ONKO väärin vaatia lapsilta ruokapöydässä,että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä Äiti

Vieras
ensin syödään perunat ja sitten muut?

Meillä menee ruokailu aina siihen että se itse ruoka jää syömättä ja syödään kaikki muut mitä on pöytään katettu. Monesti teenkin niin etten kata pöytää ollenkaan vaan pidän ne ruuat siellä sivupöydällä.

Tänäänkin ku oli perunoita ja nakkeja niin eka lasten piti syödä vähän perunoita voin kans niin sitten saavat nakkeja. Kun muuten he ei olis syöneet kuin vaan nakkeja ja kohta olis taas ollu nälkä ja kauhee jano.

Ja lapset on 3v ja 4v ja 1,5v.

No väärin eli ei. Kukan sen määrää, mut meillä eka syödään se ruoka mikä on tehty oli se sitten keittoa tai laatikkoa ja sitten vasta leipää...yms.
Muuten olis äidin ruuanlaitto ihan turha.

onnistuisko silleen että et laittasit iiden perunoiden kanssa esim.yhden nakin..ja sit kun lautanen on syöty tyhjäksi niin saalisää nakkeja! kun eihän voi jaksaa nakkejakaan jos ei perunaa..

No jos ei kerran muuten syö. Toi on musta ihan hyvä,et ensin sitte vähän perunaa ja sitte saa muutaki siihen lisäks. Tai sitte teet sillai et ko on jokaselle tietty määrä esim niitä nakkeja ni ne tarjotaan ja sitte sillä pitää pärjätä seuraavaan ruokailuun. Siis niin et ensin vähän perunaa ja sitte ne nakit lautaselle sen perunan lisäks ja jos ei syö perunaa ni ei sitte saa mahd jälkiruokaakaan ja sillä aterialla pitää pärjätä.

Noin minäkin teen, et ensin kunnon ruoka ja sitten muut. Meillä lapsilla kyllä jää ruoka syömättä jos annan leipää ja mikään ei minua niin paljon ärsytäkkö se että on ruoka laitettu ja sitä ei syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:
mikä järki siinä perunan ylenpalttisessa syöttämisessä on? rahakysymys taas kerran? ei kai kukaan nyt kuivaa perunaa sellaisenaan halua syödä.

No mitä siinä nakkien ylenpalttisen syömisessä sitten on järkiä?

Meillä ainakin lapsille on herkkua voipotut... ;) Tai pelkkä perunamuusi :p

Mä luulen että tässä ajettiin sitä asiaa takaa et onko väärin vaatia lapsilta että eka syödään ruoka ja sitten vasta muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
mikä järki siinä perunan ylenpalttisessa syöttämisessä on? rahakysymys taas kerran? ei kai kukaan nyt kuivaa perunaa sellaisenaan halua syödä.

No mitä siinä nakkien ylenpalttisen syömisessä sitten on järkiä?

Meillä ainakin lapsille on herkkua voipotut... ;) Tai pelkkä perunamuusi :p

Mä luulen että tässä ajettiin sitä asiaa takaa et onko väärin vaatia lapsilta että eka syödään ruoka ja sitten vasta muuta?

kunnon ruoka tietysti ensin. käsitin ap:n viestin siten että hän ajatteli syöttää useita perunoita yhden nakin kanssa, jotta saisi uppoamaan enemmän perunaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Perunakilo on kyllä tällähetkellä nakkikiloa kalliimpi.

Ei ole. Myynnissä on vielä viimevuotisiakin perunoita 69snt/kg. Nakit on yli kolme euroa kilo.

mutta mitä ravintosisältöihin tulee, niin kyllä ne nakit (lihaa=proteiineja) pitävät sen nälän kauemmin poissa kuin perunat :) tai näin tuntuisi ainakin loogiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Perunakilo on kyllä tällähetkellä nakkikiloa kalliimpi.

Ei ole. Myynnissä on vielä viimevuotisiakin perunoita 69snt/kg. Nakit on yli kolme euroa kilo.

Me saadaan ilmaiseksi mummolan kellarista ;) :laugh: :laugh:

mutta mitä ravintosisältöihin tulee, niin kyllä ne nakit (lihaa=proteiineja) pitävät sen nälän kauemmin poissa kuin perunat :) tai näin tuntuisi ainakin loogiselta.

Paits jos ne on vehnäjauhonakkeja, eli niitä halvimpia.

sinun ovat lapset itse tunnet heidät parhaiten jos näet parhaaksi että näin heidän kans täytyy toimia niin sitten täytyy.. mutta itse tekisin niin että laittaisin perunaa ja vähän nakkia ja sitten kun se on syöty laittasin lisää niitä nakkeja!

Yhteistyössä