden kanssa jo 12-vuotiaana.

Kyllä mäkin tulen toimeen ihmisen ku ihmisen kanssa iästä riippumatta. Mun paras ystävä on mua 11v vanhempi. Mutta en usko että lähes kuuskymppinen ihminen haluaa ystävystyä puolet nuoremman ihmisen kanssa. Tuttuja toki voidaan olla, mutta kahvitteluseuraa en kaipaile tällä hetkellä.

Eihän tässä ystävästä puhuttu, vaan enemmänkin puistoseurasta.

Miksi otit sen niin, että se olisi kiellettyä? Eihän se ole, mutta onhan se outoa, jos ei ihmistä näy puistossa päivällä. Silloin siellä yleensä käydään, koska silloin on valoisaa, ja lapset parhaimmillaan näin puistoilua ajatellen.

Niin aivan, siinähän se tuli. Onhan se outoa..