Onko vanhemmillanne jotakin ruokalajia, jota eivät suostu syömään?

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Entä onko itsellänne jotain ruokalajia, jota ette ole koskaan edes suostunut maistamaan?

Tuli vaan mieleen, että kun lapsia pitäisi opettaa olemaan ennakkoluulottomia kaikkia ruokia kohtaan, niin miten teidät itsenne on kasvatettu?

Mä en tänäpäivänäkään kykene syömään kaurapuuroa, ruispuuroa, parsaa, purjoa, selleriä, maksaa, lanttulaatikkoa, graavikalaa enkä puolukoita. Onneksi ei ole kukaan koskaan pakottanutkaan, paitsi koulussa ja tarhassa piti aina maistaa, jos jotakin noista sattui ruuaksi olemaan. Ihan kuin ne siitä joku kaunis kerta olisikin hyväksi muuttunut. :)
:whistle:
Koskaan en ole maistanut lipeäkalaa, enkä hillosipulia.

Meidän äiti ei ikimaailmassa syö sieniä missään muodossa, eikä valkosipulia. :D
Isä ei syö lehtisalaattia. :)

Mulla tulee oksennus rahkasta ja jos puolukkaa on jossain maitotuotteen kanssa. (Lapsuuden oksennustauti "trauma" ). En syö aurajuustoa enkä runsaita määriä valkosipulia. Oliivit yleensä nypin pois. Katkarapuja tai simpukoita en söisi ikinä. Olen ollut kasvissyöjä 8 vuotta niin jotkut tosi rasvaiset ja ällöt lihat ei mene myöskään.

Meidän tyttö syö kuitenkin innolla parsa- ja kukkakaalta, porkkanoita ja ruisleipää sekä makkaraa :D. Tietysti paljon muutakin, mutta en usko että tytöstä hirveän nirso tulee.

Ei oo, kun ne on kuolleet kumpikin. Appivanhempien uskosin olevan kaikkiruokaisia.
Mä itse en syö sieniä (vatsa menee niistä sekaisin) mut mitään "ei ikipäivänä"-ruokaa ei ole kummallakaan, eikä lapsillakaan.

Mun äiti ei syö verilettuja eikä sinappia, isä on kaikkiruokainen. Itse en syö - yllätys, yllätys - verilettuja. Minut on kyllä kasvatettu syömään kaikkia ruokia, tai ainakin kokeilemaan. Ja niin olen myös omat lapseni kasvattanut.

Vanhemmat on kaikkiruokasia, faija tosin on tarkka lihansa ja kalansa kanssa. Ei siis halua kalvoja, jänteitä tai ruotoja vaan putsaa kaiken ennen ruoanlaittoa tosi tarkkaan. Salaattia vastusti ennen, siis lehtisalaattia, mut nykyään sekin menee.

Ite en syö hanhenmaksaa :D Ja jänteet ja ruodot etoo muakin, mut niitä ei kai lasketa ku eivät ole ihan ruokaa kuitenkaan :whistle: Lipeäkalaa en oo maistanu, mut maistaisin varmaan jos vastaan tulis. Mä tykkään erilaisista ja erikoisista mauista.

Syön kaikkea (nuo ap:n luettelemat on kaikki :p ) ja samoin vanhempani. Ei tule mieleen mitään, mitä isäni ja äitini eivät syö, paitsi isä ei syö mitään makeaa.

Uskon, että vanhempien esimerkki on ratkaiseva.

Äitini on kaikkiruokainen, mitä nyt Italiassa vähän nirsoili kun lautasella oli kania. Isä on tosi tarkka sairauksiensa vuoksi.

Ainoat mitä ite en suostu syömään ovat ketsuppi, silli ja kieli.
Maito + riisi yhdistelmiä mm. riisipuuroa ja -velliä vältän, mutta maistan, jos seura (= lapsia samassa pöydässä) sitä vaatii.

Ja pakko sanoa: mua ärsyttää, säälittää ja naurattaa aikuiset ihmiset, jotka esim. kylässä, ravintolassa tai juhlissa tms. alkavat nyppiä jotakin pois ruuasta tai ovat muuten epäkohteliaita vain siksi, että "jokin on ällöä". Järkyttävää.

en syö juustoa omassa muodossaan, pitsassa menee mutta ei hampurilaisessa.

en syö keitettyä kananmunaa, muissa muodoissa menee.

straganof vai mikä se oli, kauhee keitto, makkaraa&tomaattimurskaa :x

pinaattikeitto, porkkanakeitto, tomaattikeitto, punajuurikeitto :whistle:

MUSTAAMAKKARAA :/

suolakalaa

Mun äidin mielestä perusmökkö on hyvää: läskisoosia, kaalilaatikkoo, makaronilaatikkoo,lihakeittoo ja mustikkapiirakkaa! Mun mielestä salaatit, broisku, grillimakkara,soseutetut keitot,kiusaukset ja lohi on parasta:)

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Äitini ei suostu syömään herneitä, koska niiden maku muistuttaa häntä siemennesteestä.

No yäk! kertoiko se ton sulle lapsena ollessas.

Niimpä! Mitä helvettiä!? Tulit tänne sitten omalla nikilläs kertomaan :headwall:

Siis onks mutsis kertonu tän sulle lapsena vai aikuisena? Miks se on ees sulle kertonu? ootteko te joku pervoiluperhe?

En tykkää puuroista, paitsi vispipuurosta. Hernekeittoa inhoon niin paljon että en pysty nykysin sitä suuhuni laittaa, pinaattikeitto, kaalikeitto, kaalilaatikko, kevätkääryleet, kukkakaali ja parsa, kurpitsat, oliivit, simpukat, siskonmakkarakeitto, pullat, kakut ja piirakat, viinerit yms. riisi, sienet, purjo ja hillosipulit. Noista en suostu mitään syömään, oksettavia. En muista yhtään äitin ja isän inhokkeja.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöllö pöö:
Ja pakko sanoa: mua ärsyttää, säälittää ja naurattaa aikuiset ihmiset, jotka esim. kylässä, ravintolassa tai juhlissa tms. alkavat nyppiä jotakin pois ruuasta tai ovat muuten epäkohteliaita vain siksi, että "jokin on ällöä". Järkyttävää.
Mulla on ruokia, joita en syö kotona enkä tilaa ravintolassa. Mutta jos kyläpaikassa tarjotaan, niin syön. Poikkeuksena noi elävät osterit, sillä ne potkaisee itsensä takaisin mun vatsastani.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Äitini ei suostu syömään herneitä, koska niiden maku muistuttaa häntä siemennesteestä.

No yäk! kertoiko se ton sulle lapsena ollessas.

Niimpä! Mitä helvettiä!? Tulit tänne sitten omalla nikilläs kertomaan :headwall:

Siis onks mutsis kertonu tän sulle lapsena vai aikuisena? Miks se on ees sulle kertonu? ootteko te joku pervoiluperhe?

HEHEHEHE! Pervoiluperhe! Mä en syö pinaattikeittoa, mutta voin laittaa sitä ja maistaa suolaisuuden. ENkä pidä tarpeellisena etanoita, ostereita, suola tms silliä tai livekalaa, yäääk!

Yhteistyössä