onko vanhemmalla oikeus huomauttaa jos kummi ei pidä yhteyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PuPuLi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
juu en minäkään, jopa suuttui kun lisäsin lapsemmelle kummin joka sellaisen kummin joka on kiinnostunut tytön elämästä,käy katsomassa tyttöä,soitellessa kyselee mitä tytölle kuuluu..kyllä mä haluan että tytöllä olisi edes yksi tuollainen kummi ja jos ei itse pidä lapseemme mitään yhteyttä en ymmärrä suuttumistakaan..vähän vikea tapaus juu :whistle:

kumma. mua ei ainakaan haitaa vaik jollekin mun kummilapselle lisättäis kummeja, olispahan lapsella aina muistaja jos joku unohtaa pitää yhteyttä :)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
juu en minäkään, jopa suuttui kun lisäsin lapsemmelle kummin joka sellaisen kummin joka on kiinnostunut tytön elämästä,käy katsomassa tyttöä,soitellessa kyselee mitä tytölle kuuluu..kyllä mä haluan että tytöllä olisi edes yksi tuollainen kummi ja jos ei itse pidä lapseemme mitään yhteyttä en ymmärrä suuttumistakaan..vähän vikea tapaus juu :whistle:

kumma. mua ei ainakaan haitaa vaik jollekin mun kummilapselle lisättäis kummeja, olispahan lapsella aina muistaja jos joku unohtaa pitää yhteyttä :)

ehdottomasti samaa mieltä kanssasi :)

Kyllä yhteydenpito on tietysti molemminpuolista, mutta kannattaa toki itsekin olla aktiivinen, vaikka se toinen osapuoli ei olisikaan.
Meillä kummi suuttui ihan tyhjästä ja katkaisi välit meihin. Ilmoitti ettei halua olla kanssamme missään tekemisissä. Häneen on kieltämättä aika vaikea ottaa yhteyttä. Aikoi kuitenkin jatkossakin lähettää kummilapselleen lahjat postin kautta. Miten häntä pitäisi meidän muistaa, jollei halua meidän pitävän yhteyttä häneen?

jokaisella kummilla on oma elämä,tiedän sen.
ja itelläkin on elämänvaiheita pitkiäkin sellaisia ettei jaksa juuri muuta kuin elää sitä omaa elämää mutta mitäs silloin kun ollaan kummin kanssa oltu hyvinkin läheisiä ja sitten käy näin?
oon ollut muutamia kuukausia ottamatta yhteyttä ja odottanut että kummi itse ottaa kun on sellainen vaihe että kerkeää mutta ei ole kuulunut mitään.itse kun taas koen ettei ole pelkästään kummin asia soitella ja muistaa,ihan yhtälailla on täältäpäästä otettu yhteyttä ja muistettu kummin olemassa oloa.

pelkään vain sitä että jos annan asian olla niin kummi häipyy kokonaan eikä edes tiedetä miksi.samalla paikkakunnalla ollaan kuitenkin että jossain vaiheessa varmasti törmätään kuitenkin.

eronneet kummit kuitenkin pitävät yhteyttä ja toiselta kummilta oon kuullut hieman "kadonneen" kummin kuulumisia ja ilmeisesti ei mitään erityistä ole kuitenkaan tapahtunut.ja toiselta en ole kysellyt yhtään mitään on ihan itse kertonut.ja vieläpä ihmetteli kun kysyi että onko käynyt/soitellu ja sanoin ei ole.
että tässä on toinenkin syy miksi ihmettelen asiaa ja tulee kyllä tunne että oonko tehnyt jotain/onko hän suuttunut mulle jostain...

sen verran lisään vielä että vanhempana kuitenkin aina ajattelen lapsen parasta ja luulin ainakin että olis eronneille ja lapsille hyvä jos kaikki olis väleissä.itellä kun kummit joilla oli todella riitaisa ero jonka jälkeen myöskin toinen hävis ku tuhka tuuleen että on kokemustakin.

sitä jäin vaan tässä miettimään et jos kummi katkaisee välit kummilapseen ja hänen vanhempiinsa niin se on ihan kauheaa, mut jos kummilapsen vanhemmat katkaisevat välit niin silloin asia on ymmärrettävää. ja sitten kummin on vaan pidettävä yhteyttä vaik kummilapsen vanhempia kummin ja lapsen suhteen tukeminen ei kiinnosta?
Jos kummi on eronnut seurakunnasta, jatkuuko nuo velvollisuudet?

Itse en pidä yhteyttä kummeihini enkä oo enään missään tekemisissä heidän kanssaan, mikä on hyvä juttu. Parempi säästää lapset kummi hömpältä.
Kummi-instituutio on vähän menneen talven lumia. Ehkä uskovilla sillä on suurempi merkitys, mutta kyllähän se on tavallisilla ihmisillä ihan vaan tapa, jonka merkitystä ei edes ymmärretä. Pitäisin myös ihan hyvänä, että koko hömpästä luovuttaisiin. Lapsella on ne aikuiset, jotka elämässä pyörivät muutenkin eikä siihen erikseen tarvita mitään lahja-automaattia tittelillä.

Jos kummi jättää pitämättä yhteyttä, niin eipä sille mitään voi. Asiahan on ongelma ainoastaan, jos lapselle on luotu sellainen mielikuva, että kyseessä olisi jotenkin erityinen ihminen, joka nyt on hänet hylännyt. Parempi kun ei tee kummiudesta numeroa laisinkaan, niin ei lapsikaan siitä ota stressiä, että kummista ei ole kuulunut.

Yhteistyössä