Onko vanha merkintä luottotiedoissa este lainalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras

Minulla on ollut luottotietomerkintä. Ei ole enää.

En kuitenkaan saanut pientä lainaa, koska pankin mukaan mulla on luottohäiriömerkintä :( Mutta ei ole rekisterissä mitään, on kyllä siis ollut joskus mutta ne on maksettu ja "lusittu" eli siis merkintä on jo poistunut enkä uusia ole saanut, eikä mitään ole rästissä. Johtuuko tää siitä, että yritin silloin hakea pientä lainaa kun mulla oli vielä se merkintä, enkä saanut sen merkinnän vuoksi. Nyt siis hain uudelleen, enkä saanut ja perusteluna luottotietomerkintä. Joka siis on jo poistunut.

Kuinka kauan se oikein vaikuttaa poistumisen jälkeen?

Minkälaisesta merkinnästä on kyse?Onko sulla vielä maksussa jotakin siellä?

Äitini hakilainaa ja hänellä oli kans luottotiedoissa merkintä, kävi puhumassa ihan pankissa paikan päällä asiasta ja sai lainaa.Äidilläni oli vielä maksamattomana parin tonnin edestä ja otti sen verran ylimääristä että maksoi ne samalla pois.

No tuliko vastaus sitten sillä perusteella, että oon hakenut vuosi sitten samaa lainaa ja silloin tuli hylky? :( Et jos ne ei kattoneetkaan tällä kertaa ollenkaan, mutta niillä näkyy itsellään siellä edellisen hakemuksen päätös joka oli kielteinen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Äitini hakilainaa ja hänellä oli kans luottotiedoissa merkintä, kävi puhumassa ihan pankissa paikan päällä asiasta ja sai lainaa.Äidilläni oli vielä maksamattomana parin tonnin edestä ja otti sen verran ylimääristä että maksoi ne samalla pois.

Mulla oli siellä noin 900 euron rästi ulosotossa, sairaalalaskuja ja puhelinlaskuja. Ne on maksettu aikaa sitten pois, ei oo mitään ollut maksussa moneen vuoteen.

Joka laina käsitellään erikseen ja kyse sulla on tuossa niin vanhasta hakemuksesta ettei enään päde. Sampo pankissa muistaakseni päätös oli voimassa 6kk, muissa pankeissa en ole kuullut että olisi mitään aikaa milloin voi hakea uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Mulla oli siellä noin 900 euron rästi ulosotossa, sairaalalaskuja ja puhelinlaskuja. Ne on maksettu aikaa sitten pois, ei oo mitään ollut maksussa moneen vuoteen.

No jopas on outoa..Mitä jos varaisit ihan pankkiin ajan (vai kävitkö jo?) ja siellä kskustelisit asiasta?

Pyytäisin sitten pankilta selvempää selvitystä heidän tietojensa luottotietomerkinnästä. Voit ensin itse tilata luottotietosi (ne saa tilattua maksutta kerran vuodessa postissa kotiin) ja mennä sen paperin kanssa pankkiin vatimaan selitystä "luottotietomerkinnälle".

Toivottavasti et saa lainaa.Kerran olet jo raha-asiasi huonosti hoitanut miksi pankin pitäisi ottaa riski.

Miekin kuulin kerran että eräs äiti käytti lapsiaan pakkasella pihalla ja lapset saivat kuumeen, toivottavasti tämä äiti ei saa enään lapsia kun tahalleen sairastuttaa lapsensa kuumeeseen, pienet raukat :(

osuuspankki on mun mielestä ainot pankki joka tulee ihmistä vastaan noissa jutuissa...Muut pankin on mennyt niin tarkoiksi jotenkin että ne ei anna edes pieniä lainoja.Esim oli sampossa tili,minä ja mies töissä tulot oli ihan kivat,oltais lainaa oltu vailla sanoivat ettei onnistu mitenkään vaikka takaajat.irtisanottii tilit ja mentii osuuspankkiin saatiin ilman takaajia se summa:).

Toivottavasti et saa lainaa.Kerran olet jo raha-asiasi huonosti hoitanut miksi pankin pitäisi ottaa riski.

Niin, ehdottomasti jos joskus mokaa niin siitä pitää maksaa koko loppuikä. Sillähän ei ole mitään merkitystä, jos olen sen jälkeen jo vuosia hoitanut asiani täysin moitteetta.

Minä olen kuule maksanut ne kaikki, korkojen ja kulujen kanssa. Mulla on nordeasta myös opintolaina, jota olen aina maksanut ajallani ilman häiriöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja keljuk:
osuuspankki on mun mielestä ainot pankki joka tulee ihmistä vastaan noissa jutuissa...Muut pankin on mennyt niin tarkoiksi jotenkin että ne ei anna edes pieniä lainoja.Esim oli sampossa tili,minä ja mies töissä tulot oli ihan kivat,oltais lainaa oltu vailla sanoivat ettei onnistu mitenkään vaikka takaajat.irtisanottii tilit ja mentii osuuspankkiin saatiin ilman takaajia se summa:).

Ihan samoilla linjoilla keljuk:n kanssa, itse olen havainnut op:n ainoaksi ja hyväksi pankiksi minulle. Suosittelen.

Yhteistyössä