Onko väärin pyytää lahjaksi uudelta mieheltä lahjakorttia vaateliikkeeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heini"

Vieras
Mies itse kysyi mitä haluan joululahjaksi ja olen tässä hieman pulassa, koska budjetti miehen lahjaan on 50€. Mies ei tiedä kuinka niukasti elän. Tämä on vain väliaikaista.
Tarvitsen kipeästi uusia vaatteita eikä minulla itsellä ole varaa hankkia.
Onko siis väärin pyytää mieheltä lahjaksi yli 100 € lahjakorttia?

Meinasitko siis määritellä lahjakortin summan tuolla tavalla, että sen pitää olla yli 100 euroa? No on joo todella tökeröä, kuulostat varsinaiselta onnenonkijalta. Toivetta kysyttäessä lahjakortin ehdottaminen vielä menettelisi, mutta tietysti lahjanantaja päättää summan.

[QUOTE="vieras";29197263]Meinasitko siis määritellä lahjakortin summan tuolla tavalla, että sen pitää olla yli 100 euroa? No on joo todella tökeröä, kuulostat varsinaiselta onnenonkijalta. Toivetta kysyttäessä lahjakortin ehdottaminen vielä menettelisi, mutta tietysti lahjanantaja päättää summan.[/QUOTE]

Jätän summan pois mutta laskin mielessäni paljonko rahaa menisi vaatteisiin, jotka haluaisin. En aio käyttää miestä hyväksi.

[QUOTE="Heini";29197334]50 € jonka olen varannut miehen lahjaan.[/QUOTE]
Tämä alkaa kyllä kuulostaa tosi härskiltä :D Et aio hyväksikäyttää miestä, mutta suunnittelet tässä nyt muuten vaan lahjan rahallisen hyödyn maksimointia.

[QUOTE="Heini";29197400]En todellakaan aio paljastaa miehelle mitä olen suunnitellut. Kuhan vain mietin mielessäni. Annan minäkin hänelle lahjan. Ei kai se ole hyväksikäyttöä? :O[/QUOTE]
Mä en nyt oikein ymmärrä, miten se olisi vähemmän hyväksikäyttöä sillä perusteella, että jätät kertomatta hänelle suunnitelmistasi. Pikemminkin enemmän.

Suosittelen tulemaan ensisijaisesti toimeen omillaan. Jos sulla on rahat tiukilla niin a) sulla ei oo varaa käyttää 50 euroa lahjaan, b) sulla ei oo varaa edes haaveilla niin kalliista vaatteista, c) hallitse sinä rahaa, älä anna sen hallita sinua. Laskelmoi, käy kirppiksellä ja säästä. Mies tuskin pahastuu jos olet tilanteestasi rehellinen. Ja sanot että se on väliaikaista, niinkuin meille muillekin. Kyllä yks joulu ilman materiaa menee, mielikuvitus ja romantiikka on sen sijaan paljon arvokkaampaa. :)

[QUOTE="Heini";29197482]En ole sanonut että varmasti teen niin. Olen vain mielessäni miettinyt. Siinä on ero.
Mies itse kysyi mitä haluan lahjaksi enkä keksi muuta.[/QUOTE]
Jaa niin, että vasta suunnittelet hyväksikäyttöä, joten homma on ok?

[QUOTE="Heini";29197643]En käytä alle 50€ vaatteita. En kulje marketti kamoissa. Panostan laatuun ja merkkiin.[/QUOTE]

Sinulla vaan ei taida olla niihin varaa.

Hmm..yli 50€ sukatkin aina jalassa? Tai sukkahousut?...Mielenkiintoista.

Yhteistyössä